سه شنبه 18 آبان 1395 - 6:58

تجهيز ميلياردي بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد

افزون بر 350 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی از زمان اجرای طرح تحول سلامت وارد بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

طرح تحول سلامت از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید در کشور و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.
به گزارش بويرنيوز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت که قبل از اجرای طرح تحول سلامت تجهیزات مناسبی در بیمارستان‌های استان وجود نداشت.
«در این مدت 80 تا 90 درصد از تجهیزات بخش‌های سی.تی.اسکن و ام.آر.ای مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده است.»
پرویز یزدان پناه از کاهش فرانشیز بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان از زمان اجرای طرح تحول سلامت گفت و افزود: حدود 200 هزار بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها از منابع طرح تحول سلامت استفاده کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که دولت بیش از 310 میلیارد ریال در زمان اجرای طرح تحول سلامت برای کاهش فرانشیز مردم پرداخت کرد و پرداخت هزینه‌های درمانی توسط مردم را کاهش داد.
در 2 سال گذشته به گفته یزدان پناه 100 پزشک متخصص جدید در رشته‌های زنان و زایمان، طب اورژانس، متخصص کودکان، متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی سر و گردن و دندانپزشک در استان جذب و در سال جاری 50 پزشک متخصص دیگر در مناطق مختلف استان مشغول خواهند شد.
وی گفت که تلاش می‌شود ماندگاری پزشکان در مناطق محروم استان با اصلاح تعرفه‌ها افزایش یابد.
هم اینک درصد ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به 70 درصد رسیده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که درمانگاه‌های دهدشت و گچساران با برخی مشکلات و کمبود تجهیزات مواجه هستند و تلاش می‌شود در 2 هفته آینده تجهیزات لازم خریداری و به این مراکز تحویل شود.
کهگیلویه و بویراحمد هم اینک تنها سه بیمارستان قدیمی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت دارد.
سه بیمارستان بالای 200 تختخوابی هم اینک در شهرهای یاسوج و گچساران در حال ساخت است.
یزدان پناه گفت: «در یک سال گذشته 39 دستگاه آمبولانس وارد مراکز فوریت‌های پزشکی (اورژانس) استان شد و تمامی مراکز اورژانس 115 آمبولانس با تجهیزات لازم دریافت کرده‌اند.»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=206742
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما