جمعه 25 دی 1394 - 3:52

اقدام تبلیغی عجیب برخی از نامزدهای انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد

یقینا انتخابی که بر اساس معیارهای منطقی از صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نباشد و صرفا بر اساس مسائل قومی و قبیله ای باشد نه تنها به سود مردم نخواهد بود بلکه به زیان شهرستان ها و استان می انجامد.

گروه سیاسی – اخیرا و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود برخی از کاندیداها در سفرهای خود به روستاها شیوه جدیدی برای تبلیغات شروع کرده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، یکی از کاندیداهای حوزه کهگیلویه که تصمیم جدی برای فتح انتخابات دارد با پیش رو گرفتن شیوه جدید تبلیغی سعی دارد به هر شکل ممکن وابستگی سببی و نسبی خود را به مردم آن منطقه به اثبات برساند.

یکی از کاندیداهای حوزه بویراحمد نیز در سخنانش در جلسات و محافل خصوصی قبل از هر چیز به معرفی خود و وابستگی هایش با افراد مختلف می پردازد.

از طرفی در گچساران هم وضع به همین منوال است و علاوه بر همایش های طایفه ای دو کاندیدای معروف، برخی از کاندیداها نیز تلاش می کنند تا از وابستگی خانوادگی با چهره های سرشناس سود ببرند.

از همین موارد که بگذریم در اتفاقی نادر یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد به هر منطقه ای می رود خود را اهل آن منطقه می خواند!!

این مورد آنقدر عجیب بود که پس از چند بار اتفاق افتادن این ماجرا، وی دستمایه ای برای طنازان شبکه های اجتماعی شده است و البته با واکنش های برخی از اقوام نیز روبرو شده است و برخی با ارسال پیامک های طنز به دنبال شناسایی هویت و منطقه وی هستند.

به گزارش «بویر نیوز»، یکی از مهم ترین معضلاتی که انتخاب کنندگان را در انتخابات آتی از شایسته گزینی دور می کند، موضوع فامیل گرایی و طایفه گرایست که با تعدد کاندیداها نیز حساسیت ها افزایش داده می شود.

ای کاش مردم برای انتخابات ملاک ها و توقعات خود را با کاندیداها وقف دهند و قبل از اینکه به فکر قوم و طایفه کاندیداها باشند به بررسی و نقد برنامه های کاندیداها بپردازند و بنگرند آیا افراد برنامه ای دارند و توان برنامه های طرح شده خود را نیز دارند یا خیر!

یقینا انتخابی که بر اساس معیارهای منطقی از صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نباشد و صرفا بر اساس مسائل قومی و قبیله ای باشد نه تنها به سود مردم نخواهد بود بلکه به زیان شهرستان ها و استان می انجامد.

اینکه از طرفی شعار توسعه و درخواست عمومی و عام المنفعه سر دادو برای بیکاری و ازدواج جوانان، زیرساخت های عمرانی و مشکلات عمومی اظهار نگرانی کرد و خواستار پیشرفت منطقه ای شد، اما از طرفی رای خود را بخاطر قول بزرگان قوم و قبیله بدون تحقیق تقدیم کرد با هیچ منطقی جور در نمی آید.

از همه مهمتر کاندیداها هر چند باید تلاش خود را برای جلب نظر مردم بکار گیرند اما باید مراقب باشند به مسائل و حساسیت های قومی نیز دامن نزنند چرا که ممکن است تبعات آن گریبانگیر خود آنها شود و امید است با این موارد از سوی دستگاههای نظارتی بر انتخابات برخورد شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=177165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما