جمعه 30 بهمن 1394 - 14:27

سخنان متفاوت سید باقر موسوی در جمع هوادارانش/از رو شدن دلیل رد صلاحیت تا نامه نگاری بر علیه پدر اصلاحات بویراحمد و دنا+ (تصاویر و حواشی)

گروه سیاسی؛ سید باقر موسوی با ورود به شهر یاسوج با خیل عظیم هوارادارن خود دیدار و به احساسات آنها پاسخ داد.

گروه سیاسی؛ سید باقر موسوی با ورود به شهر یاسوج با خیل عظیم هوارادارن خود دیدار و به احساسات آنها پاسخ داد.

به گزارش بویرنیوز صبح امروز نماینده اسبق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با حضور در میان هوادارانش به سخرانی پرداخت که در ادامه می آید.

* تقدیر و تشکر از حضور همه مردم و همه طوایف

* محبت شما هیچگاه از یاد و خاطر من نمیرود و خودم را مدیون شما میدانم

* مردم شریف، غیور و آزاد بویراحمد و دنا دغدغه همه ما ساختن ایرانی آباد، آزاد و مستقل است، ایرانی در شان و جایگاه تاریخی ملت ایران، در شان ملت آزاده ایران که در طول تاریخ کهن و طولانی خود با وجود همه فراز و نشیب ها همچنان در برابر هجوم اقوام مختلف فارغ از فرهنگ و تمدن و غارتگر قرار گرفته همچنان محکم و استوار پا برجا مانده است.

* ما پاسدار میراث کهن فرهنگیمان هستیم و خواهیم بود و بدون تردید تا این ملت آگاه، آزاده و شریف هست، هیچگاه این ملت و این کشور آسیب نمیبیند.

* این کشور ضعیف میشه، دچار مشکلات زیادی میشه اما پابرجا میماند

* رمز این استواری و پا برجایی این ملت و کشور عشقی است که در دل تک تک این ملت و آب و خاک آن است

* خاک این میهن محصول خاک جسد نیاکان ماست که در هزاران سال در دفاع از این میهن و مملکت در عرصه های مختلف فداکاری کرده اند.

* آب این میهن هم خون عزیزانی است که در طول تاریخ این مملکت جاری بوده و هست

* درود به روح همه شهیدان و آزادگانی که در طول تاریخ چند هزار ساله این مملکت برای حفظ عزت و سربلندی آن فداکاری کردند و جانشان را برای سربلندی، اقتدار و کرامت انسانی، برای حفظ آزادی و عدالت در این مملکت، برای حفظ برابری و کرامت انسانی و توسعه و پیشرفت فدا کردند

* درود میفرستیم و تعظیم میکنیم در برابر کسانی که امنیت، ثبات وا قتدار کشور ما محصول رشادت های آنها بوده

* درود میفرستیم بر اون شهیدانی که در طول تاریخ این مملکت برای این کشور دفاع کردند، آنها برای آزادی و عدالت دفاع کردند، برای حفظ کرامت، حرمت و شخصیت و منش انسانی دفاع کردند، آنها جان و هستی را فدا نکردند که ما شاهد ظلم باشیم در کشور، شاهد بی عدالتی باشیم، شاهد فقر و فلاکت و (تکبیر از طرف حاضران)…آنها جانشان را فدا کردند تا نیازمندی نباشه که کرامت و شخصیت و هویت ذاتیشان مجهول باشه بخاطر فقرو نداری و بیکاری و حیثیتشان بر باد رود

* شهیدان رفتند که نابرابری نباشه، کاخ های ثروت در مقابل کوخ های محرومان پابرجا نباشه، بی عدالتی و ستم در جامعه نباشه، تمام مردم صاحب عزت و کرامت باشند، تمام حقوق فردی و اجتماعی مردم محفوظ باشه، به کسی ظلم و ستم نشه

* شهدا نرفتند که عده ای از اسمشان سوء استفاده کنند برای جفا در حق ملت و یا برای تضعیف حقوق ملت(کف و دست حاضران)…شهیدان کسانی بودند که شجاعانه و مردانه هستی و جانشان را فدا کردند که کرامت همنوعان، خواهران و برادرانشان حفظ بشه…نه در پناه فداکاری آنها، عده ای به دنبال ثروت و قدرت اندوزی و ایجاد فساد و ظلم و بی عدالتی در جامعه باشند.

*تا روح های آزاد، آزاده و آگاه و آماده فداکاری در جامعه باشد، ظلم و ستم و بی عدالتی، فقر و تبعیض نباید جایگاهی در جامعه داشته باشد.

* امروز که فصل انتخاب نماینده مجلس برای دور بعد است، این تکه را از ایران را که از جانمان بیشتر دوست داریم میدانیم و موظف به عمران و آبادی و پیشرفت و توسعه این خاکیم.

* کسانی که در طول تاریخ نخواستند کشور به پیشرفت و توسعه برسد، کسانی هستند که در طول تاریخ پاسدار جهل و نا آگاهی مردم بودند و با هرگونه آگاهی و روشنگری مقابله کردند( تشویق حاظران)، آنها میخواهند در سایه نا آگاهی و جهل، ترس را بر جامعه حاکم بکنند.

* اگر نا آگاهی، ترس و جهل بر کشور جاکم شد، نتیجه اش فقر و فلاکت و عقب ماندگی و بدبختی و تو سری خوردن است(تشویق حاضران)

* در مقابل افراد مخالف روشنگری در جامعه، افرادی که احساس مسئولیت میکنند، پیشگامان، آگاهان کسانی که می دانند وظیفشان را باید بدانند مهم ترین وظیفه و رسالت ما آگاهی بخشی به جامعه است.

* جامعه باید با حقوق فردی و اجتماعی خودش آشنا بشه و حقوق خودش را قاطعانه و با قدرت و بدون ضعف و ذلت مطالبه بکند(تشویق حاضران)

* در سایه آگاهی به حقوق فردی و اجتماعی است که ما به آزادی میرسیم، تا آگاه نباشیم به آزادی نمیرسیم

* دانش فقط دانشگاه رفتن و مدرک گرفتن نیست، خردمندی با عقل متفاوت است، خرمند کسی است که بر اوضاع و احوال جامعه و حقوق افراد مختلف جامعه اش آگاه و آشناست

* در سایه آگاهی و آزادی است که کشور ما و منطقه ما به آبادانی، توسعه و پیشرفت میرسد و لاغیر

* آباد کردن کشور و استان، با معجزه و اعجاز شخصی بنده و دیگران و فرمان از بالا امکان پذیر نیست

* همه ما در قبال کشورمان مسئولیم و باید در راستای آبادانی آن بکوشیم

* کشور کهن و زرخیز ما در تاریخ بیش از 10 هزار ساله اش در زمانی که کشورهای غربی و اروپایی و کشورهای دیگر دنیا در فقر و جهل و بربریت زندگی میکردند، این کشور منشا تمدن و مدنیت و علم و دانش و خردورزی بود و فلسفه فکری این ملت راستی و نیکی بود، نیک اندیشی و راست گویی و راست گفتاری سرمشق بود.

* تمدن و توسعه بشر مدیون و محصول این کشور است

* در همه دنیا اقوام مختلف بخاطر اختلافات مذهبی، نژادی و قومی و قبیله ای همدیگر را تکه پاره میکردند در ایران اقوام مختلف همدیگر را با جنس ایرانی میشناسند، دست به دست هم دادند و تاریخ شکوهمندی را رقم زدند

* من نگرانم، در کهگیلویه و بویراحمد اختلافات قومی و قبیله ای آنقدر پررنگ نشود که استان ما و شهرستان ما را به عقب ببرد و باعث عقب ماندگی شود(تشویق حاضران)

* مشروح مذاکرات را اگر مطالعه بفرمائید و تجربه استبداد گذشته رو که جلو رومون داشتیم، شورای نگهبان به عنوان نهادی در قانون برای جلوگیری ازتضییع حقوق مردم و موروثی شدن قدرت گرفته شه، چرا که همه نهادها در دست دولت است و دولت ها صاحب قدرت میشوند و بیم اثر گذاری و نفوذ دولت ها در انتخاب مردم میرفت.

* شورای نگهبان به عنوان نهادی که متاثر از زر و زور و تزویر نیست تشکیل شد که از حقوق مردم دفاع کند و نذاره دولت ها مثلا وکیل الدوله بفرستن مجلس که فقط حمایت کند از دولت وقت(تشویق حاضران) بلکه کسی باشه که مدافع حقوق ملت و منافع ملی کشور باشد.

* امروز شورای محترم نگهبان به چه دلیل مرا رد کرده؟ نمیدانم! جز اینکه من تملق گویی در ذاتم نیست هیچ عیب دیگری ندارم.(تشویق و تکبیر ادامه دار مردم)

* من جز قدرت خدای واحد و ملت عزیزم که بندگان آن خدا هستند قدرت دیگری نمیشناسم،(تشویق مجدد) و سر تعظیم برای این قدرت ها فرود می آورم. به چه دلیل من را رد کرده اند من نمیدانم! پاسخ این مردم را بدهند.

* اون کسانی که با خبر چینی و اخبار دروغ آنها را وادار به این کارها میکنند باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشند.

* اون افرادی که با تنگ نظری، آن افراد کم سواد، اون آدمای کوته فکر و تنگ نظر که نه تنها به خودشون، به کشور و ملت آسیب میرنند تمام امنیت ملی کشور را دچار خدشه میکنند، چرا اینطور کردند؟ مگر من میخواستم چیکار بکنم، من عضوی کوچیک و فرزند کوچک این خطه هستم، جز اینکه صادقانه آماده خدمت به این مردم باشم، همونطور که در عرصه های مختلف در حدی که ازم ساخته بود انجام دادم در مقابل این ملت.

* در زمان جنگ که کشورمون در خطر بود، من نه پاسدار بودم، نه ارتشی بودم، نه سرباز بودم و نه نظامی، دانشجو بودم! از ابتدای جنگ وارد شدم، نه در محدوده آشپزخانه و پشت خط جبهه و اونجا عکس بفرستم بالا که منم جبهه رفتم(تشویق و درود حاضران) بلکه در خط مقدم جبهه بودم

* من هیچ کاری نکردم! در مقابل کسانی که در تاریخ طولانی این مملکت محصول فداکاری آنهاست. من یک جان که هیچ، والله آرزوم بود هزاران جان داشتم در مقابل مملکتم فدا میکردم(تشویق و درود حاضران)

* از ابتدای جنگ از سال 60 که من مجروح شدم تا زمان پذیرش قطعنامه فرمانده گردان مهندسی رزمی جهاد بودم . در نوبت های مختلف در غرب، جنوب و در شمال خدمت کردم.

* در عرصه های خدمت و سازندگی آن کاری که ازم بر اومد بدون هیچ تبعیضی نسبت به مردم هرچه ازم ساخته بود کوتاهی نکردم و الانم قصد و نیتی جز این نداشتم.

* صمیمانه در مقابل اشک های مردم این دیار در جای جای نقاطش از دور و نزدیک در مقابل همه مردم و طوایف سر تعظیم فرود میارم و در مقابل قدرشناسی نسبت به این فرزند کوچکتان تا زنده هستم، هرجا باشم، جز در راستای منافع ملی و سربلندی مردمم و مملکتم برای رضایت هیچ فرد و جناجی خاص قدم برنمیدارم، جز برای رضای خدا و رضای شما مردم.

* صمیمانه از همه بزرگان منطقه؛ آیت الله ملک حسینی و سایر خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که نامه نوشتند، پیگیری کردند، دلسوزی کردند در این رابطه، صمیمانه سپاسگذاری میکنم

* خبرگان رهبری نقش حیاتی و کلیدی در مملکت دارد، انتخاب رهبر و نظارت بر زیرمجموعه های رهبری جز وظایف این نهاد مقدس است بنابراین با توجه به جایگاه و اهمیت آن یقیناً حضور فعالانه شما و حمایت از حضرت آیت الله ملک حسینی فک میکنم وظیفه همه ما باشد(تشویق حاضران)

* بنده به عنوان عضو کوچکی این مجموعه با اعتقاد تمام به آگاهی شما، به شرافت و آزادگی تک تک مردم این خطه ایمان دارم و مردم بویراحمد را شایسته بررسی و انتخاب کاندید اصلح میدانم

* اجازه بدین در این حوزه و در این مکان ساکت باشم، بدون هیاهو جنجال هر کسی را خودتان تشخیص دادید که اصلح هست(تشویق حضار)، میتواند صادقانه و بدون ریا و فضاسازی و جو سازی و بدون وعده وعیدهای توخالی، با شناخت و مطالعه بر عملکردهای گذشته و شخصیت ذاتی و عمل صادقانه و خدمت گذاریشون به مردم هر کسی را تشخصی دادی اصلح هست و آماده خدمت گذاری به مردم، بدون پر رنگ کردن گرایشات قومی و قبیله ای انتخاب کنید.

* در روزهای آینده و تا قبل از رای گیری اگر به نتیجه ای رسیدم و یا ضرورتی حس کردم، احساس خطری برای بویراحمد و دنا کردم، حتما صادقانه با شما مردم شریف و عزیز در میان میگذارم

حواشی:

حضور هوادران سایر نامزدهای انتخاباتی و استفاده تبلیغی از حضور خیل عظیم مردم.

عصبانیت چند اصلاح طلب به پخش تراکت های تبلیغی یکی از نامزها و بیان جملاتی از این دست “سید باقر از هیچ کس حمایت نکرد”، “شما اصلاحات رو با همین اقداماتتون کشتین!”

تنش در میان هوادارن 2 نامزد به دلیل بالا گرفتن تراکتی با مضمون” ما به نظر شورای اصلاح طلبان مشکوکیم!”

پخش آب معدنی توسط هواداران یکی از نامزها در میان جمعیت در نوع حود جالب بود.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

 برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=183068
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ایشان گفتند«خودتان تشخیص دادید اصلح است و می تواند صادقانه و بدون ریا و بدون فضاسازی و دادن وعدهای توخالی برای شما خدمتگزار خوبی باشد انتخاب کنید.». حالا معلومه برای مردم که وعده تو خالی داده.

  2. يکي گفت:

    زنده باد سيد باقر عزيز

  3. رضانیا گفت:

    سلام بر همه مجاهدان آزاد اندیش 

  4. م گفت:

    فقط زارع

  5. بویراحمد گفت:

    درود بر افتخار شهر ودیارمان درود بر تو که به تشکلها جان میدی نه وامدار تشکلها هستی تو که همه جا ی تفکر داری نه درتهران اصولگرا ودر یاسوج اصلاح طلب وراننده کسی هم نبودی وحالا بخوای با التماس به ی حزب وباندی خودتو وصل کنی

  6. افشين گفت:

    درود بر شما. قومیت گرایی و فامیل بازی شهرستان بویراحمد ودنا رابه ذلت نشانده. 

  7. ح گفت:

    فقط سید باقر رهبر اصلاحات

  8. م گفت:

    سید عزیز خوش آمدی رهبر اصلاحات

  9. اصلاح طلبی از دهنو گفت:

    سکوت جنابعالی به مثابه تصمیم شورای هماهنگی اصلاح طلبان است ، در چنین مواقعی که فرصتی و راهی جز انتخاب یکی از افراد کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی وجود ندارد ، باید از مرز غرور گذشت و به مردم وفادار احترام گذاشت ، هنوز فرصت باقی است و می توان بزرگترین برد را در مقابل رد صلاحیت بدست آورد.

  10. اصلاح طلب گفت:

    حیف…پیش خدا چه جوابی دارن بدن کسانی که سید اولاد پیغمبر رو رد کردن الحق که گفتارت کردارت برگرفته از اجداد بزرگوراته خدا لعنت کنه کسی رو که برا مال و حال دنیا حق رو لگدمال کرد

  11. رستم گفت:

    زنده باد سید باقر, زنده باد آزادی خواه زنده باد آزاد مرد زنده باد وطن پرست

  12. پاتاوه گفت:

    درودبربزرگ مردبویراحمد الحق والانصاف که جای تودرتوسعه بویراحمدعلیا وسفلی خالیه.انسان بزرگ منش وشجاع وپاک ترازاقای موسوی جایی سراغ ندارم.درودبرشما شماازاذهان مردم بیرون نمی روید درودبرشما

  13. کیانی گفت:

    سلام سید باقر 
    سلام زارعی

  14. ایل بزرگ دشت روم گفت:

    تا اخر کنارتیم سید 

    فقط زارعی

  15. سادات گفت:

    یا زهرا 

    یا زهرا

  16. منصوری گفت:

    سیدباقر دوستت دارم 

    سید باقر تا اخر کنارتیم و گوش به فرمانیم 

    یا زهرا

  17. زی زی گفت:

    درود برسید عزیز که به مردم توصیه نمودند نماینده مردمی انتخاب شود….یازهرا

  18. اسدی گفت:

    انتخاب نکردن زارعی یعنی وروود دوباره دلواپسان به بهارستان

  19. اصلاح طلب توتنده گفت:

    درود بر حاج زارعی

  20. امیر گفت:

    درود بر سید بزگ و پدر اصلاحات و درودی دیگر بر دکتر بهرامی که با استقبالی پر مهر به پیشواز و استقبال سید باقر موسوی رفت

  21. اصلاح طلبی از لوداب گفت:

    درود خدا بر سید بزرگوار
    سید در دل مردم تأیید شده اس

  22. علی گفت:

    تنها مردی که در سخنانش آرامش و احساس همنوعی میکنی

  23. الهی گفت:

    ننگ باد بر کسانی که باعث و بانی این کار بودند زنده باد موسوی 

  24. نت گفت:

    اخ سی زارع

  25. جواد فرزندی از لوداب گفت:

    بویراحمد نه به نام روشنفکر که به فردی روشنفکر نیاز دارد…
    پیروزی نماینده ای که بزرگترین تکیه گاهش نام یک طایفه است بدءتی بس خطرناک را در انتخابات این منطقه کلید خواهد زد ، قوم گرایی و طایفه گزینی بدون درنظر گرفتن تخصص و تعهد و…
    یعنی کمیت را بر کیفیت ترجیح دادن
    و خطری جدی برای آینده سیاسی بویراحمد است
    برادران و خواهران عزیزم اگر با استدلال کافی و منطقی(در زمینه های مختلف سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و…) به گزینه حاج روشنفکر رسیدید انتخابتان جای تحسین دارد و مبارکتان باشد ولی در صورت گزینش تعصب گونه ایشان، شما را به تفکر بیشتر دعوت میکنم
    مردم سرزمینم لوداب را به اندیشه دعوت میکنم نه به تعصب…
    به امید سربلندی بویراحمد
    آدرس ایمیل من برای بحث منطقی و بیشتر:
    msn_tmu@yahoo.com

  26. رضا گفت:

    درود بر بزرگ مردي كه تو دهني محكم ديگري به شوراي باند باز و فاميل گرا زد!!! حتي به پاسوسي خود نپذيرفت راننده هدايت خواه رو و گفت كساني كه خودشونو با نيرنگ به من ميچسبانند پيش من جايگاهي ندارند. طرفداران من نبايد به پرونده سازها راي بدن و به كساني راي بديد كه كارنامه دارند مردم فهيم بويراحمد ودنا ميدانند كه كارنامه دار كسي است كه هم و غم خود را صرف عمران بوير احمد و دنا كرده است. نه كساني كه دست به اختلاس ميزنند

  27. شورم گفت:

    درود بر اصلاحات سید باقر و رجایی

  28. شورم گفت:

    درود بر اصلاحات درود برسید باقر و رجایی 

  29. شورم گفت:

    درود بر رجایی نسب تنها نماینده تایید صلاحیت اصلاح طلب در بویراحمد ودنا 

  30. دوست گفت:

    زنده باد 

  31. . گفت:

    اصلاح طلب فقط سید باقر و رجایی

  32. ازاده گفت:

    درود بر سید باقر بزرگ مرد تاریخ بویراحمد 

  33. یا فاطمه زهرا گفت:

    دوستان عزیز از سخنان سید باقر موسوی می توان فهمید که نظرشان روی حاج زارعی می باشد وگرنه ایشان اشاره ای به انتخاب کذایی شورای اصلاح طلبان میکرد
    زنده باد سیدباقر
    زنده باد زارعی

  34. ناشناس گفت:

    سید لب تر کن هر کس را بگی بهش رای میدیم

  35. ا.ف گفت:

    درود بر راستی وراستگویی، درود بر یکرنگی، درودبر اصلاحات، درود بر آقای موسوی. باید بپذیریم که شایعه دفاع از  شخص خاصی چنانچه آن فرد رٱی کافی نیاورد باعث سر شکستگی این حرکت ودیدگاه و این بزرگوار خواهد شد

  36. منصف گفت:

    آقای موسوی کمافی السابق دوست دارند یگانه شخصیت کاریزماتیک اصلاحات در بویراحمد باشند و الا اصلاحات نباید تماما وابسته به شخصیت آقای موسوی باشد و باید چندین موسوی جایگزین وجود داشته باشد تا انتخاب آقای بهرامی اینقدر چالش انگیز نباشد و امروز لازم و واجب بود آقای موسوی نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی اصلاحات و نماینده مورد تایید خود اعلام می نمودند که متاسفانه این کار را نکردند که خود جای تامل دارد

  37. غریب آشنا گفت:

    ایشون از کسی حمایت نکرده پس جو ندید متن رو بارها مطالعه بفرمایید

  38. ناشناس گفت:

    سید باقر از دو مشخصه کاندیدا نهی کردند:

    1- فامیل و طایفه گرایی 2- وعده های تو خالی

    حالا ببینید کدوم کاندیدا این مشخصه ها را دارند

  39. برایی گفت:

    سیدباقر بزرگ اصلاحات این استان است ولی می بایست چندین سیدباقر نیز پرورش میداد تا الان جمعیت هنگفت اصلاحات بویراحمد و دنا به چ کنم چ کنم نیفتن..تو این شرایط انتخاب واقعا سخته مگر برگه ی خالی رأی…

  40. باز نشسته فرهنگی از دشتروم گفت:

    کسی به رای مردم وحرف دلشان کاری نداره سید باقر دوست قلبهای مردم بوده وهست کاش چشم کورشده ی کسانی که اونو رد کردن میدید که مردم بویراحمد انگشتر وسید نگینش هست انشالاه دیواره ظلم وظالم فرو میریزه یاعلی!!شرم باد برقلم ناحق

دیدگاه شما