چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 8:52

واکنش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به خبر بسته شدن حساب شهرداری یاسوج

پوشش بیمه ای کارگران مزد و حقوق بگیر( به صورت اجباری ) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است و بخش عمده منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می شود

گروه اقتصادی – شهردار یاسوج روزهای گذشته خبر از بستن حساب شهرداری توسط تامین اجتماعی داد.

به گزارش بویرنیوز، این سازمان با ارسال جوابیه ای به این موضوع واکنش نشان داد.

متن جوابیه بدین شر است:

مدیریت محترم سایت بویرنیوز

سلام علیکم

احتراما با توجه به درج مطلبی با عنوان “بستن حساب شهرداری یاسوج توسط تامین اجتماعی” در تاریخ 18/3/95 در آن سایت که به نقل از شهردار محترم یاسوج بیان شده بود ، خواهشمند است به منظور روشن شدن موضوع و آگاهی افکار عمومی به ویژه خوانندگان محترم آن سایت ، نسبت به درج جوابیه این اداره کل به شرح زیر اقدام فرمایید :

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور ، بر اساس قانون ، وظیفه اجرا ، تعمیم و گسترش بیمه های اجتماعی را بر عهده دارد و ماموریت اصلی آن ، پوشش بیمه ای کارگران مزد و حقوق بگیر( به صورت اجباری ) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد است و بخش عمده منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می شود . شهرداری یاسوج نیز به عنوان متولی امور شهری موظف است حق بیمه پرسنل مشمول قانون کار و حق بیمه مربوط به قراردادهای پیمانکاری خود را در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند که به دلیل عدم پرداخت بموقع بخشی از این بدهی ها جرایم تاخیر نیز به آنها اضافه شده است . بیش از 90 درصد بدهی شهرداری یاسوج مربوط به قراردادهای پیمانکاری آن شهرداری ، حق بیمه پرسنل و هم چنین 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور و پیش از موعد پرسنل زحمت کش شهرداری بوده و تنها کمتر از 10 درصد مربوط به صدور پروانه های ساختمانی از سال 1386 است . در ارتباط با پروانه های ساختمانی نیز شهرداری یاسوج اقدام به صدور پروانه ساختمانی کرده اما از معرفی و اخذ حق بیمه های مربوطه خودداری ورزیده است .

DSCF3571

لازم به ذکر است بر اساس ماده 50قانون تامین اجتماعی ، مطالبات این سازمان بابت حق بیمه و خسارات تاخیر و جریمه های نقدی ناشی از اجرای قانون ، در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجراست و مطابق مقررات مربوط به اجرای مفاد اسناد رسمی به وسیله ماموران اجرایی سازمان قابل وصول است . لذا این سازمان به منظور دریافت مطالبات قانونی خود نیاز به دریافت حکم از مراجع قانونی و قضایی ندارد ( دستور قضایی شماره 900/70 تاریخ 13/6/74 ) و بسته شدن حساب بانکی شهرداری نیز با لحاظ دستور شماره 6196 تاریخ 8/12/72 بانک مرکزی صورت گرفته و قانونی است .

از طرف دیگر ، این اداره کل به منظور تفهیم موضوع و حل آن از طریق تعامل با مسئولان محترم شهرداری یاسوج ، مکاتبات متعددی را برای تشکیل جلسات فیمابین انجام داد که متاسفانه مسئولان شهرداری از حضور در این جلسات خودداری ورزیدند و با وجود این که سازمان تامین اجتماعی چندین بار در جهت مساعدت به شهرداری نسبت به تقسیط بدهی آن اقدام کرده بود هم چنان از پرداخت بدهی های یادشده خودداری کردند و این سازمان نیز با توجه به اختیارات قانونی خود و در جهت حفاظت و صیانت از حقوق قانونی پرسنل زحمت کش شهرداری به عنوان بخشی از بیمه شدگان تامین اجتماعی ، اقدام به بستن حساب شهرداری یاسوج به منظور وصول مطالبات و ارایه خدمات بهتر و بموقع به بیمه شدگان خود کرد .

بنابراین یکی از خدمات خوبی که مسئولان محترم شهرداری می بایست انجام دهند ، پرداخت بموقع حق بیمه پرسنل زحمت کش خویش است و نباید انتظار داشته باشند این سازمان با اجرا نکردن قانون ، از دریافت حق بیمه قانونی پرسنل خدوم شهرداری به منظور ارایه خدمات بیمه ای و درمانی به این عزیزان و خانواده های آنان خودداری کند و یا اینکه عدم ارایه خدمات مطلوب شهری را ناشی از مطالبات قانونی تامین اجتماعی توصیف نمایند . با این حال اداره کل تامین اجتماعی استان هم چنان آمادگی دارد با تعاملات بیشتر و برگزاری جلسات با مسئولان محترم شهرداری یاسوج ، نسبت به تعیین تکلیف بدهی های آن شهرداری و حل و فصل نهایی موضوع و حتی در صورت لزوم ، تقسیط مجدد این بدهی ها اقدام به عمل آورد .

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=194003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    با سلام 
    شما اگه به خاطر حق نیروهای شهرداری بودین که قریب به بیست روز حساب شهرداری رو مسدود نمی کردین که الان نیروهای خدماتی و شرکتی این شهرداری سه هفته است که منتظر حقوق هستند و بخاطر کار تامین اجتماعی تا امروز منتظر باز شدن حساب هستند پس لطفا دم از حق و حقوق کارکنان شهرداری نزنین

  2. تامین اجتماعی گفت:

    دوست عزیز بیمه مهمترین عامل ضمانت آرامش نیروی کار و خانواده وی است . به نظر شما اگر همین کارگر زحمتکش و بی ادعا در حین کار دچار نقص عضو و یا از کار افتادگی و حادثه شود و بیمه نداشته باشد چه سرنوشت شومی در انتظار او و خانواده اش خواهد بود . چرا تعصب آمیز و احساساتی قضاوت میکنید ؟ چرا بدون اطلاع از نظانم بیمه و خدمات و حمایتهای سازمان تامین اجتماعی اظهار نظر میکنید ؟ آیا پرداخت نکردن حق بیمه ماههای گذشته کارگران شهرداری نباید از طرف نهاد و یا دستگاهی مورد بازخواست قرار گیرد ؟ آیا به وضعیت کارگران مستاصل و درمانده شهرداری یاسوج آگاهید که برای یک دفترچه درمان سرگردانند چون از طرف شهرداری بیمه آنها واریز نشده است …….

دیدگاه شما