سه شنبه 18 آبان 1395 - 20:18

حواشی حضور معاون رئیس جمهور در کهگیلویه و بویراحمد/از بیان نقطه ضعف مسئولان استان تا قهر عدل هاشمی از استاندار!

خطاب به مسئولان؛ باید تاسف خورد به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد، چرا ۱۰ سال مردم را الاف کردید

گروه اجتماعی- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با سفر به یاسوج با مسئولان و نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش بویرنیوز، مهم ترین بخش های این دیدارها به همراه حواشی در ادامه آمده است.

ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور

* ماهی یک بار به یاسوج سفر و از نزدیک مشکلات استان، مسائل شرکت‌ها را پیگیری و رصد خواهم کرد.

** استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر منابع طبیعی و تنوع گیاهان دارویی فوق العاده است. تنوع گیاهان دارویی که از اروپا بیشتر است یکی از پتانسیل‌های ذاتی توسعه است.

*** ارتباطی با استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه نداریم و عدم پارک علم و فناوری باعث تاسف است که باید این موضوع به زودی پیگیری شود.

satar-11

**** 2 هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که تنها سه شرکت در این استان وجود دارد و نبود پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توجیه‌پذیر نیست.

***** تولیدی که در استان بازار دارد را توسعه دهید، موانع را منعکس و پیگیری کنید. اگر مسئولین اراده نکنند وضعیت استان عوض نخواهد شد و انتظار نداشته باشد در جای دیگر درست شود.

****** تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با وام محقق نمی‌شود.

* دنبال پروژه‌های عجیب و غریب که موجب بدبختی این استان شود نباشیم

** ما پروژه‌ای که در جهت رفع مشکلات کهگیلویه وبویراحمد باشد آماده داریم، اما پول مفت به کسی نمی‌دهیم بلکه به ازای محصول تسهیلات ارائه می‌دهیم.

موسی خادمی؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

* با فراوانی آب استان در تخصیص آب مشکل داریم، استان ۲میلیارد و ۴۸۰ مترمکعب آب نیاز دارد که ۱ میلیارد و ۱۰۰ متر مکعب اختصاص داده شده است و تنها با حداقل ۲میلیارد مشکل استان برطرف خواهد شد.

** پتروشیمی گچساران و دهدشت به ترتیب ۴۰ درصد و ۴٫۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ولی تعاملی در پتروشیمی‌ها وجود ندارد که با این وضعیت محصول پتروشیمی گچساران باید از دهدشت تامین شود.

satar-10

حسن نوروزی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

* پروژه قابل واگذاری با اعتبار ۲۴ میلیارد در استان شناسایی که از این تعداد تاکنون گزارش تعمیم به واگذاری برای ۹ پروژه آماده شده است.

** از ۴۰۵ میلیارد تومانی که در طرح رونق تولید به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته، تاکنون حدود ۵۲ میلیارد تومان جذب شده که از این لحاظ از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

چنگیز هاشمی؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج

* رسالت این پارکها از طریق مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان با هدف افزایش ثروت در جامعه بوده که متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون قادر به ایفایی نقش و عمل به رسالت و ماموریت خود نبوده است.

** در این استان  ورودی فرآیند کارآفرینی می تواند منابع خدادادی و ذهن نوپای جوانان تحصیل کرده بیکار باشد که ما خواهان ایجاد باشگاه ایجاد خلاقیت، کلینیک های رفع موانع خلاقیت، تورهای تخصصی در رابطه با خلاقیت و نوآوری و حتی انجام مسابقات و تشویق، ترفیع  و ترویج فرهنگ خلاقیت در دانشگاهها و بنگاههای اقتصادی هستیم که انتظار داریم این ساز وکارها فراهم شود.

*** بحث  استعداد یابی، آموزش، هدایت نیروهای خلاق و سازماندهی این نیروها و کمک به ورود به فضای کسب و کار مبتنی بر نوآوری  و کارآفرینی  یکی از الزامات این استان می باشد.

 satar-7

حواشی:

خطاب به مسئولان؛ باید تاسف خورد به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد، چرا ۱۰ سال مردم را الاف کردید و اگر واقعا اراده‌ای نیست، بگویید تا مردم تکلیف خود را بدانند چرا موضوع را یکسره نمی‌کنید، و اگر نمی‌توانید تا یک نفر دیگر را برای این کار بیاوریم.

28850

عدل هاشمی پور از ناکارآمدی جلسات اقتصاد مقاومتی در استان گفت، موضوعی که با واکنش استاندار روبه رو شد و خادمی خطاب به عدل هاشمی گفت: دیگر عرضی ندارم و ادامه نمی‌دهم آقای ستاری این همه راه آمده‌است تا مشکلات را پیگیری کند! که در ادامه نماینده کهگیلویه بزرگ به نشانه انتقاد سکوت کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206786
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مخترع گفت:

    درود بر عدل هاشمی حرف حق تلخه اقای خادمی … ستاری اومده یه اتاق افتتاح کرد که بهش میگن پارک علم فناوری . جوانان این استان فناوری میخواهند نه یک اتاق با چهار تا میز ….. الله اکبر

  2. مهنا گفت:

    مگه میشه پارک علم و فناوری رو تو پارک کوه تر افتتاح کنه خب باید تو اتاق باشه لطفا واقع بین باشید

  3. یاسوج گفت:

    سلام راس میگه آقای معاون !!!هر چی مردم بدبختی میکشن از بی کفایتی مسئولانش هست!!!

  4. یاسوج گفت:

    سلام راس میگه آقای معاون!!!هر چی مردم بدبختی میکشن از بی کفایتی مسئولانش هست!!!

دیدگاه شما