دوشنبه 21 اسفند 1391 - 14:44

امام جمعه گچساران هم به منتقدان وضعیت فرهنگی گچساران پیوست

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران اظهار کرد: دشمنان با طرح نقشه های شوم علیه ایران اسلامی، می‌خواهند نسل جوان ما را از ما بگیرند.

اگر دستمان از دامان ولایت کوتاه شود، هلاک می‌شویم

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، وی ابراز داشت: ما به عنوان مسئولان جامعه وظیفه داریم با ارائه برنامه‌های علمی و فرهنگی در این زمینه دشمنان را همانند همیشه ناکام کنیم.

حجازی یادآور شد: اگر ما دستمان از دامان ولایت فقیه کوتاه شود، هلاک شده، سقوط می‌کنیم و نابود می‌شویم.

امام جمعه گچساران و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به لزوم تبیین علمی جایگاه ولایت فقیه برای جوانان تصریح کرد: دشمنان سعی دارند به بهانه آزادی عمل و بیان جوانان را از مسیر ولایت منحرف کنند.

حجازی افزود: ولایت فقیه نیازمند کسی نیست و این ما هستیم که در همه امور به ولایت فقیه احتیاج داریم پس باید این موضوع با ارائه کارهای فرهنگی و علمی، به قدری به درستی برای جوانان تبیین شود تا جوان ما، در محیط‌های مختلف دانشگاهی در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد و هدایت و آگاه شود.

وی با بیان این‌که دشمن دوست دارد نسل جوان ما جاهل باشند، عنوان داشت: اما در فرهنگ دینی و ملی، ما معتقد هستیم که انسان باید عالم و بصیر بوده و چشم بینا داشته باشد.

گچساران نیاز به تکان فرهنگی دارد

حجازی با انتقاد از نبود اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان ابراز داشت: انتظار ما تنها از ادارات و دستگاه‌های دولتی نیست، بلکه باید با فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی، میزان مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی افزایش یابد.

وی وضعیت فرهنگی موجود در گچساران را نامتناسب با جایگاه این شهرستان دانست و گفت: در گچساران کمونیسم، یهودی، بهائی، افراد بی دین و مذهب وجود ندارد و همه مردم این شهرستان شیعه هستند.

حجازی تصریح کرد: در این شهرستانی که مردم شیعه و ولایتمدار آن در همه صحنه‌های دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی بیشتری باید صورت گیرد.

این مسئول در گچساران بیان داشت: نباید خود را با دیگر شهرستان‌ها مقایسه کرد، بلکه باید متناسب با جایگاه این شهرستان برنامه‌ریزی کرده و هر کدام از مسئولان و مردم باید وظایف خود را مطابق با مبانی دینی و وظیفه شرعی تطبیق داده در انجام آن تلاش کنند.

لزوم فضاسازی مناسب شهری در ایام دهه فاطمیه

امام جمعه گچساران با اشاره به لزوم تشکیل کمیته و هیئتی فرهنگی در این شهرستان گفت: باید با مشارکت و همفکری مردم و مسئولان نیازهای فرهنگی شهر به صورت سنجیده، پخته، منطقی و قانونی بررسی شده و در این زمینه راهکارهای مناسب ارائه و عملیاتی شود.

حجازی افزایش رضایتمندی مردم را از مهم‌ترین دلایل لزوم ارائه برنامه‌ها و اقدامات در زمینه امور فرهنگی و دیگر امور عنوان و خاطرنشان کرد: اگر مردم از ولایت حمایت کنند، حتی اگر تمام دنیا هم دشمن شوند، کاری از پیش نخواهند برد و راضی بودن مردم از نظام و از دولت، خواسته ولایت فقیه است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز ادامه داد: روز پنجم فروردین مصادف با آغاز نخستین دهه شهادت حضرت فاطمه(س) بوده که فضای شهر باید متناسب با جایگاه این بانوی بزرگ اسلام برنامه‌ریزی و فضاسازی شود.

امام جمعه گچساران و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان از مسئولان ادارات و نهادها خواست تا برای حفظ حرمت ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س)، به همراه نصب بنرها و پارچه‌نویسی‌های تبریک عید نوروز و خوش‌آمدگویی به میهمانان نوروزی، پارچه‌نویسی و تسلیت شهادت این بانوی مکرمه را نیز در دستور کار قرار دهند.

حجازی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه برای برگزار نکردن مراسم عروسی در این ایام، یادآور شد: قبل از فرارسیدن این روز باید فضاسازی مناسب در شهر توسط شهرداری و دیگر ادارات و نهادها صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25967
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما