چهارشنبه 27 دی 1391 - 11:16

فردی که نمی داند فتوکپی برابر با اصل چیست مدیرکل می شود

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مدیرکل بازرسی این استان از استخدام‌های رابطه‌ای، غیر قانونی و قومی طایفه‌ای به شدت انتقاد کردند.

خبرگزاری فارس: انتقاد اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از استخدام‌های رابطه‌ای

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل بازرسی این استان برگزار شد بر پرهیز از استخدام نیروهای بدون آزمون و گذراندن روال قانونی تاکید کردند.

اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از استخدام‌های غیرقانونی و پارتی‌بازی در ادارات و دستگاه‌های دولتی شدیدا اظهار انتقاد و نارضایتی کردند.

رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استخدام نیروها در سطح استان اظهار داشت: استخدامی‌ها بعضا سیاسی، قبیله‌ای، طیفی و دوستانه است و مشاهده می‌شود افرادی که هیچ توانایی و تخصصی ندارند آمده‌اند سر کار و حق افراد تحصیل کرده و متخصص ضایع شده است.

حسین جهادگر با ابراز تأسف از اینگونه استخدامی‌ها گفت: فردی که نمی‌داند فتوکپی برابر اصل چیست به یک مرتبه می‌شود رئیس فلان اداره که این جای بحث دارد.

صدرالله ظفری نائب رئیس شورای اسلامی استان نیز در این نشست گفت: در این ‌گونه استخدامی‌ها رضایت خداوند نیست و امیدواریم که اداره‌کل بازرسی استان دقیق‌تر اقدام به رفع این معضل اجتماعی کند.

کاووس جانی‌پور عضو دیگر شورای اسلامی استان ضمن ابراز گلایه از عدم به کارگیری نیروهای متخصص در شهرداری‌‌ها اظهار داشت: مردم از استخدام‌های غیر ضابطه‌ای گلایه‌مند بوده و بهتر است که اداره کل بازرسی استان در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

کوکب حاتمی با اشاره به سخنی از  امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که هر کسی کارش را با خدا درست کند، می‌تواند کارش را با مردم درست کند گفت: سیستم‌های نظارتی و بازرسی باید نظارتی دقیقی بر اجرای صحیح قوانین در ادارات داشته ‌باشند و هیچ محدودیتی هم ندارند.

عضو شورای اسلامی استان ادامه داد: نظارت کمی وجود دارد و برخی هم به راحتی ‌قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: اگر کار هست، متعلق از ما بهتران بوده و آن‌هایی که آشنا و رابطه دارند و آیا فردی که 15 سال کارت بیکاری دارد آیا نوبت آن هنوز نرسیده ‌است؟

داریوش سازگاری نیز در این نشست گفت: برخی ادارات و دستگاه‌های دولتی در استخدام نیروها عدالت را آن‌گونه که باید رعایت نمی‌کنند.

این عضو شورای اسلامی استان افزود: برخی مسائل قومی، سیاسی، قبیله‌ای و باندی را در استخدام نیروها لحاظ می‌کنند.

نادر گرامی نماینده شهرستان باشت در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در این خصوص اظهار داشت: به کارگیری نیروها و استخدام آن‌ها باید روال قانونی داشته ‌باشند.

مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد در جواب به سخنان اعضای شورای اسلامی استان اظهار داشت: همه افراد از طریق اینترنت و یا با پر کردن فرم‌های به عنوان بازرسان افتخاری، مواردی که خلاف قانون است و یا احیانا قابل پیگیری و جرم محسوب می‌شود را می‌توانند اعلام کنند.

حسام‌ عشقی ادامه داد: اگر مدیری نیروی شرکتی آورد هیچ قانونی وجود ندارد که بخواهیم به او تذکر دهیم، ولی هر جا دیدید که نیرویی بدون ضابطه و قانون استخدام می‌شود اعلام کنید تا همکارانمان پیگیری کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=20096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    حیقتو گفت در بعضی ادارات بخصوص ادارات خدمت رسان به ضعفانه …. رییس اداره بیسواد بلکه مدیر بیسواد را با رابطه بازی وتکرار اشتباه مدیر نموده اند؟؟؟؟

  2. شناسنامه دار گفت:

    همین آقایان خودشون قسم بخورند که در زندگیشان پارتی بازی نکرده اند . اونوقت قسم حضرت عباس (ع) را قبول داریم

  3. بی کار گفت:

    پس چرا زمان هدایت خواه همه شما لال بودین .یا حتما سره کار بودید الان بی کار شدین
    .همیشه همین جوری بوده خاطر همه جم.

  4. فضیلت گفت:

    جالبه بدونید که بیشترین پارتی بازی و بکارگیری غیرقانونی نیروی انسانی توسط شوراهای شهر بویژه در یاسوج انجام شده است
    استاندار متعهد و خوب استان هم نامه زده که خیلی از این نیروهای سفارشی باید بروند

  5. بی ار گفت:

    اقای استاندار از منابع طبیعی بپرسید 150نفر نیروی بدون ازمون چطور گرفته چند نفر ازکارکنان باازمون وارد شدند اداره پاسخ دهد

  6. برسول گفت:

    اقای استاندار از منابع طبیعی بپرسید 150نفر نیروی بدون ازمون چطور گرفته چند نفر ازکارکنان باازمون وارد شدند اداره پاسخ دهد

  7. ناشناس گفت:

    آقا وضعیت اینجا خیلی داغونه، یک مشت آدم که نمی تونند دست چپ و راستشونو تشخیص بدن تو زمان ….. بورس دانشگاه یاسوج شدن بدبخت اون دانشجوهایی که اینا می خوان درسشون بدن. عجب رنکییگی پیدا میکنه این دانشگاه یاسوج

  8. آینده نگر گفت:

    انتصابهای سفارشی را در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می توانید به عینه ببینید که چه اشخاص بی مهارت و نامدیری در ریاستهای واحدها تعیین شده اند مدیر درمان – خدمات – روابط عمومی – پشتیبانی .

دیدگاه شما