جمعه 29 دی 1391 - 11:35

ناامیدی بزرگواری از دولت احمدی نژاد

بویرنیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه دغدغه مالی کشاورزان در این دولت حل نمی‌شودگفت: با وضعیت فعلی اقتصاد کشور خبری از پرداخت سهم ۱۰ درصدی بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی نیست.

علی محمد بزرگواری در گفت و گوبا خانه ملت درباره اینکه سهم ۱۰ درصدی بخش کشاورزی چه زمانی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: با توجه وضعیت اقتصاد کشور خبری ار پرداخت این تسهیلا نیست .

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره وضعیت فعلی کشاورزان افزود: درست است که تمام وعده های دولت برای حمایت از کشاورزان تحقق پیدا نکرده اما وعده ها در بعضی موارد تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کشاورزان نسبت به گذشته بهبود یافته است؛ البته نه آن طور که ما انتظار داشتیم، گفت: با روند فعلی وضعیت بخش کشاورزی به جایگاهی که در افق ۱۴۰۴ برای بخش کشاورزی ترسیم شده است دست یابیم ،  امکان پذیر نیست مگراینکه حرکت جدی در سال های آینده برای توسعه بخش کشاورزی رخ بدهد.

بزرگواری ادامه داد:تامین منابع مالی یکی از دغدغه های کشاورزان است که متاسفاهنه کشاورزان  هنوز تسهیلات و امکاناتی را که باید دولت در اختیارشان قرار دهد هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تامین منابع مالی کشاورزان را یکی از دغدغه‌های آنها عنوان کرد و ادامه داد: خواسته ما این است که باید در جهت تامین منابع مالی کشاورزان به جایی برسیم که کشاورز دیگر دغدغه امکانات و تسهیلات نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دغدغه مالی کشاورزان برطرف خواهد شد؟ تصریح کرد: این دولت که در حال اتمام است باید منتظر دولت بعدی باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان با بیان اینکه طرح انتزاع  وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی یکی از مصوباتی است که در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح به نفع کشاورزان است؛ به طوری که متولی واردات و صادرات محصولات کشاورزی و نهادی که باید پاسخگوی اتفاقات در صنعت کشاورزی و نوساناتی که در بازار به وجود می آید مشخص خواهد شد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=20399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بزرگواری هیچی نگه به صلاح خودش و حفظ حرمت مردم مفید تر است؟؟؟؟؟

دیدگاه شما