یکشنبه 27 اسفند 1391 - 9:00

نظرات جالب احمدی نژاد در باب ولایت فقیه / مشایی: طرد مردم ازخودم را غیر مشروع می دانم / با دیدن احمدی نژاد ترس آدم می ریزد

احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد سخنرانی کرد.

به گزارش بویرنیوز، رئیس‌جمهور در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه آنچه که در کار فرهنگی بسیار مهم است این است که ما معرفی و اصالت خودمان در ضدیت با دیگران معرفی نکنیم گفت: ما نباید اصالت خودمان را در نفی دیگران جستجو کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: فرض کنید امام زمان (عج) ظهور کند  و کمر شیطان نیز شکسته شد، در آن صورت آیا کاری می‌ماند که ما انجام دهیم؟ ما باید به این نکته توجه کنیم که اصلا نفی دیگران هم مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است.

وی افزود: باید برای مقابله با هجمه فرهنگی که من آن را هجمه بی‌فرهنگی عنوان می‌کنم، فرهنگ متعالی برای عرضه داشته باشیم، ما زمانی می‌توانیم با این بی‌فرهنگی‌ها مقابله کنیم که یک فرهنگ متعالی را در دنیا عرضه کنیم در غیر این صورت کار ما محدود به برخورد با ظواهر خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما حکمت و دینی متعالی داریم که متعلق به تمام بشریت و تمام انسان‌هاست  زیرا با فطرت همگی انسان‌ها آشنا است افزود: پیامبر و دین ما برای همه است و باید آن را برای تمام دنیا عرضه کنیم.

 

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در صورت عدم ارائه این فرهنگ متعالی تنها فرصتی برای شیطان فراهم کرده‌ایم ادامه داد: شیطان در خلا فرهنگ ناب اسلامی است که می‌تواند جولان دهد و ارائه این فرهنگ عالی ،کمترین فرصت را از شیطان می‌گیرد.

 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بیشتر از اینکه مقابله کنیم باید معرفی کنیم و معرفی ما نیز نباید با زبان ،بلکه با عمل باشد تصریح کرد: متاسفانه تمام زندگی پیامبر گرامی اسلام نقل می‌شود،اما باید ببینیم پیامبر چگونه عمل می‌کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت معرفی فرهنگ پیامبر گرامی اسلام به جهان گفت:‌امروز دشمنان بشریت با واژگانی صحبت می‌کنند که در تمام دنیا مورد قبول باشد، گرچه ماهیت اصلی آن سلطه‌گری و گرفتار کردن دیگران است.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر ما اندیشه جهانی که توانایی اداره جهان را داشته باشد ارائه کنیم آنگاه می‌توانیم ایران را نیز اداره کنیم.

 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز آنهایی را که دشمنان بشریت می‌نامیم دنیا و نظام سلطه را با اندیشه جهانی اداره می‌کنند اظهار داشت: این افراد شعارهایی مانند دموکراسی،‌آزادی و حکومت مردم بر سرنوشت خودشان را که تنها برای چپاول مردم است سر می دهند و متاسفانه این حرف‌ها در قلب کشورهای اسلامی نیز خریدار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه  ما یک دین توحیدی بیشتر نداریم که حضرت خاتم (ص) آن را تمام و کمال و به زیباترین شکل ممکن ارائه کرده است ادامه داد:‌حقیقت این دین تعقل و کمال‌گرایی است و می‌تواند راهی برای نجات و سعادت بشریت باشد، اگر موانع ارائه این دین برداشته شود خود به خود بسیاری از موانع برطرف می‌شود، مانند یک جنگنده شکاری که با ارتفاع گرفتن، از برد تمام ضد هوایی‌ها فاصله می‌گیرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه  ما در هر جای دنیا اندیشه مهدوی و حکومت مهدوی را مطرح کردیم با استقبال روبرو شد گفت: امروز همه از برپایی عدالت جهانی استقبال می‌کنند و جهان از ظلم به ستوه آمده است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اندیشه مهدوی و ذکر امام زمان در تمام دنیا جاری است، گفت:‌جمهوری اسلامی ایران تمرین ولایت است و مقدمه امر والاتری است.

 

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا باید مسلمانان با مسیحیان  جنگ داشته باشند گفت: همه پیامبران از آدم تا خاتم تنها یک چیز را ارائه کردند و معلوم است سلطه گری نقض پیروی از ادیان الهی است.

 

وی با اشاره به خاطره‌ای از سفر خود به سازمان ملل گفت: سال دوم یا سوم بود که تعدادی از کشیشان مسیحی از ما تقاضای یک دیدار کردند، در این دیدار بسیاری از آنان در خصوص جلوگیری از حمله اسرائیل به کشورها و ساخت  بمب اتمی مطالبی را مطرح کردند، در پایان ، من به آنها گفتم که اگر حضرت مسیح هم اکنون بودند چه کار می‌کردند؟ آیا تنها به شما پول می‌دادند تا بروید در آفریقا یک نفر را مسلمان کنید؟ در نهایت آنها مجبور شدند به این حقیقت اعتراف کنند که حضرت مسیح باید برگردد و جهان را اصلاح کند. من به آنها گفتم اگر حضرت مسیح بیاید ما باید چه کار کنیم؟ وظیفه من و شما چیست؟ آیا وظیفه ما این نیست که با مستکبران ، آدم‌کشان و نظام سلطه حاکم بر جهان مقابله کنیم؟آنان  سخن مرا تائید کردند و  ما به یک ماموریت مشترک برای ظهور دو موعود یعنی حضرت مسیح و حضرت مهدی (عج)رسیدیم.

 

وی افزود: ما باید به این نکته توجه کنیم که شیاطین امروز به دنبال تکه تکه کردن جامعه بشری هستند، باید دنیا را به کنار گذاشتن تمام تعصبات دعوت کنیم، شیطان می‌گوید دو نیم میلیارد نفر مسیحی و دو نیم میلیارد نفر هندو یک طرف و یک و نیم میلیارد مسلمان یک طرف دیگر. پس از آن به سراغ تشکیک در میان مسلمانان می‌آید و آنها را به شیعه و سنی تقسیم می کند و در داخل کشور نیز قومیت ها را از هم جدا میکند.

 

در ادامه این جلسه شخصی در میان سخنرانی رئیس‌جمهور از وی پرسید که شما چرا در این میان در خصوص نقش ولایت فقیه در جامعه صحبت نکردید که رئیس جمهور پاسخ داد: ما درباره شرایط غیبت صحبت می‌کنیم، من در سخنان خود به ولایت و امامت اشاره کردم، ولایت فقیه راه رسیدن به نقطه کمال است و حکومت جمهوری اسلامی تمرین ولایت وامامت است.

 

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: برخی‌ می‌خواهند ولایت و امام زمان را تنها منحصر به یک گروه سیاسی کنند و آن را برای بازی‌های انتخاباتی خود به کار برند در حالی که شان ولایت فقیه بسیار بالاتر از این مسائل است.

 

احمدی‌نژاد گفت: ولایت فقیه تمرین امامت و ولایت است ولایت فقیه برای تمام بشریت است و هر کس ذره‌ای به ارزش‌های الهی معتقد باشد زیر پرچم ولایت است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیطان و تمرکز اصلی شیطان بر روی ولایت است، گفت: تمام تمرکز شیطان بر روی این مسئله است که انسان را از دین و امام غافل کند، به نظر من ما شیعه و سنی نداریم و باید حول محور وحدت و بر اساس ولایت حرکت کنیم، شان امام وحدت‌آفرین است. ده ها سال است درباره صدر اسلام بحث میشود و این در حالی است که به دلیل دروغ‌ها و تعصبات به سختی می‌توان به حقیقت آن رسید،بیایید به جای گذشته کمی در مورد آینده فکر کنیم.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام زمان متعلق به تمام بشریت است، گفت: در این میان یک عده زودتر جنبیدند. یک عده زودتر تمرین کردند و نظام جمهوری اسلامی ایران را برپا کردند.

 

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مسجد زیباترین قالب برای آشنا کردن انسان با امام است، گفت: اگر انسان با امام و انسان کامل آشنا نباشد تمام تلاش‌های پیامبران برباد رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه روح اصلی اسلام، امام است، گفت: 70 سال عبادت بدون امام زمان بی‌معناست. شیطان 7 هزار سال عبادت کرد اما در مقابل خداوند ایستاد.

 

 

اسفنديار رحيم‌مشايي رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد در گفتگويي با بيان اينکه احمدي‌نژاد امروز يک شخصيت برجسته و آشنا در عرصه بين‌المللي است، گفت: در صحنه بين‌المللي احمدي‌نژاد به عنوان فردي شجاع ، آگاه، بيدار، هوشيار، متدين و انقلابي شناخته مي‌شود که براي برقراري عدالت تلاش مي‌کند و بر اين اساس رييس دفتر چنين فردي بودن کاري بسيار سخت و حساس محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه هرکسي رييس جمهوري را از دريچه نگاه خود مي‌بيند و تمايل دارد که مطالباتش توسط شخص رييس جمهوري انجام شود، اظهارداشت: در مدتي که رياست دفتر رييس جمهوري را بر عهده داشتم، تمام تلاش خود را بکار گرفتم که نگاه رييس جمهوري را در موضوعات مختلف عملياتي کنم.

مشايي ادامه داد: به خاطر ندارم در طول دوره مسووليت در دفتر رييس جمهوري کاري را انجام داده باشم که وي مطلع و يا موافق آن نبوده باشد.

مشاور رييس جمهور با بيان اينکه احمدي‌نژاد يک رييس جمهوري تشريفاتي نيست، اظهار داشت: او همانند يک سرباز فداکار در خط مقدم حضور دارد و پاي کار است و بارها ديده شده که صدها ساعت يک پروژه را تا اجراي نهايي آن پيگيري مي‌کند.

مشايي با رد ادعاي برخي رسانه‌ها و افرادي که در نوشته‌هاي خود مدعي بودند در هر کاري دخالت مي‌کنم و هر کسي منصوب و يا عزل مي‌شود با دخالت من انجام مي‌شود، گفت: اگر کسي از من پرسشي مي‌پرسيد ممکن بود نظرم را مطرح کنم اما در نصب و عزل هيچ يکي از وزرا و يا ساير مقامات دخالتي نداشته و ندارم.

وي با اشاره به اينکه در دوران مسووليت در دفتر رييس جمهوري بيشتر وقتم در ديدار با اقشار مختلف مردم و رسيدگي به مطالبات آنها خلاصه مي‌شد، گفت: اينجا دفتر رييس جمهوري اسلامي ايران است و کشور ما نيز مظهر مهر است.

مشايي با تاکيد بر اينکه ما کسي را صرفنظر از هر گرايشي حتي اين که مطلبي نيز بر عليه من نوشته باشد، براي حضور در دفتر رييس جمهوري طرد نکرده ايم، گفت: طرد افراد را به ويژه در دفتر رييس جمهوري خلاف شرع مي دانيم و با منطق و مشي رييس جمهوري نيز در منافات است.

مشاور رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه حفظ کرامت انساني و احترام به انسان‌ها باعث مي‌شود که ترس‌ها از بين برود، گفت: در مسير بزرگان دين قرار گرفتن، ترس‌ها از بين مي‌برد و اشخاصي که مشي ائمه را دنبال مي‌کنند نيز مردم هيچ ترسي از آنها ندارند.

مشايي خاطرنشان کرد: همانطور که با ديدن احمدي‌نژاد ترس‌ها مي‌ريزد از سوي ديگر دشمنان و مسووليني که کارهاي خود را بدرستي انجام نمي‌دهند از وي مي‌ترسند.

وي با بيان اين که لبخند صدقه بي‌منتي است که افراد مي‌توانند به يکديگر هديه دهند، گفت: برخي افراد ذهنيت‌هاي عجيبي نسبت به من داشتند و بارها ديدم فردي نسبت به من احساس ترس مي‌کند اما با يک لبخند من اين ذهنيت عوض شد، پس چرا لبخندي را که هزينه‌اي ندارد، از ديگران دريغ کنيم.

مشايي اضافه کرد: هجمه‌ها عليه من به گونه‌اي بود که وقتي افراد با من روبرو مي‌شدند تعجب مي‌کردند و مي‌گفتند که فکر نمي‌کرديم بتوانيم شما را ببينم .

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با تاکيد بر اينکه نگاه ايران، نگاهي بين‌المللي و منطق ما منطقي بين‌المللي است، افزود: جمهوري اسلامي ايران کشوري آرمان‌گرا است و براي آينده بشر حرف‌هاي بسيار دارد، چرا که دين، مکتب، آيين و نگاه ما مهدوي و جهاني است که آينده روشني را براي بشر امري حتمي مي‌داند.

مشايي در پاسخ به سوالي درباره جنبش عدم تعهد با بيان اينكه اين جنبش از بدو تاسيس تاکنون فراز و فرودهايي را در اثر تغييرات محيط بين‌المللي طي کرده است، گفت: برگزاري موفقيت‌آميز شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران و واگذاري رياست دوره اي آن به جمهوري اسلامي ايران، فرصت جديدي در اختيار کشورمان قرار داده است.

مشايي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران از لحاظ توانمندي مديريتي در عرصه داخلي و بين‌المللي و بويژه با حضور مستمر و پيگري‌هاي احمدي‌نژاد رييس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل که در طول 8 سال 9 بار در اين مجمع شرکت کرده، نشان داده است که براي تحقق اهداف جنبش عزمي جدي در ايران وجود دارد.

وي گفت: اعضاي جنبش عدم تعهد، رهبران ايران را شجاع، عاقل و با اراده و هدفدار براي آينده بشريت مي‌شناسند و براين اساس اگر بخواهيم ضعف اساسي جنبش يا اثربخشي آن را تقويت کنيم، نيازمند بکارگيري مديريت فعالي در اين زمينه هستيم.

رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد در ادامه تصريح کرد: رويکرد جمهوري اسلامي ايران ايجاد حس مشارکت در بين تمامي اعضا در برنامه‌ريزي‌ها و اجراي طرح‌ها و ايده‌هاست و بر اين اساس برنامه‌هاي مفصلي در دستور کار جنبش قرار دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27043
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما