دوشنبه 14 تیر 1395 - 0:29

ماجرای استیضاج مدیرعامل پارک ها و فضای سبز شهر یاسوج / چرایی درخواست جاوید از ادارات برای کمک به توسعه مرکز استان

شهردار مرکز استان به پیشنهادش به مسئولان استانی مبنی بر “توجه همه ادارات به مرکز استان و کمک به توسعه آن” اشاره و گفت: الان مرکز استان در مقایسه با سایر شهرها از وضعیت خوبی برخوردار نیست و ما با هدف تغییر نگاه ها به یاسوج پیشنهاد تخصیص بخشی از بودجه سازمان ها برای توسعه این شهر را دادیم.

گروه اجتماعی- محمدعلی جاوید در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری حدود 80 میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی نشان می‌دهد.

شهردار یاسوج اظهار داشت: استاندارد فضای سبز 13 متر مربع است که این فضا در شهر یاسوج 9 متر مربع است.

وی بیان کرد: تا پایان شهریور جاری 40 هکتار پارک به فضای موجود اضافه می‌شود که با اضافه شدن این پارک‌ها سرانه فضای سبز به حدود 11 متر مربع افزایش خواهد یافت.

این مسؤول با بیان اینکه تولید زباله در شهر یاسوج دو برابر استاندارد است، عنوان کرد: استاندارد تولید سرانه زباله 650 تا 700 گرم است این در حالی است که مردم شهر یاسوج سرانه یک کیلو و 200 گرم زباله تولید می‌کنند.

جاوید گفت: افزایش تولید زباله شهر یاسوج به فرهنگ معیشتی مردم  بر می گردد، که اصلاح آن نیازمند فرهنگ ‌سازی شهرداری، صدا و سیما و محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط است.

وی در پاسخ به وضعیت نامطلوب فضای سبز در یاسوج گفت: بخشی از مشکلات فضای سبز به دلیل عدم تامین آب و کم آبی در چاه‌های عمیق در جنوب شهر بوده است.

جاوید در خصوص استیضاح مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اینطور پاسخ داد: استیضاح دارای فرایندی قانونی است، اعضای شورای سؤالاتی از مدیرعامل می‌پرسند و اگر پاسخ سؤالات قانع کننده نباشد در مراحل بعد کار به استیضاح خواهد کشید.

این مسئول تصریح کرد: هیچ حاشیه و بحث خاصی در سازمان پارک ها وجود ندارد، تنها ادغام دوسازمان را داشتیم که در راستای ابک و بهینه سازی صورت گرفته و از این سازمان رضایت داریم.

شهردار یاسوج از آمادگی شهرداری و شهر یاسوج برای پذیرایی از میهمانان و مسافران عید فطر خبر داد و افزود: 15 هکتار پارک ولایت در حال احداث است که در این پارک پارکینگ، روشنایی و سرویس بهداشتی ایجاد شده، ضمن اینکه پارک غدیر در 14 هکتار، پارک بانوان در سه هکتار و پارک چشمه نباتی در 6 هکتار تا پایان شهریور به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی در پارک اسکان حل شده گفت: با اقدامات صورت گرفته در شهر یاسوج تا چندین سال آینده مشکلی برای اسکان نخواهیم داشت.

این مسؤول  با بیان اینکه، یاسوج شهری است که همه قابلیت های جذب توریست را دارد و از طرفی به خاطر قدمت کم و منابعی که داراست از بهترین استان ها برای سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: شعار امسال شهرداری، یاسوج مناسب گردشگری و مستعد برای سرمایه‌گذاری تعیین شده که از ظرفیت موجود شهر یاسوج برای افزایش گردشگر و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان استفاده کرد.

شهردار مرکز استان در خصوص چاره اندیشی برای دفع زباله شهر اینطور گفت: قریب به 25 هکتار زمین در یکی از مناطق اطراف شهر خریداری شده که بلافاصله دفع بهداشتی زباله ها و در وهله بعد ایجاد کارخانه بازیافت را در دستور کار خواهیم داشت.

محمد علی جاوید بیان داشت: رسیدگی به وضعیت آبشار یاسوج از سایر اقدامات بود و در این زمینه روشنایی، روکش و ترمیم کامل آسفالت، جدول گذاری، ایجاد بهترین نمازخانه و فضای بهداشتی فروش و عرضه مواد غذایی و سنتی را عملیاتی کردیم.

شهردار مرکز استان به پیشنهادش به مسئولان استانی مبنی بر “توجه همه ادارات به مرکز استان و کمک به توسعه آن” اشاره و گفت: الان مرکز استان در مقایسه با سایر شهرها از وضعیت خوبی برخوردار نیست و ما با هدف تغییر نگاه ها به یاسوج پیشنهاد تخصیص بخشی از بودجه سازمان ها برای توسعه این شهر را دادیم.

وی با بیان اینکه الان خدمات رسانی با توجه به حجم جمعیت تناسبی ندارد، گفت: استاندار تصویب این پیشنهاد ضروری را بر عهده شورای برنامه ریزی محول کرده و ما امیدواریم هرچه زود تر تعین تکلیف شود.

شهردار مرکز استان در پایان خاطر نشان کرد: رستوران سنتی در پارک چشمه نباتی و مرکز میوه و تره بار در یکی از مراکز شهر از پروژه های مهم و در دست اقدام شهرداری یاسوج می باشد که امیدواریم طبق پروسه زمانی تعریف شده، اتمام و در اختیار شهروندان گرامی قرار بگیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196390
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ساکنان محله گفت:

    باسلام مجدد خدمت اقای شهردار محترم 
    ما ساکنان زمینهای بنیاد جانبازان و کمیته امداد بین شهرک جهاد و امام علی دارای فضای سبزی به مساحت حدود ۴۰۰متر هستیم که در نقشه تفصیلی شهردار ی هم جزء فضای سبز است و بخاطر همین فضا عرض زمینهای ما یک متر کمتر شده و لی با اینهمه بارها به شهردار ی مراجعه کردیم و قول دادیم گه در احیای ان همه نوع همکاری باشهرداری داشته باشیم ولی متاسفانه شهردار ی هیچ توجهی ننموده‌است ما از شهردار محترم خواهانیم که هر چه سریعتر در این مورد اقدام کند 

دیدگاه شما