سه شنبه 1 دی 1394 - 9:46

آیا شانس اول پیروزی اصلاح طلبان بویراحمد و دنا وارد صحنه انتخابات می شود؟

یا هم وارد بازار مکاره انتخابات مجلس نخواهد شد و آنگونه که خودش معتقد است در هر منصبی که باشد به کشور و دیارش خدمت می کند.

گروه سیاسی – روز سوم از ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سپری شد اما تاکنون در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا تاکنون هیچ چهره شاخصی ثبت نام نکرده است در حالی که در حوزه انتخابیه گچساران و باشت غلامرضا تاجگردون نماینده فعلی و محمود منطقیان یکی از اصلاح طلبان شاخص حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ ثبت نام کرده اند.

به گزارش «بویر نیوز»، در حوزه بویراحمد و دنا غلام محمد زارعی، سیدباقر موسوی، ستار هدایت خواه، سید مسعود حسینی، حبیب الله پیشوا، قوام فروزان و محمد بهرامی افرادی هستند که یا ثبت نام می کنند و یا احتمال ثبت نام آنها وجود دارد.

در همین حال چندین ماه پیش از جلسات خصوصی اصلاح طلب خبر رسید که تلاش های فراوانی آغاز شده تا خداداد غریب پور چهره شاخص اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات متقاعد شود و البته این تلاش ها که از سوی برخی چهره های تاثیرگذار اصلاح طلب و نزدیکان وی آغاز شد، تاکنون به سرانجام نرسیده است و وی تمایلی برای کاندیداتوری نشان نداد.

در روزهای ثبت نام از کاندیداهای انتخابات این تلاش ها در محافل خصوصی اصلاح طلبان و از سوی طیف های مردمی و افراد تاثیرگذار بیشتر شد اما غریب پور تاکنون هم مجاب به حضور در انتخابات نشده است.

عملکرد غریب پور در سن جوانی و در راس فرمانداری بویراحمد وی و این فرمانداری را به شهرت رساند و ایشان در مناصب ملی خودش نیز خوش درخشید که این موضوع دلیل اصلی درخواست ها از وی است.

در ایام مسئولیت غریب پور تقریبا ماه – ی نبوده که از وی بخاطر عملکردش تقدیر نشود و در راس تقدیرها از وی، تمجید و تقدیر سه تن از وزرای دولت روحانی در یکسال اخیر از غریب پور توان و قدرت مدیریتی وی را بیش از پیش به اثبات رساند.

غریب پور البته چهار ویژگی خاص دارد که در کمتر سیاستمداری پیدا می شود؛ اول اینکه وی از سیاست و صراحت بالا و اقتدار در تصمیم گیری برخوردار است که از این بابت با سیدباقر موسوی قیاس می شود و از طرفی از ارتباطات بالایی با بدنه دولت و وزرا نیز بهره مند است که از این حیث نیز غلامرضا تاجگردون با وی مقایسه می شود. از طرفی بزرگ منشی و متانت وی باعث شده تا در میان سیاستمدارن استان و کشور مقبول همه اقشار مردم با گرایش های متفاوت سیاسی قرار گیرد و شخصیتی کاریزماتیک از وی بسازد. اما ویژگی چهارم غریب پور که از همه بیشتر به چشم می آید و در کمتر چهره ملی استان دیده می شود، را باید در تقویت نیروهای هم استانی و توجه ویژه به استان و فرزندانش دانست که اتفاقا این توجه بدون در نظر گرفتن نگاههای معمول منطقه ای و قومی بوده است.

خداداد غریب پور

ارتباط صمیمی غریب پور با بزرگان سیاسی کشور و اهالی سیاست استان (از تمام نقاط استان) باعث تشدید درخواست ها از وی شد ولی وی از زیر پذیرش این موضوع شانه خالی می کند و چرا که خودش معتقد است در هر جای به مردم خدمت کند، برایش تفاوتی ندارد.

بهرحال اگر تلاش دو روز پایانی برای غریب پور در صحنه انتخابات مثمر ثمر واقع شود شکی نیست وی بخت اول پیروزی در انتخابات است حتی اگر رقبای جدی تری از نام های مطرح فعلی داشته باشد، چرا که بنظر می رسد شرایط پیروزی برای اصلاح طلبان معتدل برای ورود به مجلس بیش از هر زمانی مهیاتر باشد.

تا پایان روز ثبت نام غریب پور وقت دارد که تصمیم بگیرد چگونه سرنوشت انتخابات برای بویراحمد و دنا رقم بخورد؛ یا می آید و به احتمال فراوان پیروز انتخابات می شود و یا هم وارد بازار مکاره انتخابات مجلس نخواهد شد و آنگونه که خودش معتقد است در هر منصبی که باشد به کشور و دیارش خدمت می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=173839
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    غریب پور دلیلی نداره نفت رو ول کنه بیاد تو مجلس مسخره! آدم عاقل اینکارو نمیکنه

  2. کرمی گفت:

    لیاقت مهندس بالاتر از این حرفاست
    انشالله پله بعدی وزارتخانه است
    به امید خدا

  3. پدرام یزدانپناه گفت:

    به نظر من موقعیت الانشون صدشرف داره به نمایندگی مجلس

  4. سید کریم گفت:

    از یه طرف دوست داریم ایشون بیان و صلابت بویراحمد و دنا رو مجددا بهش برگردونه و از یه طرف هم ادم حیفش میاد مدیریت های بزرگ مثل مدیرعاملی پتروشیمی رو رها کنه
    فقط میتونم بگم یک سیاست مدار واقعی هستی و بس

  5. سالم گفت:

    همونجایی که هست خیلی بیشترازاونچه بویرفکرمیکنه میصرفه!

  6. س. م گفت:

    مهندس غریب پور ورود پیدا کند نماینده بویراحمد است شکی درش نيست

  7. نیک مرام گفت:

    انشاء اله که هر چه خیر است

  8. حسن زاده دولت اباد گفت:

    سلام .مطمعن هستم اگر اشخاصی مثل غریب پور و موسوی به مجلس راه پیدا کنند خیلی از مشکلات مردم و دولت حل خواهد شد اما نمیدونم چرا مجلس رو به ادمهای قوی نمیدن

  9. ناشناس گفت:

    یه سوال نظرسنجی استانداران جی شد ….. بخاطر اینکه حسینی بالاتر بود سریع محوش کردید ….

  10. م گفت:

    مهندس غریب پور امید آینده ی قوم لر در سطح ملی است. توان و قابلیت های وی خدادادی و خارق العاده است. غریب پور در هر عرصه ای که وارد می شود در کوتاه مدت گوی سبقت از رقیبان می رباید و با فاصله بسیار زیاد پیشی می گیرید.بزرگ منشی و تواضع غریب پور مثال زدنی است او بارها ثابت کرده است که در کمک و یاری رساندن به هر انسانی بالاخص به فرزندان دیارش کوتاهی نمیکند و بر خلاف خیلی از صاحب منصبان دیارمان در پایتخت صرفا به ماندن در جایگاهی که دارد نمی اندیشد. افق دیدش وسیع و گسترده و باورش برای بالارفتن از پله های طریقی محکم و استوار و مهمتر از همه اینکه می داند که می تواند.مهندس غریب پور نیازی به نماینده شدن در مجلس ندارد و علیرغم فشار های زیاد و با علم به اینکه میداند در صورت ورود به مجلس صرفا یک نماینده عادی نمی ماند و با توانی که دارد در کوتاه مدت در قد و قواره یک رئیس جمهور در سطح ملی می درخشد ، از ورود به این عرصه به دلایلی که عمدتا حکایت از مرام و مردانگی دارد اجتناب می کند و براستی که غریب پور از جمله راست قامتان تاریخ قوم لر می باشد.

  11. عوض زاده گفت:

    درود بر بزرگ مرد بویراحمدو فرد شایسته استان با وجود چنین فرزندانی پرچم استان و شهرستانمان همیشه بر فراز قله ها میدرخشد

  12. عوض زاده مهریان گفت:

    درود بر بزرگ مرد دان اصلاح طلب بویراحمد جناب اقای مهندس غریب پور وسید باقر موسوی افراد شایسته استان با وجود چنین فرزندانی پرچم استان و شهرستانمان همیشه بر فراز قله ها میدرخشد

  13. سادات مهریان گفت:

    درود بر بزرگ مرد دان اصلاح طلب بویراحمد جناب اقای مهندس غریب پور وسید باقر موسوی افراد شایسته استان با وجود چنین فرزندانی پرچم استان و شهرستانمان همیشه بر فراز قله ها میدرخشد

  14. سعید فضلی تبار گفت:

    درود بر غریب پور

  15. بیکران سعید گفت:

    قطعا ورود مهندس به معنی پیروزی قطعی ایشون میباشد وایشان در منصب فعلی درخشش زیادی داشتند به امید حضور مجدد مهندس غریب پور در استان

  16. حسنعلی زاده کاکان گفت:

    انصافا چرا مانع حضور مهندس غریب پور میشند .باتوجه به شناخت بنده ایشان حتی لیاقتی بیش از وضعیت موجود رادارند .

  17. روح الله موسوی نرگاه گفت:

    درود بر همه اصلاح طلبان مخصوصا غریب پور و مندنی پور.

  18. دشتروم گفت:

    باز هم افتخار این شهرستان توسط یک دشترومی باغیرت مخصوصا طایفه عبدالهی .

  19. سادات کوشک گفت:

    به نظرم خوشتیپترین مدیر ایران .دوست داریم مهندس عزیز 

  20. محمد گفت:

    البته مطمئن نیستم بویر نیوز منتشر کند ولی این موضوع نه بخاطر مهندس غریب پور بلکه در جهت ترس از حضور سیدباقر موسوی نگاشته شده است هرچند درتوانمندی مهندس غریب پور عزیز شکی نیست ولی محبوبیت، توان، شهامت و مقبولیت سید باقر واقعا مثال زدنی است و در شرایط فعلی تنها ناجی بویراحمد فقط و فقط سید بزرگوار هست.

  21. علی پور گفت:

    حجت الاسلام رجایی نسب شانس اول بویراحمد ودنا

  22. ناشناس گفت:

    فقط بهرامی را بعنوان اصلاح طلب در استان قبول دارم

  23. سادات کوشک گفت:

    مهندس غریب پور از افتخارات بویراحمد 

  24. بویر احمد گفت:

    خیلی ها مثل غریب پور و از غریب پور بالا تر اومدند و دیدند برا یک رای هم چه زحمتی باید کشید  به همین راحتی بنده خدا را توی دردسر نیاندازید

  25. سید مجید عسکری گفت:

    درود بر مهندس غریبپور بزرگترین ناجی جوانان استان.

    این خیلی زیباست که مهندس فرمودن در هر جایکاهی میشه به مردم خدمت کرد این بزرکترن درسی هست که همه ما باید از ایشان بکیریم

  26. دلگير گفت:

    همه مي دانند درصورت ورود سيد باقر بقيه ديگه حتي فكر پيروزي هم نمي كنند

  27. بي نام گفت:

    وقعا جاي تعجب است شانس اول اصلاح طلبان را با وجود سيد باقر /غريب پور تبليغ مي كنيد

  28. بانو گفت:

    ما چطوری میتونیم با مهندس ارتباط برقرار کنیم؟ میشه لطفا شماره ای یا ادرسی از ایشون بزارین ……

  29. ناشناس گفت:

    فردي صادقتر.پيگيرتر ومردمي تر از زارعي براي شهرستان يافت نميكنيد.

  30. شانس گفت:

    باید بگم درحال حاضر غریب پور جایگاه خوبی دارن و اقدامات ایشون در پتروشیمی شازند بسیار ستودنی است. دوس دارم همونطور که اونجا رو پیشرفت و سروسامون داد، با انتخابش به عنوان نمایده شاهد تحولات خوبی توهمه حوزه ها باشیم. سعی کنیم امیدوار باشیم

  31. اصلاح طلب گفت:

    در حوزه بویراحمد تاکنون کاندید قوی و امیدبخشی حضور نداشته و سخنی از افرادی که ما دوس داریم با حضورشون نویدی برای مردم غمزده ما باشه نیست. امیدوارم آقای غریب پور به صحنه بیان چون ایشون یکی دیگه از گزینه های امیدبخش ماست و منتظریم تا با حضور ایشون و استفاده از توان ایشون تسلایی داده بشه به جفایی که به اشکال مختلف در حق مردم ما شد. خواهش میکنم حداقل تو بیا

  32. بويراحمدي گفت:

    انشااله خدا مردم بويراحمد را كمك خواهد كرد

دیدگاه شما