یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 23:05

از برنامه های هفته خوابگاه ها تا تعداد نشریات فعال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، قیطاسی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت هفته خوابگاه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی و برگزاری سمینار و کارگاه‌های سلامت روان، تجلیل از دانشجویان و خوابگاه‌های برتر، برگزاری جشنواره غذای سالم، مسابقه طراحی، عکس و کاریکاتور، برپایی کارگاه‌های سلامت روان و برگزاری اردوهای ورزشی تفریحی برای دانشجویان از جمله برنامه‌های این هفته است که در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می‌شود.ghitase

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی بمناسبت هفته خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی، مسابقه پلی استیشن در خوابگاه پسرانه، مسابقه طراحی، عکس، کاریکاتور، ایده بر‌تر، رونق بخشیدن ورزش‌های همگانی، توزیع بروشور سبک زندگی، کارگاه اتفاق حریق در خوابگاه‌ها، تهیه و نصب بنر ارتباط با مشاور، جنگ شادی به مناسبت روز جوان و شب شعر از جمله برنامه‌های دانشگاه در هفته خوابگاه‌ها است.

این مسئول با اشاره به خدمات رفاهی به دانشجویان، اظهار کرد: بیمه حوادث، بیمه درمان، وام‌های تحصیلی، وام مسکن از جمله خدماتی است که به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارائه داده می‌شود.

قیطاسی گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دارای پنج خوابگاه ملکی با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر است که ۳۸۰ نفر دانشجوی پسر و ۸۰۰ دانشجوی دختر در این خوابگاه‌ها سکونت دارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تمام خوابگاه‌های  این دانشگاه دارای امکانات ورزشی و رفاهی است و خوابگاه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان نوسازی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج خوابگاه ملکی و یک خوابگاه مشارکتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو در این خوابگاه‌ها سکونت دارند، ضمن اینکه دانشگاه به ۱۰۰ درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه ارائه است. دانشگاه علوم پزشکی تنها دانشگاهی است که به متقاضیان خوابگاه ارائه می‌دهد و نسبت به میانگین کشوری رشد بسیار بالایی داریم.

این مسؤول از بهسازی خوابگاه‌های دانشگاه طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: اکثر خوابگاه‌های دانشگاه به دلیل فرسوده بودن نیاز به بهسازی و بازسازی دارد که مبلغ ۵ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی خوابگاه و بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز خوابگاه‌ها هزینه شد، همچنین در یک سال اخیر بیش از ۵۰ تخت جدید به فضای خوابگاهی اضافه شده است.

قیطاسی از ساخت خوابگاه جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده و موافقت وزارت بهداشت ۶ خوابگاه جدید دانشجویی در استان‌ها ساخته می‌شود که در استان کهگیلویه و بویراحمد خوابگاه ۴۰۰ نفری با مشارکت بنیاد خیریه ۱۵ خرداد احداث می‌شود.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل صندوق قرض‌الحسنه بعثت خبر داد و گفت: این صندوق در جهت کمک به دانشجویان بی‌بضاعت و افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد هستند، تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش طرح رویش برای دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اظهار کرد: جشنواره فرهنگی دانشگاه در زمینه ادبی، فرهنگی، قرآنی و عترت و … برگزار شد که در همین خصوص دانشگاه علوم پزشکی استان در بخش فرهنگی جزء پنج استان برتر و امسال در مسابقات قرآن و عترت پنج رتبه برتر کشوری کسب کرد.

این مسؤول با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۶ کرسی آزاداندیشی با موضوعات مختلف مانند حجاب و عفاف، انتخابات و دیگر موضوعات و بحث‌های روز برگزار شد.

قیطاسی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از دانشجویان در مراسم اعتکاف امسال شرکت کردند، بیان کرد: سال قبل ۱۶۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه ادامه داد: مجوز فعالیت ۱۷ نشریه دانشجویی در دانشگاه صادر شده که در حال حاضر ۱۲ نشریه فعال و تیتراژ سالانه این نشریات ۴ هزار و ۳۰۰ نسخه است.

وی عنوان کرد: ۶ تشکل دانشجویی در دانشگاه وجود دارد که از این تعداد پنج تشکل شامل جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل، انجمن پیرو خط امام، بسیج دانشجویی فعال بوده، همچنین ۴ کانون فرهنگی، شعر و ادب، قرآن و عترت و کانون هلال احمر فعال و کانون اخلاق در شرف شکل‌گیری است.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۲۶ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند، افزود: اجرای طرح غربالگری روانشناسی برای دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه انجام شد.

قیطاسی در ادامه با اشاره به مشکلات دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد دانشجویان بودجه بخش فرهنگی و دانشجویی این بخش کاهش یافته است.

قیطاسی از ساخت و احداث خوابگاهی توسط خیرین در یاسوج خبر داد و افزود: هزینه‌های زیادی برای تجهیز و تاسیسات این خوابگاه‌ها هزینه گردید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191327
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما