یکشنبه 6 دی 1394 - 6:10

تدابیر ثبت احوال برای انتخابات سالم/ افراد فاقد کارت ملی بخوانند!

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه حدود 10 هزار نفر در این استان فاقد کارت شناسایی ملی هستند، از کاهش مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند از دو ماه به کمتر از 20 روز خبر داد.

به گزارش بویرنیوز؛ محمد علی تقوی روز شنبه در نشست خبری از افراد فاقد کارت شناسایی ملی خواست با توجه به الزامی بودن آن در انتخابات پیش رو در اسرع وقت به پایگاه ها و اداره های مربوطه ثبت احوال مراجعه کنند.
وی همچنین شمار تخمینی افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند امسال در استان را نیز 490 هزار نفر اعلام کرد.
تقوی با اشاره به وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون حدود 51هزار نفر از افراد واجد شرایط برای صدور کارت ملی هوشمند در استان نام نویسی کرده اند که برای 42 هزار نفر کارت صادر شده است.
وی ابراز داشت: تا پایان سال جاری این تعداد به بیش از 70 هزار نفر خواهد رسید.
تقوی با اشاره به میزان آرشیو اسناد هویتی در استان نیز گفت: تاکنون افزون بر یک میلیون و 150 هزار سند به صورت الکترونیکی در سطح استان ثبت شده است.
وی تصریح کرد: 950 هزار مورد از این اسناد، سند ولادت بوده که از سند محوری به اقامت محوری تغییر یافته اند.
تقوی با اشاره به آمار ثبت وقایع چهارگانه در مدت 9 ماه گذشته امسال گفت: مجموع کل ولادت های ثبت شده در مدت قانونی 15 روزه در استان در این مدت 12 هزار و 203 مورد بود.
وی از رشد سه درصدی میزان ولادت های ثبت شده در استان در مدت 9 ماه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: میزان ثبت واقعه ولادت در مدت قانونی 15 روزه در استان بالای 99 درصد است.
وی ابراز داشت: 58 درصد ولادت ها در مناطق شهری و 48 درصد نیز در روستاها بوده است.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد همچنین شمار چندقلوزایی در استان را در مدت 9 ماه گذشته سال جاری نیز 189 مورد ذکر کرد و گفت: 10 مورد از این تعداد سه قلویی بوده است.
تقوی میزان وفات های ثبت شده در 9 ماه گذشته امسال را یک هزارو 943 مورد اعلام کرد و گفت: 59 درصد آمار فوتی ها در مناطق شهری بوده است.
وی با بیان اینکه 57 درصد فوتی های ثبت شده مردان و مابقی زن بود، گفت: میزان ثبت واقعه فوت در استان در مدت قانونی 10 روزه نیز بالای 99 درصد است.
تقوی گفت: بیشترین فوتی های ثبت شده در این مدت در استان به ترتیب مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی بوده است.
وی شمار ازدواج های ثبت شده در 9 ماه گذشته سال 94 در استان را نیز پنج هزار و 713 مورد دانست و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه درصد رشد نشان می دهد.
وی ابراز داشت: این در حالی است که میزان ازدواج های ثبت شده در مدت 9ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 92 بیش از 11 درصد کاهش یافته بود.
تقوی میزان کل طلاق های ثبت شده در 9 ماه گذشته امسال را نیز یکهزار و 94 مورد اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 60 درصد این طلاق های ثبت شده در شهرهای مختلف استان مربوط به سایر استان های همجوار از جمله خوزستان بوده است.
وی بیشترین طلاق های صورت گرفته را در کشور مربوط به سنین 30 تا 34 سال و در استان نیز بین 25 تا 29 سال در مردان اعلام کرد.
وی ابراز داشت: بیشترین طلاق های صورت گرفته بین زنان نیز 20 تا 24 سال است.
مدیرکل ثبت احوال استان در خصوص انتخابات پیش رو هم اظهار داشت: با تدابیر صورت گرفته امسال اکثر شعبه ها به صورت آنلاین با ثبت احوال در ارتباط است و هرگونه جعل در مراکزی که به صورت برخط اتصال دارد محال است و اگر موردی تخلف باشد در شعباتی است که به صورت آفلاین با مرکز ارتباطات ثبت احواد اتصال دارند و به هرترتیب در صورت تشخیص به مراجه قضایی معرفی خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=174781
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما