یکشنبه 24 آبان 1394 - 2:20

سخنرانی یک کهگیلویه و بویراحمدی در نماز جمعه شیراز (+عکس)

البته به صِرف وجود حریم خصوصی نیز هر کسی حق ندارد هر کاری را که زیان اجتماعی در پی دارد انجام دهد. لذا رعایت موازین شرعی از جمله الزامات مورد تأکید در این قانون است.

معاون قضایی دادگستری استان فارس: تصویب و لازم الاجرا شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نوید بخش حمایت کامل قانون از ملتزمان به فرایض دینی است معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز با تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و لزوم توجه مردم و مسئولان به احیاء کنندگان این فریضتین پرداخت.

به گزارش بویرنیوز ،حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجایی نسب در جمع نمازگزاران شیراز با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن مجید گفت: خداوند تبارک و تعالی مؤمن ممتاز و برجسته  را مؤمن به جای آورنده تکلیف امر به معروف و نهی از منکر دانسته است . وی تأکید کرد: مؤمنان و شیعیان ائمه معصومین (ع) به موازات برپا داشتن نماز و به جای آوردن سایر فرایض دینی وظیفه دارند فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی احیاء و اجرا نمایند.

Rajainasab001

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نسب با بیان این مطلب که امام حسین (ع) ، امام و پیشوای امت ما جان شریف خود را در راه اقامه امر به معروف و نهی از منکر نثار کرد؛ افزود: ستون فقرات قیام امام حسین (ع) طبق فرمایش آن حضرت را بحث امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می دهد؛ لذا این امر نشانگر اهمیت جایگاه والای این فریضتین در سلامت جامعه اسلامی است. این مقام قضایی استان گفت : وجود آیات کریمه قرآن در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نشان می دهد که ایمان کامل و  نجات بخش در عالم آخرت صرفاً با این دو مقدمه برای ما حاصل خواهد شد. وی با بیان اینکه قرآن کریم و شریعت وظیفه هرکس را تبیین کرده است؛ افزود: هر گاه که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیاز به برخورد نظامی و انتظامی باشد این وظیفه بر عهد حکومت است و وظیفه آحاد مردم تنها امر به معروف  و نهی از منکر زبانی است .

معاون قضایی دادگستری استان فارس در ادامه به تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در ابتدای سال جاری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : این قانون در راستای اجرای سفارشات دین  و شرع مقدس اسلام  تدوین و به تصویب رسیده است و در آن وظایف و تکالیف همه آحاد مردم و مسئولان را مشخص و معین ساخته است.

وی با اشاره به اینکه در این قانون وظایف ادارات و نهاد های متولی امر فرهنگ عمومی مشخص گرده است اظهار داشت: قبل از تصویب این قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر از امنیت لازم برای انجام وظیفه دینی خود برخوردار نبودند و بعضاً شاهد بودیم که افرادی که اقدام به امر به معروف می کردند مورد تعرض واقع می شدند . قاضی محاکم تجدید نظر استان فارس در ادامه تصویب قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را حمایت از قشر متدین و ملتزم به احکام اسلام ارزیابی کرد و افزود: پیش از این حتی با تأکیدات رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) آمران در مقام اجرای فریضتین با مشکلات و برخورد هایی مواجه می شدند که تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون نوید بخش حمایت کامل قانون از ملتزمان به فرایض دینی است.

وی با تأکید مجدد بر وظیفه تذکر زبانی آحاد مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر  یاد آور شد: وجود این قانون، تذکری برای افراد خیره سری است که حریم ها نمی شناسند.

معاون قضایی دادگستری فارس وجود برخی گناهان در جامعه را دارای آثار و تبعات اجتماعی برای جامعه دانست و تصریح کرد : در این میان گناه ترک امر به معروف و نهی از منکر و فراموشی این وظیفه و تکلیف دینی، سلامت جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

حجت الاسلام رجایی نسب در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران شیراز به تشریح امتیازات و ویژگی های این قانون پرداخت و تأکید کرد: یکی از امتیازات برجسته قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر رعایت حریم خصوص افراد است .

وی تأکید کرد حریم خصوص در اسلام محترم است و نباید به بهانه امر به معروف و نهی از منکر به حریم خصوصی مردم تعرض کرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: البته به صِرف وجود حریم خصوصی نیز هر کسی حق ندارد هر کاری را که زیان اجتماعی در پی دارد انجام دهد. لذا رعایت موازین شرعی از جمله الزامات مورد تأکید در این قانون است.

معاون قضایی دادگستری فارس همچنین با اشاره به اینکه شخصیت های حقوقی، مدیران و مسئولان نیز موظف به رعایت حقوق آمران به معروف و ناهیان از منکر در ادارات و نهاد ها هستند گفت:  اگر شخصیت های حقوقی بخواهند با استفاده از جایگاه خود با کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می نمایند حتی اگر مستخدم مادون باشد ؛ برخورد کنند باید مطابق این قانون جبران خسارت نمایند.

وی در  ادامه با اشاره ماده 11 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر به تشریح وظایف دستگاه قضایی در حمایت از آمران پرداخت و افزود: به حمداله دادگستری استان فارس با حساسیت رئیس کل دادگستری استان پیش از تصویب این قانون در راستای اجرای دستورات قرآن حامی ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده است و پس از تصویب  قانون نیز در اجرای ماده 11 با اختصاص شعب ویژه عزم خود را در برخورد با متعرضات به آمران به معروف و ناهیان از منکر جزم کرده است.

وی در پایان به وظایف نهادهای مسئول در فراهم ساختن اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی و آموزش و اطلاع رسانی اشاره کرد و اجرای دقیق قوانین را  نیاز مند عزم و اراده  و تعامل جدی همه نهاد های مسئول دانست .

معاون قضایی دادگستری استان اظهار امیدواری کرد: به تأسی از امام حسین (ع) و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و توجه کافی به آثار زیانبار ترک فریضتین امر به معروف  نهی از منکر  بنا به روایت امیر المومنین (ع) همه نابسامانی های جامعه تبدیل به سامان گردد.

گفتنی است حجت الاسلام رجایی نسب از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی حسین گفت:

    ایشان کاندیدای مجلس از بویراحمد شده نیروی خوش بیان وخوشفکریه.

  2. غ گفت:

    درود بر کاندیدای دور بعدی بویر احمد حاجی دوست داریم

  3. هیئت علمی گفت:

    درود بر حاج رجایی نسب عموزاده و ادامه دهنده راه مرحوم محمودیان در حوزه بویراحمد و دنا…..خوش آمدی

  4. غلامرضا نادری اموزش وپرورش گفت:

    حاج اقا رجایی دارای تجربه بسیار بالا هستند ودر علوم قضایی اشراف کامل دارند وهرمسولیتی تا حالا داشته به خوبی انجام وظیفه کرده امید واریم در سطح ملی ازاین شخصیت استفاده شود

  5. همشهری گفت:

    از دادستانهای شجاع و قانونمند بود

  6. سیمان سقاوه گفت:

    درود بر مرد عمل وشجاع حاج زارع

  7. جعفر گفت:

    در ضمن سه کهگیلویه و بویراحمدی این هفته و شش نفر هم هفته گذشته  در نماز جمعه اهواز شرکت کرده و قرا ر است یازده نفر در بوشهر نمازجمعه شرکت کنند. همچنین یک کهگیلویه ای در تبریز و یک نفر بویراحمد سفلی در بندرعباس راننده تاکسی شدند. به همه این عزیزان تبریک عرض می کنیم. مایه افتخار و سربلندی استان هستید. درود بر همه شیرمردان هم استانی. 

  8. سید رضا گفت:

    بسیار مایه مباهات است حضور چنین شخصیتی که در نماز دشمن شکن جمعه شیراز مطالب مفیدی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرده است .
    این بیان نشان از تعهد و تخصص ایشان دارد.

  9. سعید محمد حسینی گفت:

    ایشان انسانی پاکدست،شجاع و مردمی میباشد حضور مبارک ایشان به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای بویراحمد و دنا را میتوان مایه امید وبه فال نیک گرفت

  10. سید گفت:

    الحق والنصاف وجه نمایندگی رادارد

  11. رک رک گفت:

    باسلام  انصافا جناب  رجایی نسب از استوانه های  استان  و از افراد بسیار خوش خلق و نجیب و شریف هستند  امیدوارم که ایشان تقبل نمایندگی  بویراحمد ودنای سرافرز را بنمایند تا موکلان مصداق واقعی صداقت و شجاعت راا در اقتدار نمایندگی ایشان ببینند . سید بیا که همه بزرگان بویراحمد ودنا و حتی اهالی شریف کهگیلویه در یاسوج چشم انتظارتند. انشا ..

  12. مریم گفت:

    وجود چنین اشخاصی در استان باعث افتخار همه استان است . . . .
     

  13. شورم .تامرادی گفت:

    منتظر حضور حضرت عالی هستیم…

  14. منتقد گفت:

    ایشان مایه افتخار استان میباشد .موفق باشند

  15. ابراهیم گفت:

    تنها کاندید این دوره با تحصیلات خقوقی و قضایی
    بسیار مناسب مجلس

  16. دانشجویی پزشکی گفت:

    درود براصلاحات درود بر سید همیشه خندان رجایی نسب

  17. ترک گفت:

    چون در نماز جمعه بوده ایخا نماینده بشه ای ول 

  18. ناشناس گفت:

    قابل توجه هيئت علمي. ايشان و مرحوم محموديان داراي دو خط فكري بسيار متفاوت هستند. بنابراين مرحوم محموديان يك چهره منحصر بفرد در تاريخ نمايندگي بويراحمد ميباشد

  19. شهروند گفت:

    درود برسید بزرگوار واقعا مجلس حقوقدان می خواد تا از حقوق مردم مظلوم دفاع کند

  20. میم گفت:

    مرحوم محمودیان تکرار شدنی نیست وقیاس با ایشان خطا میباشد

  21. محمد گفت:

    مرحوم محمودیان تکرار شدنی نیست وقیاس با ایشان خطا میباشد

دیدگاه شما