شنبه 22 اسفند 1394 - 19:51

اولین سخنرانی تند آیت الله مصباح علیه جناح رقیب خود بعد از انتخابات/ پست ترین افراد کسانی هستند که در پی نزدیکی به دشمن و دیدن لبخند او هستند

آیت الله مصباح بعد از چند دور حضور در مجلس خبرگان این بار در انتخابات 7 اسفند در رقابت با لیست «خبرگان مردم» به رهبری هاشمی رفسنجانی در تهران شکست خورد و از راهیابی به مجلس خبرگان پنجم بازماند.

آیت الله مصباح بعد از چند دور حضور در مجلس خبرگان این بار در انتخابات 7 اسفند در رقابت با لیست «خبرگان مردم» به رهبری هاشمی رفسنجانی در تهران شکست خورد و از راهیابی به مجلس خبرگان پنجم بازماند.
به گزارش بویرنیوز، آیت الله مصباح در سخنرانی خود در دفتر جلیلی با لحن تند جبهه مقابل خود را زیر سوال برد. طبق متنی که رجانیوز از این سخنرانی جنجالی منتشر کرده است ؛ آیت الله مصباح در این جلسه  اتهام های تند ایام انتخابات علیه طیف مقابل(طیف تحت رهبری هاشمی) را تکرار کرد و با ادعای این که عده ای در پی مثل تسلیم پذیری مقابل دشمن و عدول از ارزشهای انقلاب و نافرمانی از رهبری هستند آنها را با صفت هایی مثل نوکر، پست ترین و … خطاب کرد.
آیت الله مصباح اظهار داشت: طرف حاضر می‌شود ارزش هفتاد- هشتاد میلیون اهل کشور خودش را تسلیم یک دشمن کند، برای اینکه چند روز بیشتر روی این صندلی بنشیند. پست تر از این چه چیزی هست؟
او با اشاره به این که عده ای موقعیت ها و نعمت های الهی را پایمال کرده اند گفت: حالا اسم نمی‌خواهم ببرم. خدا بر تو منت گذاشت که پست تر از گاو و خر نشوی. ای کسانی که سعی میکنید به دشمنان نزدیک بشوید تا آنها یک لبخندی به شما بزنند، اینها پست ترین جنبندگانند. نوکری اینها افتخار ندارد، خجالت بکشید. من به شما این امکان را دادم که نزدیک من بیایید.
رئیس موسسه امام خمینی در ادامه به توصیف جایگاه رهبر انقلاب پرداخت و گفت: من کسی را ندیدم در بین دوستانی که دیدم، مثل جناب سید حسن نصرالله باشد نسبت به مقام معظم رهبری. میفرمود شما خیال نکنید ما منتظریم آقا امر کنند تا ما یک کاری را انجام دهیم. احتمال بدهیم که کاری را دوست دارند انجام می‌دهیم. چون برای ما ثابت شده که خدا به ایشان فهمی و بصیرتی داده که چیزهایی می‌فهمند و ما نمی‌فهمیم. او جز رضای خدا چیزی نمی‌خواهد. یعنی اگر احتمال بدهیم ایشان چیزی را دوست دارند، دنبال آن احتمال می‌رویم. چه برسد به اینکه دستور بدهد.
 وی اضافه کرد: اما خاک بر سر منی که(رهبری) دستور بدهد این کار را بکن و من تمرد کنم. بفرمایند این کار را نکن، با کمال پررویی عکسش را عمل کنم. چقدر آدم می‌تواند پست بشود؟ من و شما باید سعی کنیم این وظایف را در هرحالی خوب بشناسیم. آنچه می‌توانیم و قادریم عمل کنیم. برای من چه ربطی داشته باشد، اصلا تو چه داری؟ تو کی هستی؟ اگر می‌خواهی چیزی باشی، او باید تو را بالا ببرد. پس باید کاری کنی که او دوست دارد.
وی با اشاره به این که در طول تاریخ رهبران مسلمان کسی به جامعیت آیت الله خامنه ای نمی شناسم:
در تاریخ کسی را که به این جامعیت باشد، از علم، از تقوا، از سیاست، از تدبیر، از سعه صدر، از صبر، از حلم، از دلسوزی، از خیر خواهی برای دوست و دشمن. برای دشمن خود هم بدی نمی‌خواهد، مگر اینکه امر الهی باشد. این را مقایسه کنید با  رهبران دیگری که چند سالی حکومت می‌کنند و بعد از دوران رهبری شان باید به زندان بروند. نخست وزیر اسرائیل را به زندان بردند. رئیس جمهور اسبق فرانسه را به دادگاه می‌برند. حتی در دادگاه و قانون خودشان محکوم هستند. آن زمانی هم که سرکار هستند، مردم می‌دانند اینها چه گندهایی زده اند، اما خب چاره ای ندارند. خدا به ما کسی داده  که دشمنانش هم نتوانستند نقطه سیاهی در زندگی اش پیدا کنند. منصفانشان اعتراف کرده اند که هیچکس در سیاست مثل او ندیدیم. در زندگی به صفا و پاکی مثل او ندیدیم. آیا این برای ما نعمت و افتخار نیست؟
وی با اشاره به این که چطور می‌توانیم این نعمت را شکر کنیم گفت: اگر خدای نکرده تار مویی از ایشان کم بشود چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد؟ البته خزانه خدا خالی نیست. امام از دنیا رفت ما تو سرمان می‌زدیم چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد. الحمدالله خدا از خزانه اش نعمتش را ارزانی داد. ما نمی‌شناختیم. خزانه خدا خالی نیست. اما آنچه که ما می‌شناسیم، جانشین مناسبی نمی‌شناسیم. لذا دعا می‌کنیم خدایا به طول عمر و عزت او تا ظهور حضرت ولی عصر بیفزا. ما را قدر دان همه نعمت هات مخصوصا نعمت وجود او قرار بده. توفیق اطاعت از او به همه ما مرحمت بفرما. از صدقه سر او عیب های ما را بپوشان. اگر در مسئولین او کوتاهی هست از صدقه سر او ببخش، باعث این نشود که ملت ما دچار تبعات نقص های بعضی مسئولین بشوند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=185236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. كارمند گفت:

    درود بر هاشمى وتيم اميدشان

  2. کوروش گفت:

    درود برهاشمی

  3. آذرمهر گفت:

    با سلام به نظر من همه جناهها باید در کنار هم وباهمکاری به فکر آبادانی ایران اسلامی باشن،وبا ارتباط جهانی این زمینه رافراهم کنن،افراطی گری جوابگو نیست.

دیدگاه شما