دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 - 22:18

احداث هتل چهار ستاره و پارک آبی در یاسوج/ میزان پیشرفت موزه شهر یاسوج

باقری گفت: سال گذشته به لحاظ مالی سال خوبی برای صنایع دستی و گردشگری استان نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت 65 درصدی موزه در حال احداث شهر یاسوج گفت: برای تکمیل این موزه نیازمند 2.5 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش بویر نیوز، محمود باقری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: آثار باستانی و تاریخی بیانگر نوع زندگی مردم در طول ادوار مختلف بوده و موزه‌ها فضایی برای نگه داشتن این آثار تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به پیشرفت فیزیکی موزه در دست احداث یاسوج اشاره کرد و گفت: موزه باستان‌شناسی شهر یاسوج دارای پیشرفت 65 درصدی است که برای تکمیل و افتتاح این موزه نیازمند 2.5 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار شیء تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: به دلیل کمبود فضای فیزیکی در موزه شهر یاسوج تنها 300 شیء تاریخی در معرض دید مردم قرار گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: موزه شهر یاسوج دارای 150 متر مربع فضا است اما موزه باستان‌شناسی در دست احداث این شهر دارای مساحتی 500 متر مربع بوده که انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، موزه جدید هر چه سریع‌تر احداث شود.

باقری با بیان اینکه سال گذشته به لحاظ مالی سال خوبی برای صنایع دستی و گردشگری استان نبود، تصریح کرد: به دلیل نبود منابع، سال 94 اعتبارات ملی برای موزه شهر یاسوج در نظر گرفته نشد، اما در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این موزه مصوب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عملکرد مناسب این حوزه در سال گذشته افزود: کسب رتبه هفتم کشوری در حوزه صنایع دستی، کسب رتبه دوم در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و کسب رتبه برتر صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بیانگر اقدامات خوب این اداره کل است.

وی بیان کرد: در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشرفت حوزه گردشگری سال گذشته 11 مکان گردشگری در استان به بخش خصوصی واگذار شد، ضمن اینکه سال جاری غار ده شیخ پاتاوه و آبشار تنگ تامرادی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

این مسؤول جاذبه، تبلیغات، اسکان و حمل و نقل را از عناصر مهم گردشگری دانست و تصریح کرد: چشمه کوه‌گل سی‌سخت یکی از مناطق زیبا و گردشگرپذیر استان است، اما از وضعیت کنونی این مکان گردشگر رضایت ندارم.

باقری از ساخت هتل در شهر یاسوج خبر داد و افزود: مبلغ 12.5 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل چهار ستاره، پارک آبی و هتل آپارتمان مصوب شده است.

وی به ساماندهی و مرمت اشیاء و بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: 175 شیء و 14 بنای تاریخی از جمله کاروانسرای دهدشت، گنبد لیشتر، خانه‌های تاریخی دهدشت، پل برین و … ساماندهی و مرمت شدند.

به گزارش بویر نیوز؛ 28 اردیبهشت به نام روز جهانی موزه نام‌گذاری شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191432
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما