سه شنبه 18 خرداد 1395 - 0:06

اصل ماجرای نوزاد دختر یاسوجی که پسر شد؛ چه بود؟ (+توضیحات مفصل بیمارستان)

یازده روز پس از تولد نوزاد، بچه از بخش زایشگاه خارج شد و وقتی که برای اولین بار قصد داشتم پوشک بچه را عوض کنم متوجه شدم که نوزاد پسر است

گروه اجتماعی – روز گذشته خبری با عنوان نوزاد دختری که پسر شد در برخی رسانه منتشر شد و خیلی سریع فضای مجازی را پر کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در گزارش مذکور فقط ادعاهای پدر و مادر نوزادی آمده بود که گویا قبلا نتیجه سونوگرافی اش از دختر بودن وی خبر می داد و توضیحی از سوی مسئولان بیمارستان ثبت نشده بود.

در این گزارش آمده بود: مادر نوزاد گفت: در ماه ششم و هشتم حاملگی به سونوگرافی دکتر ح…. مراجعه کردم که گفتند فرزندت دختر است

بعد از زایمان نوزاد را بستری کردند و طی این هفت روز من به صورت مداوم به بچه سر کشی می کردم اما اجازه نزدیکی به نوزاد را نمی دادند و حتی اجازه نمی دادند من پوشک بچه را عوض کنم.

یازده روز پس از تولد نوزاد، بچه از بخش زایشگاه خارج شد و وقتی که برای اولین بار قصد داشتم پوشک بچه را عوض کنم متوجه شدم که نوزاد پسر است و به بیماری تشنج مبتلا است.

پس از اینکه ما به روستای میمند که محل سکونت خودمان است مراجعه کردیم پس از چند روز شخصی به گوشی شوهرم تماس گرفت و عنوان کرد که شما بچه من را برده اید و من قصد دارم که از شما شکایت کنم.

پس از این واقعه ما نیز به بیمارستان مراجعه کردیم و متوجه شدیم شخصی که تماس گرفته است مزاحم تلفنی بوده است

با همه این وقایع ما قصد داریم از طریق پزشکی قانونی و آزمایشDNA پی گیری کنیم که چرا بچه ما که اعلام شده بود دختر سالم است و الان پسر بیمار تحویل داده شده است و اینکه چرا تا چند روز اجازه نزدیک شدن به نوزاد را به ما نمی دادند.

بعد از انتشار این خبر با توجه به جذابیت و نادر بودن سوژه، خیلی زود در فضای مجازی و رسانه پیچید و در رسانه های کشوری بازتاب گسترده ای داشت.

پیگیری های «بویر نیوز» از رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) باعث شد تا روابط عمومی این بیمارستان کمتر از یک روز گزارشی کامل درباره این خبر منتشر کند.

آنچه در ادامه می آید توضیحات روابط عمومی بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج است:

هیچ کدام از سونوگرافی های مورد ادعای مادر نوزاد به بیمارستان ارائه نگردیده است و حتی در صورت انجام سونوگرافی بسته به سن حاملگی در هنگام سونوگرافی امکان خطای حدودا” 20 درصدی برای تعیین جنسیت جنین وجود دارد
به علت وضعیت اورژانس مادر باردار و جنین که ناشی از افت شدید ضربان قلب نوزاد بوده (که از ساعتی قبل در رحم شروع شده و ادامه پیدا کرده بود )عمل سزارین برای مادر بار دار انجام شده و بعد از به دنیا آمدن نوزاد نیز عملیات احیاء برای وی انجام و از مرگ وی جلوگیری شده است وپس از آن نیز توسط پزشک متخصص زنان و نوزادان در دستکاه انکوباتور نگهداری نوزدان بدحال و به بخش مراقبتهای ویژه نوزادان انتقال داده شد .لازم به ذکر است که در هر چهار گزارش ثبت شده توسط جراح زنان، رزیدنت نوزادان و مامای مستقر در اتاق عمل و پرستار تحویل گیرنده نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان ( NICU)جنسیت نوزاد پسر بوده است .
برخلاف مطالب درج شده در برخی رسانه ها ، از زمان بستری نوزاد در بخش مراقبتهای ویژه، به مدت 5 روز هیچ کدام از والدین به این بخش مراجعه ننمودند و پس از پنج روز با تماس پرسنل بخش جهت انجام مراقبت هم آغوشی مادر و نوزاد (KMC ) ، مادر نوزاد به بخش مراجعه نموده و نوزاد را مشاهده و در آغوش گرفته است. لذا می توانسته جنسیت نوزاد خود را نیز مشاهده نمایدکه دلیل عدم مشاهده جنسیت نوزاد توسط مادر بر ما نیز پوشیده است ؟!؟!

همچنین در ادامه ذکر شده نوزاد پس از 11 روز از زایشگاه مرخص شده، در حالی که این نوزاد از لحظه تولد تاکنون حتی یه لحظه نیز در زایشگاه بستری نشده و بعداز ترخیص از بخش مراقبت های ویژه نوزادان  به بخش نوزادان منتقل شده است.

پدر نوزاد هنگام مراجعه به واحد ثبت احوال با پر نمودن فرم اطلاعات والدین و نوزاد ، جنسیت نوزاد را براساس ذهنیت خود که برگرفته از سونوگرافی ابهام برانگیز و مورد ادعای والدین بوده ، دختر عنوان نموده و حتی نام “حدیث ” را نیز بر همین اساس برای نوزاد خود انتخاب نموده است و واحد ثبت احوال نیز براساس اعتماد به والدین و فرم دریافتی از آنها جنسیت را دختر اعلام نموده است .
لازم است جهت رفع شبهه اعلام نماییم که سزارین دیگری که در همان روزانجام شده از نظر ساعت انجام و اتمام با این عمل سزارین هم پوشانی نداشته و نوزاد مورد بحث حداقل 70 دقیقه بعداز تولد نوزاد قبلی بدنیا آمده است (نوزاد قبلی به دلیل داشتن شرایط جسمی نرمال بلافاصله به خانواده اش تحویل داده شده است)

لازم به ذکر است که در پرونده مادر این نوزاد نیز دوعدد سونوگرافی موجود بوده که جنسیت را دختر اعلام نموده است

6-والدین نوزاد مورد بحث تاکنون شکایتی نداشته اند ولی متاسفانه سایت خبر آنلاین با مراجعه به آنها و بدون بررسی صحت و سقم موضوع مطالب را به صورت کاملا” هدفمند منتشر نموده که بازتابی وسیع در سراسرکشور داشته است لذا بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج حق قانونی خود می داند که این موضوع را به جهت حساسیت مسئله تحت عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری نماید

7-در پایان پیشنهاد می شود در صورت تمایل والدین و جهت تنویرکامل افکار عمومی آزمایش پیشرفته DNA  برای نوزاد مورد بحث و والدین محترم آنها در آزمایشگاههای معتبر ژنتیک کشور انجام شود تا هر گونه شک و شبهه در این خصوص برطرف شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=193845
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما