پنجشنبه 19 آذر 1394 - 14:14

چه کسی به دنبال انشقاق در جریان اصولگرایی بویراحمد است؟

در دوران یکه تازی اصولگرایان در استان و بخصوص شهرستان بویراحمد که همزمان با نمایندگی دکتر «ستار هدایت خواه» و استانداری حاج «مسعود حسینی» بود، جناب آقای سید کرامت فدایی به عنوان فرماندار منصوب شد.

مطلب دریافتی / سیدصالح زاهدی – جریان اصیل اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برخلاف ادوار گذشته انتخابات مجلس دیرهنگام به نتیجه رسید اما زیاده خواهی برخی از افراد که خود خارج از این جریان هستند امکان ایجاد شکاف و چند دستگی در این جریان ایجاد کند.

اصولگرایان در زمان زمامداری خود نشان دادند اهل بازی دادن به افراد معامله گر نیستند و بدون توجه به تعصبات رایج قومی در استان با ملاک اصولگرایی و شایستگی افراد را بر مسئولیت ها برگزیدند.

در دوران یکه تازی اصولگرایان در استان و بخصوص شهرستان بویراحمد که همزمان با نمایندگی دکتر «ستار هدایت خواه» و استانداری حاج «مسعود حسینی» بود، جناب آقای سید کرامت فدایی به عنوان فرماندار منصوب شد.

عملکرد جناب فدایی در دوران مسئولیتش در فرمانداری شهرستان بویراحمد چنان ضعیف و برای جریان اصولگرایی شکننده بود و با اینکه تغییری در دولت، استانداری و جایگاه نمایندگی مجلس انجام نشده بود همگان برآن شدند تا بصورت محترمانه از زحمات ایشان تقدیر کنند و پس از آشکار شدن ضعف های بزرگش در مسئولیت خطیر فرمانداری و خساراتی که از قبل عملکردش به جریان ریشه دار و اصیل اصولگرایی وارد شد، غزل خداحافظی فدایی سروده شد.

پس از عزل فدایی که تنها و تنها بخاطر عملکرد خودش بود وی در دوران اقتدار اصولگرایان دیگر شانس رسیدن هیچ مسئولیتی به وی نرسید چرا که همانگونه که گفته شد اصولگرایان با کسی عقد اخوت نبسته بودند شعار آزموده را باز آزمودن خطاست عملی شد و از آنجا که اصولگرایان هدفشان خدمت صادقانه به مردم بوده و هست، دیگر فدایی جایی در حلقه مدیریتی اصولگرایان نداشت.

روزهای سپری شد و عملکرد نچندان خوب برخی از مدیران اصولگرا از جمله کرامت فدایی؛ دانشی و ارژنگ باعث شد تا مردم رای خود را به صندوق رقیب بریزند و دکتر هدایت خواه پیشانی جریان اصولگرایی در کشور فدای ضعف عملکرد آقایان شد.

هر چند شکی نیست هر جریانی با صعود و نزول مواجه است و دیرروزی نخواهد بود که بازهم مردم به جریان اصولگرایی اعتماد خواهند کرد اما در کمال تعجب برخی آقایان از جمله سیدکرامت فدایی رنگ عوض کردند و اینبار در قامت دوست وحلقه نزدیکان رقیب راه یافته به مجلس برآمدند و حتی وی به عنوان گزینه تصدی یکی از مسئولیت های مهم نیز عنوان شد!

این موضوع آنقدر مبهم و پیچیده بود که کسی نفهمید آیا فدایی به هدایت خواه پشت کرده و به رقیب رای داده و یا اتفاق دیگری افتاده که چنین بحثی مطرح می شود.

هوشیاری و اعتراض طرفداران زارعی به احتمال انتصاب فدایی باعث شد تا زارعی هم در دام این افراد نیفتد و شاید البته زارعی بیشتر از این ترسید که عملکرد فدایی همان بلایی را سرش بیاورد که بر سر دکتر هدایت خواه آمد.

پس از ناکامی فدایی در جریان زارعی بازهم وی به این سو گریخت و در کمال تعجب نه با حالت شرمندگی بلکه اینبار در قالب یک مدعی در جریان اصولگرایی ظاهر شد!

در حالیکه اصلاح طلبان تا دندان مسلح خود را آماده کارزار انتخابات کرده اند و زارعی هم با کارنامه عملکرد ۴ ساله اش در سوی دیگر میدان است جریان انقلابی اصولگرا دیر هنگام به نتیجه رسید اما بازهم عده ای که اثبات کرده اند دل در گرو این جریان ندارند و پست و منفعت خویش را به هر جریان و مشی سیاسی ترجیح می دهند، گویا دوست ندارند اصولگریان بازهم اقتدار خود را بازیابند و هر روز با کدهای غلط و شانتاژهای رسانه ای بدترین ضربات را نه به گزینه اصولگرایان بلکه به ریشه جریان می زنند.

برخی رسانه های های منتقد نیز هم از خداخواسته از این اختلافات بهره برداری می کنند و هر روز به بهانه ای با مصاحبه از فدایی هر چند وانمود می کنند به مخالفت با فرد می پردازند اما در واقع به ریشه جریان تیشه می زنند که باید در اینباره آگاه باشیم.

واقعا جای تردید و سوال است که فدایی که یکروز فرماندار دکتر هدایت خواه و حاج مسعود حسینی بود به سمت زارعی رفت و وقتی توفیقی نیافت اینبار برگشته و بجای اینکه شکرگذار باشد که بار دیگر می تواند در جمع اصولگرایان باشد، می خواهد برای اصولگرایان دلسوزی کند و تصمیم بگیرد یا به مثابه یک نیروی نفوذی قصد تفرقه افکنی و انشقاق در جریان را دارد؟

با اینکه چند روزی بیشتر در انتخابات نمانده و همه رقبا هم با ترکیب کامل و با قدرت تمام در حال صحنه آرایی هستند، اصولگرایان دیرهنگام به نتیجه رسیدند و بالاخره پس از کشمکش های فراوان که دستاویز برخی رسانه های منتقد جریان هم شد بهترین گزینه را با شرایط انتخابات معرفی کرده اند چرا که پیشوا اعتدالی ترین و با پشتوانه ترین فرد در بین سه گزینه مطرح شده است، اما اینکه برخی قصد نفاق و انشقاق در این جریان را دارند مشخص است یا تحلیل درستی از اوضاع فعلی سیاست و ذایقه فکری مردم ندارند، یا دل در گرو بازیابی قدرت بچه های مسجدی و نیروهای مومن و انقلابی ندارند و مصداق همان نیروی نفوذی هستند و یا اینکه مشکل شخصی دارند که می خواهند با بیرق اصولگرایی تسویه حساب شخصی نمایند که جریان ریشه دار اصولگرایی نباید فریب چنین آدمهای بادی به هر جهت را بخورند و هوشیار در قبال اینان رفتار کنند.

ای کاش صدای ما بچه مسجدی ها به بزرگان جریان می رسید تا به آنها بگوئیم بر عهدی که بسته ایم هستیم، فقط به کسانی که بخاطر منافعشان به این سو و آن سو می روند اجازه دخالت و کارشکنی ندهید.

والسلام.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=172197
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عالی بود

  2. دلسوز گفت:

    صحیح است
    صحیح است
    باید همه جریان دور هم جمع بشن و اختلافات رو کم کنن

  3. ناشناس گفت:

    اصولگرایان کسی را انتخاب کنند که هر روزی فیلش هوای گروه دیگر را نکندوثابت قدم باشد و از درون به جریان اصولگرا ضربه نزند

  4. ناشناس گفت:

    آخ و بخت اصولگرایی کا …

  5. هادی گفت:

    فقط اتحاد

  6. یاسوجی گفت:

    جریان اصولگرایی دیگرجایی دربین مردم ندارند

  7. بویراحمد گفت:

    من تعجب میکنم که فدایی با چه رویی هنوز حرف از حمایت میزنه.

  8. م-م گفت:

    باسلام ودرود برمطالب زیبا وقابل فهم برای هر دو گروه کسی که نتوانست 6ماه فرماندار باشه چطور میتونه 4سال نماینده مردم باشه وکسی که از این شاخه به اون شاخه بپره چه اعتباری دارد ما شنیدیم که چند نفر از گروه به قول معروف فتنه را گرفتن که نسبت به گفته خود اظهار پشیمانی کنن که در انتخابات تقلب نشده ولی حاضر به این کار نشدن وهیچ پست ومقامی هم نداشتن ولی حاضر نشدن ولی اقای فدایی چه به کجاها که نرفت تا بتواند یه پست بگیرد ولی دست خالی برگشت مگر فدایی کیست بخدا برادرهای خودش هم بهش رای نمیدن من کامل ایشان را میشناسم و هر کجا خواستن حاضر میشم

  9. محمد گفت:

    بایدبهترین وپایدارترین فردرا انتخاب کنند

  10. محمد گفت:

    بایدتواناترین فردرا انتخاب کرد

  11. ابادان گفت:

    انشالا همیچی درست میشه

دیدگاه شما