جمعه 1 مرداد 1395 - 21:04

10 سال حبس در انتظار صاحبان انشعابات غیر مجاز کهگیلویه و بویراحمد

دارندگان این قبیل انشعابات و بعد معرفی متخلفین به دستگاه قضا برای حبس تا 10 سال معرفی شوند.

گروه اجتماعی- نشست کارگروه مبارزه با انشعاب غیر مجاز با حضور مسئولان ارشد صنعت آب و برق، مدیران دادگستری، اطلاعات و صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل ازروابط عمومی آبفار، در ابتدای این نشست دستور رئیس کل دادگستری استان مبنی بر فرهنگ سازی و مبارزه جدی با انشعابات غیر مجاز و همچنین فرصت یک ماهه به دارندگان این قبیل انشعابات و بعد معرفی متخلفین به دستگاه قضا برای حبس تا 10 سال قرائت شد.

12

در ادامه رؤسای شرکت های صنعت آب و برق و اداره اطلاعات و دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به ارائه نقطه نظرات خود برای مقابله هدفمند با انشعابات غیر مجاز پرداختند.

فیض الله پاسره با اشاره به لزوم فرهنگ سازی گسترده در مقبله اصولی با انشعابات غیر مجاز به خصوص در روستاها، گفت: متاسفانه آبی که با هزینه بسیار بالا به دست روستائیان می رسد عمده آن در بخش های کشاورزی و دامداری مصرف می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در بخش آب روستایی در گذشته نظارت ها دقیق و اصولی نبوده، از همین رو میبینیم در روستایی که روزی آب خوردن هم نبود، آبرسانی شده و همان روستا الان پر از باغاتی شده که از آب شرب هم تغذیه می شوند.

وی بیان کرد: بخشی از اشکالات مربوط به خود سازمان های ما است چرا که اگر نظارت ها دقیق بود الان خیلی از مشکلات کنونی را نداشتیم.

پاسره افزود: در دو سال اخیر با ایجاد مشوق هایی از جمله قسطی کردن حق انشعاب، ایجاد بهترین زیرساخت های آبرسانی و سایر امتیازات سعی کردیم مشترکان را به پیوستن به شبکه قانونی آبرسانی ترغیب کنیم.

این مسئول اظهار داشت: جریمه های معینی برای استفاده های غیر مجاز از آب وضع کردیم که البته نه با هدف اخذ پول از مردم بلکه با هدف فرهنگ سازی اهمیت این ماده حیاتی و تلاش برای حفاظت و حراست آن بوده است.

SONY DSC

مدیرعامل آبفار استان با اشاره به کمبود آب و تبخیر فراوان و لزوم حراست از منابع آبی، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، بهره گیری از شرایط قومی و قبیله ای و نفوذ ریش سفیدان، پخش پوسترهای تبلیغی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی به خصوص رادیو که مخاطبین زیادی در روستاها دارد و مواردی از این قبیل را در دستور کار فرهنگی خود برای مقابله با استفاده های غیر مجاز آب شرب داریم.

وی عنوان کرد: معتقدیم قبل از استفاده از قوه قهریه باید مشوق هایی از قبیل تشویق مشترکان کم مصرف و در نظر گرفتن تخفیف هایی برای بدهکاران و متخلفان و برنامه های اجتماعی اثرگذار باید نسبت به رفع مشکل اقدام شود که انشاءالله در برنام کاری آب و فاضلاب روستایی این مسائل به خوبی دیده شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=198085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر پاسره

  2. فرهنگيان گفت:

    اگه ايطوره زندان در ياسوج كم داريم نصف شهر بايد برن زندان

  3. استان علي پور گفت:

    جناب مديران وروسا با سلام
    بنده به عنوان يك شهروند چند سوال دارم واستدعا دارم جواب بدهيد .
    *خادمين استان در طول چندسال چه اقدام مقتضي براي حل تنش آبي درحال حاضر وپيشرو تاكنون انجام داده اند.2-مگر چند درصد مردم از انشعاب غير مجاز استفاده مي كنند كه اينهمه جلسه وحبس تا ده سال پيش بيني كردذه ايد .3-چرا مسئولين زيربط براي تحويل يك عدد انشعاب كه باقيمتهاي گزاف از مردم گرفته مي شود فكر نمي كنند خدا خوشش مي ايد انشعاب برق 87000تومان انشعاب اب وفاضلاب 1400000تومان انشعاب گاز 250000تومان و.. اين چه منطقي است كه اين مسئولين درپيش گرفته اند 4-چرا استان 700هزارنفري با مشكل اب مواجه شده مگر 10درصد اب كشور را ما ندارم پس چرا درتهران 14000000ميليوني مشكل اب نيست ودراستان 700هزارنفري اينقدر براي مشكل ابي زجر مي كشند 5-ايا درهر شهرستان خصوصا ياسوج احداث مخازن براي تنش ابي وبهران هاي پيشرو ضروري به نظر نمي رسد به عقيده بنده درست است كه كشور دچار مشكل كم بارشي شده اما فقط درمديريت درست به اين مشكلات غلبه كرد. وسلام

دیدگاه شما