پنجشنبه 19 بهمن 1391 - 12:37

انواع رقص ایرانی + تصاویر

بویر نیوز : همبستگی ملی یکی از راه‌های مقابله با تحریم های است که جشنواره ملی صدای عشایر باعث تحکیم آن می شود.
به گزارش بویر نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مژگان ریاحی مدیر کل میراث فرهنگی استان چهارمحال بختیاری گفت:  همبستگی ملی یکی از راه های مقابله با تحریم ها است و جشنواره ملی صدای عشایر این همبستگی را بیشتر و محکم تر می کند.

وی افزود: رویکرد سازمان میراث فرهنگی کشور و همچنین استان چهارمحال و بختیاری این است که در کنار معرفی آداب و رسوم عشایر، گردشگران جاذبه های طبیعی را وارد این منطقه کرده و آن ها را با فرهنگ و آیین عشایر آشنا کند.
وی اظهار داشت: جاذبه های طبیعی استان پتانسیل های زیادی جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و برگزاری نخستین جشنواره طی صدای عشایر، گام بسیار ارزنده و مهمی جهت معرفی و ارائه توانمندی های عشایر استان و سراسر کشور خواهد بود.

ریاحی با اشاره به این که درصد متوسطی از عشایر کشور در استان چهارمحال و بختیاری زندگی می کنند افزود: با توجه به این که این استان در مسیر رفت و آمد و تردد دیگر استان ها قرار دارد هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از این استان بازدید می کنند برنامه ریزی برای ارتباط بیشتر گردشگران با قشر عظیم عشایر این منطقه باعث رونق بیشتر زندگی معیشتی آنان خواهد شد.

وی با توصیف استان چهارمحال بختیاری به عنوان ایران کوچک گفت: شرایط مطلوب آب و هوایی موقعیت چهار فصل را برای منطقه بوجود آورده است به طوری که همزمان با آب و هوای تابستانی در لردگان ، جشنواره برخی در کوهرنگ برگزار می شود و این عامل مهمی در جذب گردشگران به این استان شده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=22333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما