دوشنبه 25 دی 1391 - 12:00

اعتراض تاجگردون به تبعیض در استخدام های دولت

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای مصوبه استخدام ۱۵۰۰ نفر در دولت اندازه تشکیل یک وزارتخانه بار مالی دارد، گفت: در این مصوبه حکم هایی داده شده که حتی اگر نیت دولت هم خیر باشد روش آن شبهه انگیز است، از جمله آن نحوه جذب بدون سوال و جواب است که ناخودآگاه افراد احساس تبعیض می کنند.
مصوبه استخدام  دولت تبعیض‌آمیز است

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، غلامرضا تاجگردون با اشاره به مصوبه دولت برای استخدام ۱۵۰۰ نفر در نهاد ریاست جمهوری، گفت: این مصوبه تقریبا به اندازه تشکیل یک وزارتخانه بار مالی دارد.

وی گفت: در این مصوبه حکم هایی داده شده که حتی اگر نیت دولت هم خیر باشد روش آن شبهه انگیز است. از جمله آن نحوه جذب بدون سوال و جواب است که ناخودآگاه افراد احساس تبعیض می کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه وبودجه خاطرنشان کرد: افراد بیکار و فقیر کم نداریم، در حوزه انتخابیه من شرکت نفت قصد دارد ۵۰ نفر کارگر استخدام کند و برای همین ۵۰ نفر قرار است از ۱۵ هزار نفر آزمون گرفته شود، آن هم برای کارگری و رانندگی و نگهبانی. حال چطور برای استخدام ۱۵۰۰ نفر هیچ ضابطه و قاعده ای وجود ندارد؟

نماینده گچساران گفت: وقتی در جایی یک نفر تشخیص می دهد ۱۵۰۰ نفر خارج از ضوابط با هر حکمی و هر رقمی هر جا می خواهد استخدام کند معلوم است که احساس تبعیض می شود، حال هرچه بگویند قانونی یا غیر قانونی است جامعه این را نمی پذیرد.

تاجگردون تصریح کرد: دولت نباید چنین مصوباتی در قلمرو خودش داشته باشد، در همین بخش نامه دولت یکسری افزایش حقوق و دستمزد و برخی ضریب فوق العاده شغل ها تعریف شده که آن را تسری داده اند. به عنوان مثال آقای فلان در پست فلان مشمول همترازی ماده فلان قانون شود، یعنی در حد معاون وزیر! آن هم برای یک فرد خاص نه برای همه.

وی ابراز عقیده کرد: متاسفانه مجلس در این موضوع خوب ورود پیدا نکرد درحالی که این اقدامات دولت شبهه انگیز است و نباید چنین کارهایی بکند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=19997
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهیار گفت:

    در اینکه اقای احمدی نزاد در این زمان کم مانده به انتخابات قصد دارد تعداد کثیری را مستخدم دولت نماید بی شک نیت خیری در ان نیست چون اگر نه با نیت تبلیغاتی برای انتخابات بود مگر نمیتوانست درسنوات گذشته متناسب با ریزش نیروها جایگزین استخدام نماید ؟اقای تاجگردون شما هم از نظر مالی وبیکاری بستگان که مشکلی نداری ونیازتان به تعبیر مازلو نیاز خود شکوفایی است قطعا درد مردمی را که در جهت حل مشکل رفع گرسنگی خود در چالشند درک نخواهید نمود ؟؟لذا بخه مصداق از درد سخن گفتن وزدرد شنیدن بامردم بی درد ندانی که جه درد یست؟؟؟؟

  2. ساجد گفت:

    کسانی که وارد عرصا انتخابات می شوند،باید بتوانند بار مسئولیت را بکشند،صلاحیت های مورد نظر شورای نگهبا را در خودملاحظه کنند وباید بخواهند که قانون اساسی را اچرا کنند
    امام خامنه ای ۱۳۹۱/۱۰/۱۹

  3. ناشناس گفت:

    آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند/ دائماً نگویند انتخابات ازاد از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است.
    امام خامنه ای1391/10/19

  4. ساجد گفت:

    آن کسانی که راجع به انتخابات توصیه هایی می کنند، حواسشان باشد به دشمن کمک نکنند/ دائماً نگویند انتخابات ازاد از اول انقلاب 34 انتخابات داشتیم، کدامش آزاد نبوده است.
    امام خامنه ای1391/10/19

دیدگاه شما