شنبه 17 مهر 1395 - 21:22

خدمات ویژه آتش نشانی یاسوج در ماه محرم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت : برای نخستین بار 50 راهبرد تدوین شده ایمنی درمراسم عزاداری ماه محرم به مدیران هیات های عزاداری حسینی دراین شهر توصیه شده است .
به گزارش بویرنیوز؛ آتش پادسوم محمد رستمی روز شنبه دربازدید از مراحل ایمنی هیات ها و تکایای عزاداری سیدالشهداء (ع)در یاسوج افزود: این راهبردها توسط کارشناسان خبره سازمان آتش نشانی تهیه ، تدوین و به مدیران هیات ها و ورزشی ابلاغ شده است .
وی اظهارداشت : درطول سال های گذشته درجریان عزاداری های حسینی حوادث غیرمترقبه ای نظیر آتش سوزی، برق گرفتگی ، مسمومیت ناشی از گازگرفتگی وغیره گزارش شده که در صورت رعایت نکات ایمنی شاهد بروز حوادث تلخ نخواهیم بود .
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت : ایجاد خروج اضطراری ، پیش بینی محلی برای افراد سالخورده و زنان ، ایجاد برق جدا برای سر در ورودی ها ، رعایت فاصله مناسب سیم ها، داشتن فیوز مناسب برای هر سیستم برقی، ممنوع بودن استفاده از لامپ های مدادی و بدون حباب واستفاده از بخاری دمنده برای سیستم های گرمایشی از جمله این راهبردها می باشد .
وی افزود : استفاده از وسایل استاندارد در زمینه گرمایشی وتامین روشنایی ، عدم پخت وپز در داخل چادرها و تکیه ها ، استفاده از شیلنگ مخصوص برای انشعابات آبی و گازی ، انتخاب مکان مناسب برای توزیع نذورات وداشتن کپسول آتش نشانی از موارد دیگری از این راهبردها است .
رستمی  ادامه داد  : جلوگیری از ورود کودکان و سالخوردگان به قسمت های طبخ غذا، عدم دسترسی کودکان به کبریت وفندک ، عدم نگهداری مواد نفتی واسپریل ، جلوگیری از دودکردن اسپند در داخل خیمه ها و تکایا ، عدم استعمال دخانیات وسیگار در داخل هیات ها ، داشتن چند نگهبان ، داشتن تعداد زیادی گالن آب و داشتن مسوول برق هیات که آشنا وکاردان به امور برق باشد از دیگر راهبردهای تدوین شده و ابلاغی به مدیران هیات هاست .
وی افزود : حفظ ایمنی وجلوگیری از حوادث وسوانح از جمله اهدافی فراروی در تدوین راهبردهای ایمنی دریاسوج می باشد ./روابط عمومی شهرداری

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=204246
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما