پنجشنبه 17 اسفند 1391 - 13:40
حکم راننده بی وجدان بریده میشود؛

اعدام، مجازات تعرض به 9 زن مسافر

بویرنیوز: مردی که متهم است ضمن سرقت از 10زن به 9نفر از طعمه‌هایش تعرض کرده است با تایید دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه‌ دار قرار گرفت.

به گزارش شرق، دختر جوانی 26فروردین‌87 به پلیس آگاهی تهران رفت و از دو جوان به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و تجاوز شکایت کرد. او گفت: «برای رفتن به ایستگاه مترو سوار خودرو مسافربری شدم که فقط یک مسافر دیگر داشت. راننده بعد از طی مسافتی گفت ماشین جوش آورده است برای همین توقف کرد و کاپوت ماشین را بالا زد در همین هنگام مردی که تا آن لحظه فکر می‌کردم مسافر خودرو است به طرفم حمله کرد و با تهدید و ارعاب مرا مورد تجاوز قرار داد. او سپس پول‌هایم را سرقت و من را رها کرد.»

کارآگاهان مشخصات دو متهم را در اختیار گرفتند اما نتوانستند ردی از آنها پیدا کنند تا اینکه دختر 22ساله‌ای 17آبان همان سال شکایت مشابهی را به پلیس ارایه داد. این دختر هم با تصور مسافربر بودن خودرو سوار آن شده و راننده با انحراف از مسیر وی را ربوده بود و سپس یکی از دو مرد به این دختر تجاوز کرده و اموالش را به چنگ آورده بود. سومین شکایت ‌دوم‌خرداد سال بعد مطرح شد و این‌بار دختری که در بزرگراه چمران به قصد رفتن به کرج سوار خودرو پیکان متهمان شده بود، به دام مرد متجاوز و همدستش افتاد.

در هر سه شکایت نکات مشترک زیادی وجود داشت. نوع خودرو، شیوه سرقت و این نکته که فقط یکی از دو مرد شکات را مورد آزارجنسی قرار داده بود، پلیس را به این نتیجه رساند که تمام این جرایم توسط یک گروه انجام شده است. یک روز بعد از ثبت شکایت سوم، زن میانسالی به پلیس مراجعه کرد و حرف‌های مشابهی را به زبان آورد.

او گفت: «وقتی راننده از مسیر منحرف شد شروع به اعتراض و داد و فریاد کردم و مردی که خیال می‌کردم مسافر است کاپشنی را رویم انداخت و سرم را زیر صندلی برد تا نتوانم مقاومت کنم اما من در فرصت کوچکی که پیش آمد از پیکان فرار کردم.»

بعد از آن به تدریج بر تعداد شکات اضافه شد و به عدد 10 رسید. از میان آنها فقط همان زن میانسال توانسته بود فرار کند و بقیه مورد آزارجنسی و سرقت قرار گرفته بودند. کارآگاهان در نهایت با مشخصاتی که از متهمان به دست آورده بودند، توانستند ضمن شناسایی خودروشان این دو مرد را دستگیر کنند.

فرزام و حمید وقتی تحت بازجویی قرار گرفتند، جزییات جرایم‌شان را شرح دادند و حمید گفت فقط در سرقت‌ها مشارکت داشت اما هرگز دختری را مورد آزار قرار نداد. وی مدعی شد به دلیل ابتلا به بیماری از نظر جنسی ناتوان و در جرم تعرض؛ بی‌گناه است. فرزام نیز در اعترافاتش گفت: «من به این دختران تعرض کردم و اموالی را هم که از این راه به دست آوردیم بین خودمان تقسیم کردیم.»

متهمان بعد از اتمام تحقیقات اولیه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. قربانیان در جلسه دادگاه یک‌بار دیگر شکایت خود را مطرح و دو مرد نیز از خود دفاع کردند. قضات بعد از اتمام محاکمه، فرزام را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و 74 ضربه شلاق، به جرم آدم‌ربایی به 15سال حبس و به اتهام سرقت به 10سال حبس و 74ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین حمید در جرایم آدم‌ربایی و سرقت گناهکار شناخته و به 25سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

متهمان به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 11 دیوانعالی کشور ارجاع شد که قضات دیوانعالی نیز دیروز حکم را تایید کردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=25182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما