دوشنبه 21 اسفند 1391 - 13:58

کافی‌نت‌های گچساران تفکیک جنسیتی می‌شود

فرماندار این شهرستان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: توجه به امور فرهنگی شهر از دغدغه‌های مهم و اساسی مسئولان در این شورا است.

وی ابراز داشت: اعضای شورای فرهنگی عمومی باید با جدیت بیشتر در جلسات شورا حضور داشته باشند.

وضعیت برخی کافی‌نت‌ها در گچساران بیداد می‌کند

فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم اجرای دقیق و به موقع مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی از مسئولان عضو این شورا خواست تا در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

شفیعی فعالیت برخی کافی‌نت‌ها در این شهرستان را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: فعالیت برخی از این کافی‌نت‌ها در این شهرستان بیداد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در گچساران 270 کافی‌نت فعال بوده که خدمات متنوعی را به عموم مردم ارائه می‌دهند.

این مسئول در گچساران با بیان این‌که از این تعداد 220 کافی‌نت دارای مجوز هستند، افزود: تعداد 50 کافی‌نت نیز بدون دارا بودن مجوز در حال فعالیت هستند.

شفیعی فعالیت کافی‌نت‌ها در زیرزمین و یا طبقه دوم واحدهای تجاری را یکی از مهم‌ترین مشکلات این واحدهای صنفی عنوان کرد و ابراز داشت: باید نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت کافی‌نت‌ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم ارائه مطلوب کارهای فرهنگی در گچساران تصریح کرد: با توجه به رأی اکثریت اعضای این شورا مبنی بر تأئید کلیات تفکیک جنسیتی کافی‌نت‌ها در این شهرستان، جزئیات این طرح در جلسات تخصصی‌تر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شفیعی از اختصاص برخی کافی‌نت‌ها به خانم‌ها و برخی کافی‌نت‌ها به آقایان خبر داد و گفت: جزئیات این طرح از اول اردیبهشت به صورت کارشناسی در جلسات شورای فرهنگ عمومی بررسی و اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: در این بررسی‌های کارشناسی، مباحث فرهنگی و منطقه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و آغاز سفرهای نوروزی عنوان داشت: انتظار می‌رفت در این جلسه مصوبه‌ای ویژه این ایام مطرح و اجرایی شود.

وی ادامه داد: باید با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مشارکت مردمی، در راستای تعالی سطح فرهنگ شهرستان مصوبات مطلوبی ارائه و اجرایی شود.

قطع هزینه‌های فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های اجرایی در سال 91 توسط مجلس

فرماندار گچساران بیان داشت: در سال‌های گذشته در بودجه های سالانه، نیم تا 3 درصد برای امور قرآنی و پنج درصد برای فعالیت‌های فرهنگی ادارات در نظر گرفته می‌شد.

شفیعی گفت: در سال‌های گذشته این بودجه در ردیف اعتبارات ادارات لحاظ می‌شد اما بودجه‌های فرهنگی و قرآنی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در سال 91 توسط و طبق مصوبه مجلس قطع و حذف شد.

وی ابراز داشت: سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، دانشگاه‌ها، شهرداری و نهادها فرهنگی این اعتبارات فرهنگی را دارند و لازم است از این اعتبار استفاده لازم را ببرند.

شفیعی ادامه داد: در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف در طول سال باید برنامه‌ریزی مطلوبی در این راستا صورت گیرد.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25957
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما