یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 11:46

اقدام مثبت شهرداری یاسوج در زیباسای شهر +تصاویر

جمع‌آوری بیش از 1500 تابلوی غیرمجاز فقط در چهار ماه اخیر لزوم نظارت بر امر زیباسازی و رعایت موارد قانونی شهری را بیش از پیش را می‌طلبد.

پاکسازی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز شهر یاسوج توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج در ماه‌های اخیر نیز ادامه داشته تا جایی که آمار و ارقام عجیب جمع‌آوری این تابلوها نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

به گزارش بویرنیوز، شهرداری یاسوج از سال گذشته به صورت جدی با نصب تابلوهای غیرمجاز شهری برخورد می‌کند که نتیجه آن انبوه تعداد زیادی تابلو در محوطه اداره اجرائیات این شهرداری است.

13950225000385_PhotoL

با نگاهی گذرا به برخی خیابان‌های مرکزی شهر یاسوج در می‌یابیم که در بحث زیباسازی فضای شهری در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده و ماندگاری صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به بهسازی پیاده‌روها و نصب چراغ‌های زیبا و متناسب با منظر شهری در این پیاده‌روها یاسوج اشاره کرد.

اما یکی از بد ترکیب‌ترین عواملی که بر منظر شهری و بازار هر شهری تاثیر منفی دارد وجود تابلوها و ال‌.ای‌.دی‌هایی است که روز به روز در حال افزایش است که اگر درخصوص نحوه نصب و جانمایی این تابلوها اقدامی خاص صورت نمی‌گرفت اکنون شاهد یک ناهنجاری در زیبایی شهر یاسوج بودیم.

در سال‌های گذشته و با درایت مسؤولان شهرداری یاسوج طرح پاکسازی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز شهر یاسوج به صورت ویژه در دستور کار این مجموعه قرار گرفت تا جایی که در سال گذشته خیابان عمده‌فروشان شهر یاسوج به عنوان اولین خیابان از وجود تابلوهای غیرمجاز پاکسازی شد.

پاکسازی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز شهر یاسوج توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج در ماه‌های اخیر نیز ادامه داشته تا جایی که آمار و ارقام عجیب جمع‌آوری این تابلوها نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

13950225000389_PhotoL

جمع‌آوری بیش از 1500 تابلوی غیرمجاز فقط در چهار ماه اخیر لزوم نظارت بر امر زیباسازی و رعایت موارد قانونی شهری را بیش از پیش را می‌طلبد.

با در نظر گرفتن هزینه‌های ساخت این تابلوها می‌توان رقم ریالی بالایی را برای این تابلوها که اکنون در گوشه‌ای به عنوان زباله انباشته شده در نظر گرفت.

عدم تمکین به قوانین زیباسازی شهری در نصب تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر زشت کردن منظر شهری و پایمال کردن حقوق شهروندی با توجه به جمع‌آوری آن‌ها باعث هدر رفت سرمایه نیز می‌شود.

سرپرست اداره اجرائیات شهرداری یاسوج با اشاره به برخورد جدی با نصب هرگونه تابلوی غیرمجاز در شهر گفت: طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تاکنون بسیاری از خیابان‌های شهر یاسوج از وجود تابلوهای غیرمجاز پاکسازی شده است.

کرم‌الله غلامیان با بیان اینکه قبل از هرگونه اقدام اجرایی نامه اخطاریه برای صاحبان صنوف ارسال می‌شود، افزود: پس از ارسال اخطاریه برای صاحبان صنوفی که تابلوهای غیرمجاز نصب کرده‌اند و در زمان مقرر شده اداره اجرائیات اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز می‌کند.

وی تصریح کرد: عملیات جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز به صورت مستمر ادامه داشته و طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده همه خیابان‌های اصلی شهر یاسوج از وجود تابلوهای غیرمجاز پاکسازی می‌شوند.

غلامیان خطاب به همه صنوف و مراکز مختلف در شهر یاسوج گفت: هرگونه نصب تابلو در خیابان‌های مرکزی شهر یاسوج باید با نظارت شهرداری یاسوج و طبق دستورالعمل تبیین شده در این خصوص باشد.

سرپرست اداره اجرائیات شهرداری یاسوج تصریح کرد: نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی مغایر با قوانین مربوط به نصب این تابلوها پس از ارسال اخطاریه و فرصت زمانی مشخص توسط اداره اجرائیات جمع‌آوری می‌شود.

  13950225000387_PhotoL

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=191297
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    با سلام و خسته نباشيد خدمت تمامي نيروهاي زحمت كش شهرداري بخصوص مسئول اداره اجرائيات شهرداري جناب آقاي كرم الله غلاميان و نيرو هاي اداره ايشان كه افرادي سخت كوش و تلاش گر ميباشن و تغير و تحول زيادي در زيبا سازي شهر و رفع سد معابر پياده روها ايجاد كرداند0

  2. احسان گفت:

    سلام.شهرداری برا زیبا سازی کاری نمیکنه چون در نظر داره برا تابلوهای,صنف های مختلف عوارض سالانه اخذ کنه .وگرنه شهردار و عوامل زیر دستش اصلا به فکر مردم و خدمات دهی نیستن 

  3. نوای بویراحمد گفت:

    در مجموع عملکرد شهرداری یاسوج به عنوان شهرداری مرکز یک استان فاجعه بار و بسیار ضعیف است و این چیزی جز توهین به شعور مردم فهیم این خطه نیست…

دیدگاه شما