چهارشنبه 23 اسفند 1391 - 10:55

وقتی فرماندار گچساران برای رسانه های ضد انقلاب خوراک تهیه می کند

21 اسفند خبری از خبرگزاری فارس به نقل از فرماندار گچساران منتشر شد که تعجب همه را برانگیخت و علامت سوال بزرگی را برای همه مردم بوجود آورد.

به گزارش بویرنیوز، فرماندار این شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: توجه به امور فرهنگی شهر از دغدغه‌های مهم و اساسی مسئولان در این شورا است.

وی ابراز داشت: اعضای شورای فرهنگی عمومی باید با جدیت بیشتر در جلسات شورا حضور داشته باشند.

وضعیت برخی کافی‌نت‌ها در گچساران بیداد می‌کند

فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم اجرای دقیق و به موقع مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی از مسئولان عضو این شورا خواست تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

شفیعی فعالیت برخی کافی‌نت‌ها در این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: فعالیت برخی از این کافی‌نت‌ها در این شهرستان بیداد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در گچساران ۲۷۰ کافی‌نت فعال بوده که خدمات متنوعی را به عموم مردم ارائه می‌دهند.

این مسئول در گچساران با بیان این‌که از این تعداد ۲۲۰ کافی‌نت دارای مجوز هستند، افزود: تعداد ۵۰ کافی‌نت نیز بدون دارا بودن مجوز در حال فعالیت هستند.

شفیعی فعالیت کافی‌نت‌ها در زیرزمین و یا طبقه دوم واحدهای تجاری را یکی از مهم‌ترین مشکلات این واحدهای صنفی عنوان کرد و ابراز داشت: باید نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت کافی‌نت‌ها صورت گیرد.

اینگونه اقدامات نه تنها باعث کاهش مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می شود بلکه به مانند طرح هایی چون «مبارزه با بدحجابی» و «جمع آوری ماهواره ها» تنها باعث افزایش حساسیت مردم نسبت به اموری می شود که ذاتا نه بد هستند و نه خوب، بلکه طرز استفاده از آن مورد تاکید است و بایستی مسئولان محترم برای کاهش معضلات اجتماعی اقدامات فرهنگی و آموزشی را در اولویت قرار دهند تا پاک کردن صورت مسئله!
 
تنها با گذشت چندسال مشخص می شود که اینگونه طرح ها چه آثار زیان باری بر رشد فرهنگی جامعه داشته، تعامل دو جنس مخالف که اصولا بنابر اعتقادات دینی خواهر و برادر یکدیگر محسوب می شوند با اینگونه برنامه ریزی ها باعث می شود که نوعی از نگاه در جامعه ایجاد شود که حتی صحبت کردن عادی نیز شک برانگیز باشد کما اینکه در برخی از شهرهای کوچک این طرز نگرش به وضوح مشاهده می شود.
 
در پایان اگرچه تفکیک جنسیتی در برخی موارد کارساز و حتی مورد تایید شهروندان بوده [نظیر بیمارستان تخصصی بانوان] اما گمان می رود اینگونه جداسازی سبب بروز برخی از ناهنجاری ها در سطح جامعه شود. به هر حال در آینده دو جنس مخالف با یکدیگر تعامل خواهند داشت و اگر بخواهیم با این طرز نگرش پیش رویم بعید نیست که ابتدایی ترین مسائل که روزی جزو دل نگرانی هایمان محسوب نمی شدند دستخوش تغییر و تحول شوند.

با این حال سایت ضد انقلاب خودنویس در خبری با عنوان ” بفرمایید کافی نت زنانه” تصمیم عجیب شورای فرهنگ گچساران را وسیله ای برای تخریب وجهه کشور قرار داد.

در حالی که رسانه های معاند سعی دارند فضای کشور را ناامن و متشنج جلوه دهند مطرح کردن مسائلی از این قبیل که نه تنها طرح کارشناسی شده نیست بلکه در نوع خود سطحی و بی اثر است چه لزومی خواهد داشت.

سخن آخر این که مهندسی فرهنگ یکی از مسائل بسیار مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب است که نباید با آن سطحی برخورد کرد و در واقع :

” تهاجم فرهنگی، راهکار فرهنگی می طلبد “

امید است مسئولان با دید کلانتری به مسائل نگاه کنند و به راحتی سوژه به دست دشمنان ایران قرار ندهند.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=26343
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مومنی گفت:

    فرماندار نه ایده داره و حرفش توهواست، فردا میگه شهر دو قسمت کنید، پس فردا میگه بازار دو قسمت زن و مرد کنید، نتونسته یک سینما گچساران بسازه، نتوسته برای حل مشکل بیکاری کاری کنه

    • امید گفت:

      پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند که زمانی بر امت من می‌رسد که امر به معروف و نهی از منکر ترک می‌شود، اصحاب تعجب کردند و ایشان فرمودند از این بدتر این است که به منکر امر کرده و از معروف نهی می‌شود و باز هم اصحاب تعجب می‌کنند و ایشان فرمودند زمانی می‌رسد که معروف منکر شده و منکر معروف می‌شود.

  2. دانشجوی عمران گفت:

    کرم سیب از خود سیبه
    خیلی از اقدامات فرهنگی بایستی زیر پوستی و بطئی انجام بشوند
    اگر قبل از اقدام بیاییم در بوق و سرنا داد بزنیم که فلان معضل فرهنگی را باید فلان رقم حل کنیم نتیجه عکس داده و حتی منجر به تخصصی تر شدن جرائم فرهنگی میشه!
    یاعلی

  3. امید گفت:

    بنده خدا بد نگفته چرا تا کسی یه مسئله مطرح میکنه که به مزاجتون خوش نمیاد سریع برچسب تحجر میزنید به جای اون چاره اندیشی کنید حتما مشکلاتی بوجود اومده که دارن میگن چرا گچساران این همه داره ازبدحجابی و……….طرفداری میکنید ماشاالله دست به قلمید وبسیار زبان تیزی دارید

دیدگاه شما