یکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:58

نقشه عجيب دختر دانش آموز براي ازدواج

بویرنیوز: دختر جوان در اقدامي عجيب از خانه شان فرار کرد و با رفتن به خانه پسر آشنا به گروگانگيري ساختگي دست زد.

به گزارش وطن امروز، اوايل دي ماه سال جاري زن و شوهري هراسان به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه و از پسر 23 ساله اي به خاطر آدم ربايي و اغفال دختر 17 ساله شان شکايت کردند. آنها به داديار گفتند پسر جواني با وعده ازدواج با دخترشان طرح دوستي ريخته و در حال حاضر وي را اغفال و به زور در خانه شان زنداني کرده است. با اين ادعاها با دستور قاضي تيمي از ماموران به خانه پسر جوان رفتند و مادر و برادر بزرگ خانواده با ديدن پليس از ترس آبرويشان، ميهمان ناخوانده را که سماجت زيادي داشت در خانه آنها بماند، در کمد لباس مخفي کردند.

ماموران پليس پس از بازرسي خانه وقتي نتوانستند دختر نوجوان را پيدا کنند، خانه را ترک کردند. دقايقي بعد پسر جوان که «محمد» نام دارد به خانه شان رفت و با ميهمان سمج درگير شد. «ندا» با جيغ و داد از محمد خواست با هم ازدواج کنند اما محمد گوشش به اين حرف ها بدهکار نبود و حماقت ندا را عامل اصلي براي فرار وي از خانه مي دانست و هرگز حاضر نبود با اين دختر سرکش ازدواج کند. وقتي اصرارهاي ندا براي ازدواج به نتيجه نرسيد فکري به سرش زد و تصميم گرفت به خاطر آدم ربايي و اغفال با وعده ازدواج از محمد شکايت کند. ندا تصور مي کرد مي تواند سناريوي آدم ربايي ساختگي را طراحي کند و به خيال خود با کاري که برادر محمد هنگام مراجعه ماموران به خانه شان انجام داده بود و ميهمان شان را در کمد لباس مخفي کرده بود، ماجراي آدم ربايي قوت مي گرفت.

بدين ترتيب دختر نوجوان با مادرش تماس گرفت و ادعا کرد قصد فرار از خانه را نداشته و محمد وي را در راه مدرسه ربوده است. با دروغ پردازي هاي دختر نوجوان اين دفعه مادر و پدر همراه دخترشان به دادسراي امور جنايي رفتند تا از محمد شکايتي تنظيم کنند. در تحقيقات پليسي مشخص شد موضوع آدم ربايي نيست و ندا با نقشه اي که از قبل در سرش بوده از خانه فرار کرده است و سپس وقتي متوجه شده فريب وعده هاي دروغين مرد روياهايش را خورده خواسته ماجرا را آدم ربايي جلوه دهد. با اين حال ندا همچنان ادعا مي کرد محمد به وي وعده ازدواج داده است ولي به خاطر ترس از آبرو و تهديدهاي مادر محمد حاضر نبود در طول يک هفته اي که از خانه غيبت کرده بود با خانواده اش تماس بگيرد.

در بازجويي ها محمد هرگز مساله اغفال و وعده ازدواج را نپذيرفت و گفت: ندا به خاطر کتک هاي پدر و توهين هاي مادرش از خانه فرار کرده و به خانه من پناه آورده بود. بنا بر اين گزارش، محمد با حکم دادگاه از اتهام آدم ربايي تبرئه و به خاطر روابط پنهاني به تحمل شلاق محکوم شد و هنوز حکم قطعي براي ندا به خاطر فرار از خانه و رابطه پنهاني صادر نشده است.

نظر کارشناس

صلاح فلاح، کارشناس حقوقي درباره اين پرونده گفت: فرار يک دختر از خانه بدون اطلاع خانواده اش و اگر با فرد ديگري پيدا شود به خاطر از بين بردن آبرو و حيثيت خانواده اش جرم محسوب مي شود. در اين پرونده اغفال و فريب در ازدواج بيشتر مي تواند مصداق داشته باشد. چنانچه اغفال به رابطه پنهاني منجر شود مهرالمثل تعلق مي گيرد. البته اغفال بستگي به نظر و نتيجه دادگاه دارد و نتيجه اغفال براي تعيين مجازات مهم است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25747
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما