شنبه 23 آبان 1394 - 7:59

آیا کاندیدای ترک تبار می تواند سرنوشت انتخابات کهگیلویه را تعیین کند؟ (+عکس)

وی سال ها در حوزه های اقتصادی و عمرانی بوده و از این قبل طرفدارانی دارد اما دو تفاوت عمده وی با سایر اصولگرایان یعنی نیای ترک قشقایی و ترس از ردصلاحیت باعث شده تا فعالیت های انتخاباتی اش را تحت الشعاع قرار دهد.

گروه سیاسی – فضای انتخابات هر روز داغ تر می شود و در این میان کاندیداها به دو دسته تقسیم می شوند، گروهی در تلاش برای ماندن تا روز انتخابات در صحنه و گروهی دوم مصمم تر برای حضور سرنوشت ساز و تعیین کننده در روز انتخابات قدم بر می دارند.

به گزارش «بویر نیوز»، در حوزه انتخابیه چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده تعدد کاندیداهای بحدی است که برخی به طعنه می گویند یک اتوبوس آدم آماده می شوند تا راهی بهارستان شوند.

در این حوزه اما علاوه بر تعدد کاندیداها، حضور پرتعداد اصولگرایان نیز به چشم می خورد و کار را برای این جریان سیاسی دشوراتر خواهد کرد که احتمالا شورای حکمیت و ائمه جمعه برای ائتلاف اصولگرایان باید هر چه سریعتر پیشقدم شوند.

میان چهره های اصولگرایی عدل هاشمی کسی است که شرایطش با بقیه کاملا متفاوت است.

وی سال ها در حوزه های اقتصادی و عمرانی بوده و از این قبل طرفدارانی دارد اما دو تفاوت عمده وی با سایر اصولگرایان یعنی نیای ترک قشقایی و ترس از ردصلاحیت باعث شده تا فعالیت های انتخاباتی اش را تحت الشعاع قرار دهد.

630

عدل هاشمی خیز بلندی برای انتخابات برداشته است، اما بخوبی می داند انتخابات در این استان قبل از اینکه بر اساس حزب و جناح باشد، مسائل قومی و قبیله ای سرنوشت آن را رقم می زند از همین رو با توجه به اینکه وی اصالتا ترک قشقایی است نمی تواند آنگونه که باید از ظرفیت قومی و قبیله ای انتخابات سود ببرد.

هاشمی البته بواسطه اشتغالزایی هایی که درگذشته ایحاد کرده است و وعده های بسیاری که در این باره داده است که البته اشتغال هایی که عدل هاشمی ایجاد کرده به سبب ناپایدار بودن مورد انتقاد بسیاری از مردم و جوانان بوده، به هر حال  نقش پررنگی در انتخابات این حوزه ایفا خواهد کرد اما درصدد است تا معدود رای جریانی را به خود معطوف کند و این مهم نیز بسادگی میسر نخواهد بود مگر اینکه شورای حکمیت حکم صادر کند.

وی البته باید مراقب تبلیغات سو رقبا بخصوص رقبای اصولگرا باشد تا بتواند نتیجه مطلوب کسب نماید، هر چه باشد هم وی و هم بسیاری از طرفدارنش دل در گرو این انتخابات بسته اند و وی تا روز آخر در صحنه به عنوان یکی از نامزدهای اصلی در انتخابات خواهد ماند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=169356
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدعلی گفت:

    به نظرم کلا هدف شما از تحریر این متن این بوده که شایعه پراکنی کنی و مسئله طایفه ای را بیان کنید اما این طور نیست ایشان دهدشتی میباشد حالا هر طایفه ای که میخواهد باشد

  2. محمد گفت:

    اگر آقای هاشمی قشقایی است بفرمایید از چه تیره ای می باشد.

  3. ناشناس گفت:

    یعنی جوری گند زدی به شرایط حاج عدل که فکر نکنم حالا حالاها بلند شه زنده باد بزرگواری کبیر که اصل کهگیلویه فقط خودشه و این بار با صد هزار میره مجلس

  4. ناشناس گفت:

    اوف ودروغهاي بويرنيوز؟؟؟!!!!

  5. jjjjjjj گفت:

    درود بر بویر

  6. معتمدی گفت:

    کسی که چنین تحلیلی را نوشته دارای بینش سیاسی ضعیفی بوده  ودر صدد این بوده که طبل تفرقه را در کهگیلویه به صدا در بیاره  . اولا”آقای عدل هاشمی  ترک جدا بافته از لر نیستندو خونشان با خاک سرزمین کهگیلویه آمیخته شده و ایشان اصالتا”از تیره ترک طایفه زنگوایی واز طوایف اصیل و ریشه دار ایل بویراحمد می باشند. ثانیا” مردم شریف وبزرگ کهگیلویه خوب همدیگر را می شناسندو به بلوغ فکری کامل رسیده اند که مسائل سیاسی روز را به خوبی تحلیل و انتخاب افرادرا با توجه به لیاقت وشایستگی آنها انتخاب کنند ونه ملاک قوم و طایفه و تیره باشد.لذا شایسته است جنابعالی فرد نویسنده این مطلب کمی در مورد ریشه اشخاص وبینش به روز مردم غیرتمند و همیشه در صحنه کهگیلویه بیشتر مطالعه بکنی . انشا ءالله که خداوند منان مارا به راه راست هدایت بفرماید.

  7. نخبگان گفت:

    چراغ پورنورابن دوره انتخابات به دست حاج آقا مشیری دربهارستان فروزان میشه .به چندین علت:1_اصول گرای خط رهبری2_سید وروحانی بی ادعا  3_از بزرگترین طایفه برخوردار  4_استادعلوم سیاسی وتجربه سیاسی خوبی درمسایل سیاسی داشته چون بیست سال باحاج موحد وهشت سال بزرگواری چارچوب انتخابات برای وی بسیار راحت به راحتی تا لحظه آخر آرای را برمی گردونه 5_نفع پیروزی برای تمامی مردم لالاخص جوانان معطل در زندگی …

  8. افتخاری گفت:

    لطفا تخریب نکنید /عدل هاشمی برنده است /ترک /لر و…برای تخریب وی است 

  9. jjjjjjj گفت:

    اخی تا قیومت

  10. علی گفت:

    انتخابات در استان ما(چه شورا و چه مجلس)همیشه تحت الشعاع مسائل قومی قبیله ای و طايفه ی بوده (بخصوص در حوزه ی کهگیلویه)،اگر به منتخبین در این حوزه توجه کنیم بخوبی متوجه خواهیم شد که همیشه کسانی موفق شدند بر کرسی منتخب مردم تکیه بزنن که توانسته اند نگاه قومی و قبیله ی وطايفه ی را به سمت خود سوق دهند.باتوجه به اینکه آقای هاشمی اصليتي ترک تبار دارند و در حوزه ی انتخابی کهگیلویه و وچرام وبهميي قوم اصیل و نجیب ترک بسیار کم جمعیت هستند،علاوه بر بحث احتمال رد صلاحیت ایشان، با این مشکل و چالش بزرگ روبرو هستند.در حوزه ی بویر احمد و دنا همه ی ما میدونیم که همین بحث قومی و طایفه ی بوده که منتخبین را انتخاب کرده.در حوزه ی انتخابی گچساران در ادوار مختلف بسیاری از نامزدهای انتخاباتی با توجه به اینکه در این حوزه قوم ترک بسیار پرجمعیت هست برای رسیدن به موفقیت خودشون بحث ترک و لر را مطرح کردند و با طرح این مسائل و دامن زدن به مسئله ی قومی و قبیله ای و طایفه ای به مقاصد خود رسیدن.دوستان بنده قصد قیاس و تقابل قوم لر و ترک را ندارم،فقط واقعیات و عامل سرنوشت ساز در انتخابات استان را مطرح کردم.

  11. ارش گفت:

    کاش کسی قبول شه که به درد مردم بخوره

  12. ناشناس گفت:

    آیا عدل هاشمی فوق لیسانس دارد؟
    مگر میشود بدون فوق لیسانس کلاسیک کاندیدای مجلس شد؟

  13. پورلشکری گفت:

    اخلاق اسلامی و انسانیت مهمه نه قوم و قبیله،کارکرد مهمه ن مثل بعضی ها شعار

  14. رضا گفت:

    دست فقرا را بگیرید گناه دارد

  15. موسوی گفت:

    این مقاله نشاندهده عمق ترس بزرگواری از عدل میباشد.و باید اگر بزرگواری تشنه قدرت نیست جوانمردانه بجنگد.یه روز میگه عدل پرونده داره یه روز میگه عدل ترکه پس مردم چی اقای بزرگواری.تا ببینیم مردم چی بخوان.چرا اقای بزرگواری شما را به هیچ مجلسی دعوت نمی کنند و به جاش عدل رو دعوت میکنند.از خدا بترسید.دنیا دو روزه

  16. بهرامبیگی جاودانخرد گفت:

    کهگیلویه فقط مهندس رستاد

  17. بهرامبیگی جاودانخرد گفت:

    دهدشت فقط مهندس رستاد

  18. مخاطب گفت:

    اگر یک فرد در هر قومی واقع شود اصالت خود را از همان قوم معرفی کند مثلا در بویراحمد بگوید بویراحمدی حالا نرمابی یا اولادمامنی یا زنگوا در طیبی بگه طییبی و در ترک بگه ترک قشقاوی این چه معنی میدهد؟؟ آیا می شود به چنین افرادی اعتماد کرد!!!!!!!!!!!

  19. بازگیر گفت:

    نفی خواهم کرد هررفتاربد زانکه بیزارم من از کردار بد
    برتری هرگز به قوم وخویش نیست قومیت خواهی حبابی بیش نیست
    هرکه خود را خاص وبرتر بشمرد طعنه ی مخلوق وخالق می خرد
    هیچ مخلوقی زخود بی عیب نیست کامل وبی نقص جز الله کیست؟
    خام.جانان را غم یاران کم است درد ما را آدمیت مرهم است
    هرکه باعلم وادب دمساز شد در دو عالم باکمال انباز شد
    حرف پیغمبر«ص» شنو باگوش جان! خویش را از دیگران برتر مدان
    مال و زور وزر نپاید با کسان غرقه ی این ورطه شد بس جاهلان
    افتخار هرکسی ایمان اوست دوستی با دوستان حق نکوست
    دست مردی سوی مردان کن دراز تاتوانی باخدا جویان بساز
    اجتناب از تفرقه مطلوب ماست تفرقه افکن کجا محبوب ماست؟
    قطره ی نا چیز چون دریا شود موج ها چون کوه زان پیداشود
    جویباران گر بهم پیوسته اند سیل بندومانع را بشکسته اند
    ابلهان را دل به واهی ها خوش است صحبت از عقل خرد ابله کش است
    دین خود را می فروشند مفت مفت تاشود یک روزشان با کام جفت
    می فروشند فخر بر مردم بسی تاشوند محبوب نزد ناکسی
    تا بخندانند چوخویشی را دمی حرف های پوچ می بافند همی
    خودپسندی کار نادانان ماست برتری جویی بلای جان ماست
    خادم مردم هرآن کو بهتر است درقیامت جایگاهش برتراست
    ازخدا شرمنده شو ای بدزبان! دیگران را از خودت بر تر بدان!
    مرگ می دانی که حتما عاجل است یاد مرگ وقبر کار عاقل است
    هرکسی اعمال خود در پیش روست دوست بگریزد زبد کردار دوست
    ما به خوش نامی ومردم باوری سربلندوسرفراز از داوری
    کی به جمعیت تفاخر کرده ایم عیب همنوعان خود را پرده ایم
    گر دریدی پرده ی عیب کسان ! نیستی از خشم خالق در امان!
    «اکبری» تاجان به تن دارد مدام ضم خودخواهی کند هرصبح وشام
    تازبانش تر بود در کام او خودپسندان را کند بی آبرو

  20. بویر احمدی گفت:

    من هم به عنوان یه لر بویر احمدی میخوام برم خلخال یا اردبیل یا هم تبریز کاندیدا بشم شاید رای اوردم

  21. عباس گفت:

    حاج عدل مرد بزرگ وبرنده انتخابات است

  22. مخاطب گفت:

    مردم فریب این اشعار درباری را نمی خورند مردم افراد علمی و شاخص و بدون حاشیه را انتخاب می کنند

  23. میرکریک گفت:

    آزموده رادگربار آزمودن خطاست(تاجگردون)

  24. محقق گفت:

    نوشته های متن حاکی از بی سوادی و سطحی نگری نویسنده آن می باشد . ترک بودن هیج امتیاز منفی برای حاج عدل نمی باشد کهگیلویه دارای مردمی با بلوغ فکری و اجتماعی هستند و خوب می دانند ملاک انتخاب یک نماینده کارائی و سایر عوامل مربوطه می باشد نه تعلق به طایفه و قوم و قبیله خاصی است . ان شاء الله ایشان در انتخابات موفق و پیروز می شوند و توفیق خدمتگزاری بیشتر به ایشان عطاء می شود

دیدگاه شما