جمعه 5 آذر 1395 - 9:39

(تصاویر و جزییات) حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در سمنان با هشت کشته

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

اعزام تیم‌های عملیاتی به منطقه
به گزارش بویرنیوز، سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است.

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.
بیشتر مصدومین دچار سوختگی شده اند
یک منیع مطلع در شاهرود گفت: بیشتر مصدومین دو قطارمسافربری که بامداد جمعه در ایستگاه هفت خوان سمنان برخورد کردند، دچار سوختگی شده اند.
این منبع  که خواست نامش افشا نشود، افزود: یکی از این قطارها ، قطار محلی سمنان بوده که در حال عزیمت به تهران بوده و دیگری قطاری بوده که از تبریز می آمده است.
وی در تشریح چگونگی وقع حادثه نیز گفت: حادثه ساعت 7:50 دقیقه روی داده که طی آن یکی از قطار ها به قطار دیگری که متوقف شده بود، برخورد کرده است.
این منبع از تعداد کشته و زخمی های احتمالی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز آمار درستی از آن ها در دست نیست.
امداد رسانی به حادثه دیدگان تصادف 2 قطار در سمنان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به تصادف 2 قطار در منطقه نزدیک به ایستگاه هفت خوان واقع در مرز بین دو شهرستان سمنان و دامغان گفت : هم اکنون امداد رسانی به حادثه دیدگان برخورد 2 قطار در این استان ادامه دارد.

ایرج رئییسان روز جمعه بدون اعلام تعداد مجروحان و کشته های این تصادف افزود : این حادثه در ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز به این مدیریت اطلاع داده شد و نیروهای امدادی استان و منطقه به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت : علاوه بر این، مسوولان استانی و مدیران 10 دستگاه اجرایی 2 شهرستان شهرستان سمنان و دامغان در محل حادثه حضور دارند و این حادثه را مدیریت می کنند.

وی یادآور شد : برای خدمات رسانی بهتر به مجروحان حادثه هم یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شده است.
یک مسوول مطلع در شاهرود که خواست نامش در خبر ذکر نشود، گفت: حادثه برخورد این 2 قطار تعدادی کشته و مجروح داشته است.
این مسوول افزود : هنوز از تعداد کشته و زخمی های احتمالی اطلاع درستی در دست نیست.
مجروحان این حادثه به مراکز درمانی دامغان و شاهرود منتقل شدند.
خروج ۴ واگن از ریل/ هنوز حریق اطفا نشده است
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است و هنوز حریق اطفا نشده است.
سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند.وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت 8 نفر اعلام شده‌ است.

*هنوز حریق اطفا نشده است

یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عومال آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.

معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.

5 کشته و 11 مصدوم در حادثه برخورد دو قطار در سمنان

برخورد دو قطار مسافربری در سمنان 5 کشته و 11 مصدوم برجای گذاشت.

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 11 مصدوم داشته است.

تصاویر اولیه از برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان شاهرود

جزییات برخورد 2 قطار مسافربری در سمنان

 ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.

مصدومان حادثه قطار سمنان افزایش یافت

برخورد دو قطار مسافربری در سمنا 14 مصدوم برجای گذاشت.

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 14 مصدوم داشته است.

لازم به ذکر است تا دقایقی قبل تعداد مصدومان این حادثه 11 تن اعلام شده بود که آخرین اخبار دریافتی حاکی از افزایش این تعداد به 14 تن است.

علت حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان در دست بررسی است

محسن پورسیدآقایی مدیر عامل شرکت راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره حادثه برخورد دو قطار مسافری گفت: یک قطار متعلق به رجا در مسیر تبریز-مشهد بوده و قطار دیگر قطار محلی سمنان- مشهد بوده که با یکدیگر برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیاتی از میزان خسارات مشخص نیست ، گفت:‌علت این حادثه در دست بررسی است.

طبق گفته مسئولان تا اطفای کامل حریق نمی‌توان امار کشته‌های این سانحه را برآورد کرد.

این سانحه در ایستگاه هفت خوان شاهرود رخ داده است و طبق گفته مسئولان یک رام قطار در ایستگاه متوقف بوده و قطار دیگر از پشت با آن برخورد می‌کند که قطار متوقف در ایستگاه متعلق به شرکت رجاء و قطار مسیر تبریز مشهد بوده است.

مجروحان این سانحه در حال حاضر توسط عوامل قطارها در حال انتقال به مراکز درمانی هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=208286
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما