دوشنبه 22 آذر 1395 - 20:56

در انتخابات آینده شورای شهر به چه کسی رای دهیم!؟

پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» برای بالابردن آگاهی مردم و ایجاد شناخت بیشتر از کاندیداهای شورای شهر و نیز ایجاد فرصت برابر برای ارائه آگاهی از کیفیت دیدگاهها و برنامه های کاندیداهای احتمالی در نظر دارد، در ایام پیش رو افراد مدعی برای حضور در انتخابات شورای شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را به مخاطبان معرفی کند و از سوابق و اهداف آنان بگوئید که برای تسهیل این مهم شما هم می توانید با ما در تماس باشید و مطالب خود را برای ما ارسال فرمائید.

گروه اجتماعی – سال آینده و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها در پیش است و امسال به خاطر مسائلی از جمله کمتر شدن تعداد کرسی های پارلمان محلی حساسیت ها و رقابت برای کسب رای بیش از دوره قبل خواهد بود.

به گزارش «بویر نیوز»، در استان کهگیلویه و بویراحمد کم کم تحرکات انتخاباتی در این راستا آغاز شده است و در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران این تحرکات بیشتر به چشم می خورد و در برخی دیگر از شهرها همچون لنده، بهمئی و باشت نیز اخباری در این زمینه به گوش می رسد.

با همه این اوصاف از هم اکنون تعداد زیادی برای حضور در این انتخابات صف کشیده اند که نام برخی چهره های شناخته شده نیز در میان آنها به گوش می رسد که حضور آنها در این رقابت به جذابیت های آن می افزاید.

از طرفی بسیاری از متخصصان علمی در رشته ها و گرایش های مختلف و مرتبط با مدیریت شهری نیز پا پیش گذاشته اند تا در این کارزار شانس خود را بیازمایند و البته پیرو شعاری که در میان مردم گفته می شود که شورا جای بازنشستگان نیست، دنبال تخصصی کردن شورای شهر هستند.

نکته ای که در خصوص انتخابات شورای شهر یاسوج نباید از آن غافل ماند اینکه به احتمال فراوان این انتخابات متاثر از انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و خط کشی های قومیتی و منطقه ای در نتیجه آن پر رنگ خواهد بود. حذف چهار نفر از اعضای شورای فعلی شهر یاسوج در رقابت آینده قطعی است چرا که تعدا اعضای شورا از 11 نفر به 7 نفر کاهش یافته است است و  البته هیچ بعید نیست تعداد اعضای فعلی شورای شهر که رای نمی آورند بسیار بیشتر از این تعداد باشد. از همین رو بسیار حائز اهمیت است که کدام 4 نفر حتما حذف می شود و کدام نفرات هم احتمالا از ورود مجدد به شورای شهر باز می مانند. بعضا اختلافات در شورای شهر یاسوج و انتقادات از این افراد به حدی است که تحلیل ها را به سمتی برده مبنی بر اینکه نفراتی که رای می آورند ممکن است بسیار کمتر از نفراتی باشند که رای می آورند و چهره شورای شهر دگرگون خواهد شد.

در گچساران هم وضعیتی مشابه حاکم است و اما بنظر می رسد اصولگرایان این شهر که معمولا متحدتر از اصلاح طلبان هستند درصدد کسب کرسی های بیشتری باشند. در این شهر هم مرزبندی های قومیتی یکی از آیتم های تعیین کننده است و عملکرد شهرداری گچساران که با فراز و نشیب هایی نیز همراه بوده است، برای اعضای شورای فعلی ممکن است همچون شمشیر دولبه عمل کند. کاهش تعداد اعضای شورای شهر هم موضوعی است که اعضای فعلی شورا را دچار چالش خواهد کرد.

اما در دهدشت علیرغم همه موضوعاتی که در دو شهر دیگر وجود دارد، تنش و اختلاف میان اعضای شورای شهر بیش از هر چیزی در آینده انتخابات شورای این شهر و رای آوری مجدد اعضای فعلی رخ نشان خواهد داد. گرایشات قومی و منطقه ای در این شهر هم همچون دو شهر بزرگ دیگر استان خواهد بود. حضور چهره های سیاسی شناخته شده نیز از هم اکنون در انتخابات شورای شهر دهدشت قابل پیش بینی است.

یک موضوع مهم را مردم نباید فراموش کنند؛ آنهم اینکه اگر از وضعیت شورای شهر و وضعیت خدمات شهری ناراضی هستند و در قیاس با سایر شهرها، شهر خود را توسعه نیافته می ببینند و اگر منتقد اتفاقات گذشته هستند؛ باید بدانند این نتیجه رای خودشان بوده است و البته بازهم نباید فراموش کنند اگر درگیر احساسات و دچار تعصبات و بدون آگاهی و شناخت از توان و ظرفیت افراد رای بدهند و اگر منافع کوچک خود یا افراد را به منافع بزرگ شهر ترجیح دهند، نه تنها پیشرفتی حاصل نخواهد شد بلکه باعث زائل شدن منابع و امکانات و عقب راندگی شهر خواهند شد که از همین رو رواست مردمی که سال ها انتخاب کرده اند و در پی آن فریاد نارضایتی سر داده اند حتی یکبار فارغ از مسائل اینچنینی و با چشمان باز و بدور از هرگونه تعصب قومی و احساسات رای دهند.

پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» برای بالابردن آگاهی مردم و ایجاد شناخت بیشتر از کاندیداهای شورای شهر در راستای انتخاب بهتر و نیز ایجاد فرصت برابر برای ارائه آگاهی از کیفیت دیدگاهها و برنامه های کاندیداهای احتمالی در نظر دارد، در ایام پیش رو افراد مدعی برای حضور در انتخابات شورای شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را به مخاطبان معرفی کند و از سوابق و اهداف آنان بگوئید که برای تسهیل این مهم شما هم می توانید با ما در تماس باشید و مطالب خود را برای ما ارسال فرمائید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209848
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    سوابق نخبگان شورای دهدشت اعلام می شود تاسیه روی شودهرکه دراو غش باشد. سوابق ریاکاران ومعامله گران به اطلاع مردم می رسد.

  2. بشار گفت:

    فقط دكتر نگين تاجي هم متخصص هم مردمي هم چهره محبوب جوانان 

  3. سیاوش گفت:

    مهندس بهنام عباس نژاد ومهندس فرشاد نگین تاجی

  4. سحر گچساران گفت:

    من ک میرم یاسوج به دکتر نگینتاجی  رای میدم 

  5. شاپور گفت:

    دکتر نگین تاجی فردی خبره و کاربلد در موضوع شهرسازی و طراحس شهری 

  6. قیطاس گفت:

    ایزد پور فردا عوض میشه جاش سید محمد تقی علوی میاد

  7. امیر نیکنام گفت:

    متخصص در معماری و شهر سازی کاندیدای شورای شهر، جناب آقای دکتر فرشاد نگین  تاجی

دیدگاه شما