پنجشنبه 20 خرداد 1395 - 12:28

یک اقدام زشت در کهگیلویه و بویراحمد و لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا

از طرفی اگر برخورد قضایی صورت نگیرد در برچیده شدن فضای سرمایه گذاری در استان نیز دور از انتظار نخواهد بود و جز این نیز نباید توقع دیگری داشت.

گروه اقتصادی – در نشست کمیته قضایی حمایت از سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به نامه شکایت‌آمیز تنها سرمایه‌گذار خارجی حاضر در استان به وزیر اقتصاد اشاره شد.

یک منبع آگاه در این خصوص برای «بویر نیوز» فاش کرد که ماجرا از این قرار است چندی پیش تعدادی از افراد با سرمایه‌گذار لبنانی سیمان مارگون در منطقه درگیر شده اند.

البته این موضوع در ابتدا افشا نشد اما شکایت وی به وزیر اقتصاد باعث شد تا ماجرا به گونه ای مطرح شود.

هر چند حمایت‌های قاطعانه استاندار از سرمایه‌گذار خارجی این طرح توسط استاندار بارها مطرح شده است و ستودنی است و اتفاقا خادمی در عمل اثبات کرده است حامی این سرمایه گذار و سرمایه گذاری است؛ اما در کمال تعجب سهمگین مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به ایجاد معارضات محلی برای این سرمایه گذار کج سلیقگی نماینده سرمایه‌گذار لبنانی را عامل شکایت عنوان کرده است.

بنظر می رسد اگر دستگاه قضایی در این ماجرا ورود پیدا نکند عاقبت سرمایه گذاری در استان ختم به خیر نشود چرا که امنیت؛ مهمترین نیاز سرمایه گذاری وجود نخواهد داشت.

اینکه عده ای به دلیل منافع شخصی خود بخواهند سرمایه گذاری در استان کمتر توسعه یافته کهگلویه و بویراحمد را به خطر بیاندازند قطعا مانع تراشی برای توسعه کل استان و زمینه ساز بدبینی های بعدی می شود.

تقریبا در هیچ جای دنیا اینچنین سیل خواسته های نامعقول از سرمایه گذاری که تاکنون بخشی از جور اشتغال و صنعت را بر دوش کشیده است، مشاهده نشده است و یقینا اگر در همین ابتدای کار با این روند برخورد قاطع نشود، نباید آینده ای خوب برای سرمایه گذاری در استان متصور شد.

از طرفی اگر برخورد قضایی صورت نگیرد در برچیده شدن فضای سرمایه گذاری در استان نیز دور از انتظار نخواهد بود و جز این نیز نباید توقع دیگری داشت.

تفاوتی میان اوباش خیابانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند با کسانی که رشد اقتصادی استان را در مخاطره انداخته اند نیست و اتفاقا جرم دسته دوم به مراتب سنگین تر است چرا که عواقب دراز مدت دارد و بوجود امدن اوباش خیابانی یکی از دلایل عدم رشد اقتصادی است و لذا برخورد سریع و قاطع با این دسته از افراد باید یک مطالبه عمومی برای همه افرادی که دل در گرو توسعه استان دارند، باشد.

درخواست و مطالبه عمومی از دستگاه قضا این است که با کسانی که برای سرمایه گذاران سنگ اندازی می کنند اینست که بدون مماشات و با بیشترین شدت برخورد نمایند و جرم این افراد از کسانی که در پارتی مختلط شرکت می کنند کمتر نیست بلکه بسیار بیشتر است. و لازم است تنبیهی صورت گیرد که برای همه درس عبرتی باشد.

چرا که این افراد علاوه بر فراری دادن سرمایه گذاران و بیکاری افراد، چهره زشتی از این استان در کشور و جهان ترسیم می کنند و به طور مثال بدترین برخورد را با تنها سرمایه گذاری غیربومی این استان انجام داده اند که وی را به شکایت از مسئولان در تهران مجبور کرده است

از طرفی مردم هم باید به این سطح از آگاهی برسند که ورود سرمایه گذاران اگر مستقیما نفعی برایشان نداشته باشد در میان مدت برای رشد استان و منطقه مثمر ثمر خواهد بود و یقینا در آینده ای نه چندان دور از توفیقات آن بهره مند خواهند شد و بر همین اساس نباید خواسته ها و توقعات خود را در نازلترین حد ممکن کاهش دهند.

تا زمانی که نگاه و رفتار ما با سرمایه گذار این گونه باشد نباید شاهد تغییری در وضعیت موجود بود، کسی که همه جای کشور را رها کرده و در این استان سرمایه گذاری می کند باید مورد حرمت همه قرار گیرد تا موجبات دلگرمی برای کار بیشتر و تشویق سایرین برای سرمایه گذاری باشد و لازم است تا همه ما نسبت به این شرایط احساس مسئولیت داشته باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194166
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بی باک گفت:

    جناب اقای سهمگین مثل سالهای گذشته……… 

  2. تلزالی گفت:

    اخ وه بختم ایطور استان ایخو پیشرفت کنه اصل سرمایه گذاری امنیت سرمایه گذاره کلا یکی از مواردی که باید در تمام زمینیل رعایت وابو استخدام بهترین و قویترین و متخصص ترین روانشناس در هر سازمان و اداره و نهادی است که کمتر بهش توجه ایکنن

  3. ممدو گفت:

    رییس محترم دادگستری استان لطفا دستورپیگیری صادر بفرمایید

  4. ناشناس گفت:

    تبریک به دولت تدبیر وامید ومدیران استانی. رتبه اول بیکاری دراستان.هووووووورا

  5. ممدو گفت:

    قابل توجه دستگاه محترم قضایی

  6. كارگر گفت:

    متاسفانه همه نيك مي دانيم اين نه اولين بار است ونه اخرين بار ؟در استان ما اين يك عادت است كه جلوي مديران وسرمايه گذار را بگيرند وبدترين بي احترامي را بكنند بعد عده اي را بيفتند ورضايت بگيرند ؟متاسفانه شرم وهيا از بين رفته ؟اين روند در ديگر كارخانجات خصوصا كارخانه سيمان ياسوج درسالهاي گذشته وجود داشته ودرحال حاضر باگذشت 15سال نيز هنوز حرمت شكني وناامنيي وسرقت وجود دارد ؟تاكي ؟

دیدگاه شما