دوشنبه 18 آبان 1394 - 5:15

انتشار نامه غیراخلاقی علیه تاج گردون و پیشنهاد پست وزارت به یک مدیر کهگیلویه و بویراحمدی!

لزوم تامل و دقت قبل از پذیرش مطالب شبکه های غیررسمی برای اینست که زودباورانه و ساده لوحانه با مطالب برخورد نکنیم و انها را نپذیریم و به آنها دامن نزنیم.

گروه اجتماعی /حوزه فضای مجازی – سیاوش آذر: در حالی که سال هاست استان کهگیلویه و بویراحمد از درد توسعه نیافتگی رنج می برد، متاسفانه شاهدیم که برخی طرفداران کاندیداها بجای حمایت از دیدگاهها و ارائه برنامه افراد متبوع خود دست به بدترین بی اخلاقی ها برای تخریب رقیب می زنند.

به گزارش «بویر نیوز»، بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و تحلیلگران معتقدند عدم انتخاب صحیح مردم و دلایل غیراصولی در انتخاب نمایندگان مجلس در سال های متمادی یکی از دلایل توسعه نیافتگی استان است بطوریکه شاهدیم ملاک قومی گرایی و روابط بر تخصص گرایی و برنامه محوری همواره ارجح بود که این باعث شده تا منتخبین مردم نتوانند آنگونه که باید برنامه ریزی کنند و مسائل حاشیه ای همواره بر مسائل کاری در استان سایه انداخته است.

صادقانه باید اعتراف کنیم که تخریب ها همواره در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از تشویق ها و حمایت ها بوده و از مردم کوچه بازار گرفته تا افراد صاحب جایگاه و رجل سیاسی و همچنین رسانه ها در این رویه ضدتوسعه ای نقش داشته اند.

در همین راستا نه تنها فرهنگ تخریب و نقد غیرمنصفانه از رویه برخی افکار زدوده نشده بلکه متناسب با اقتضائات زمان و مکان، تخریب چی ها نیز به روز شده اند و شیوه های نوین را در پیش گرفته اند و از همین رو در آستانه انتخابات مجلس دهم شبکه های اجتماعی همچون واتش آپ و تلگرام در فضای مجازی ابزاری برای انتشار مطالب غیرواقع و خلاف اخلاق شده است.

باری علیه سیدباقر موسوی مطالبی منتشر می شود که به هیچ وجه صحت ندارند و جز تخریب هدفی به دنبال ان نیست و  بار دیگر جملاتی ساختگی به نقل از ستار هدایت خواه گفته می شود که اساسا کذب هستند و هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد و بارها نیز دیگر تخریب گران واقعی در فضای مجازی علیه افرادی چون سید محمد موحد، علام محمد زارعی، علی محمد بزرگواری، علی فولادی وندا، عدل هاشمی و … شایعات و دروغ هایی می نویسند که نه تنها خود باور ندارند بلکه بدترین مصدایق بداخلاقی را نشان می دهند که این خود موید به روز شدن تخریب گران است.

مدتی است نامه ای تحت عنوان “لیست افراد بکار گرفته بطور مخفیانه” – توسط تاجگردون – در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که پیگیری های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که تعدادی از افراد نامبرده در لیست مذکور از سال های قبل کارمند دولت بوده اند که البته انتشار چنین نامه ای بر پایه آمار غلط از نمونه های این بداخلاقی هاست.

هر چند نگارنده قصد ورود به این موضوع را ندارد اما در وهله اول اگر با خودمان صادق باشیم اکثر قریب به اتفاق ما، از نمایندگان، مدیران، تصمیم گیرندگان نزدیک به خودمان انتظار استخدام و نگاه ویژه داریم و حتی در نوبت صف بقالی هم چنین انتظاری داریم! این موضوع از آن جهت قابل ذکر بود که بدانیم منتشر کنندگان این نامه خود نیز مبرای از این نوع نگاه نیستند و نخواهند بود و مردم نیز در مقام قضاوت نیز نباید از این مهم چشم پوشی کنند.

از جهت دیگر اینکه شبکه های اجتماعی موبایلی به راحتی و بدون آموزش طرز استفاده صحیح در اختیار عموم و با هر رده سنی قرار گرفته است و براحتی هر فردی می تواند موضوعات مختلفی را به دروغ در آنها منتشر کند اما متاسفانه در کنار این گستردگی خدمات و گسترش در جامعه کمتر کسی به این موضوع دقت می کند که “هر چه در واتس آپ و تلگرام می نویسند، راست نیست!” و راستی و درستی مطالب را می توان با کمی فکر کردن به موضوع و سپس در مراحل بعدی تحقیق از افراد مطلع جویا شد تا به عنوان مثال باور نکنیم “مدیر یکی از شهرستان های استان قرار است وزیر شود!” و یا فلان شخصیت فرهنگی و سیاسی چه کارهایی ( خوب یا بد) کرده است.

IMG_20150901_191422

لزوم تامل و دقت قبل از پذیرش مطالب شبکه های غیررسمی برای اینست که زودباورانه و ساده لوحانه با مطالب برخورد نکنیم و انها را نپذیریم و به آنها دامن نزنیم.

هر چند در جامعه ای که سرانه مطالعه در آن کمتر از هشت دقیقه است – بر مبنای آخرین آمار رسمی – (و احتمالا کمتر هم باشد) و روزانه جملات جدیدی از زبان کوروش کبیر و حسین پناهی و دکتر شریعتی نقل می شود، نباید توقع زیادی داشت اما درخواست پذیرش موضوعات بر اساس گفته دیگران و بدون تحقیق و تفکر نیز نباید خواسته زیادی تلقی شود.

این موضوعات اگرچه بهانه ای بود تا به آسیب های نوظهور در شبکه های اجتماعی گریزی زد اما می تواند زنگ خطری باشد برای مردمی که می خواهند برای آینده خود بر مبنای برنامه ها و تفکرات سیستمی و مدیریتی کاندیداها تصمیم بگیرند نه اینکه ادعای قرن بیست و یکمی داشته باشند و مبنا بر سردسیر – گرمسیر و یا سفلی – علیا قرار دهند.

…………….
بررسی مطالب شبکه های اجتماعی ادامه دارد…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=168776
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    البته انتشار شایعات درست نیست ولی اگر صحبت از واقعیات باشه از جناب تاج که هیچ کاری بعید نیست. شبکه های اجتماعی احتمالا بخشی محدودی از مسایل را منتشر کردن.

  2. مهدی گفت:

    از خودتان شروع کنید

  3. ناشناس گفت:

    چاه کن در چاه است جناب تاج!! 

  4. ناشناس گفت:

    هر چند با اصل نظر نویسنده محترم یادداشت موافقم اما در مورد تاجگردون تا نباشد خیلی چیزا مردم نگویند چیزها.

  5. همكار گفت:

    هرچه ميگويند درست است.

  6. رضا گفت:

    در مورد جناب تاجگردون در شهرستان باشت 150 نفر را با مشخصاتی که همه هم می دانند در جاهای مختلف بکار گرفته است. 

  7. مهران گفت:

    سلام و سپاس از بویر نیوز
    14 نفرش را به من نسبت دادن که  7 تاش بیکارن و 3 تا شو نمی شناسم و 4 تاش همهدر دولتهای قبیلی طی آزمون استخدام شدن!!!؟؟
    دارو دسته فولادی که وعده اشتغال میدهند چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند! 

  8. باشت گفت:

    مدیریت محترم سایت بویر نیوز اسامی افراد بکار گرفته شاید یکی یا چند نفری اشکال داشته باشد ولی کاملا درست میباشدواز حضرتعالی هم که مدیر توانمندی هستی انتظار نمیروید حقایق را انکار نمایید بله افراد بکار گرفته بالتر از این اسامی هستند وشما فقط لیست کوچکی دیده اید تبعیض بی عدالتی قوم گرایی فامیلگرایی از یا خانواده 6نفر ذر بین اسامی ها موج میزند

  9. بویراحمد گفت:

    آدمهای دروغگو از قدیم گفتند کم حافظه اند بگذار بد خواهان هرچه میخواهند ازدلتنگشان بگویند سنگ مفت گنجشک هم مفت

  10. ناشناس گفت:

    از جنای آقای تاجگردون خواهشمندیم در انتخاب مدیران دقت کنند. بیم آن می رود برخی از نیروها به جای حمایت دست به کارهایی بزنند که لطمه ای به ایشان وارد شود. مثلا در جهاد دانشگاهی استخدام بی رویه نیروها از یک منطقه خاص باعث بدبینی مردم نسبت به این نماینده خدوم خواهد شد.

  11. ممو گفت:

    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
    بنده کاملا مطلع هستم و مستند میگم یک لیست 16نفره در شرکت نفت گچساران در سال 93 توسط تاجگردون بکار گرفته شد

  12. مطلع گفت:

    فکر میکنیدچرا تاجگردون اقای دکتر فاطمی را دنبالش کرد وورشون داشتند چون با ورود ایشان در سفارشات استخدامی شرکت نفت تنها جایی که مخالف بود حراست بود که البته حمایت نشد و ایشون که مدرک دکترا داشت برداشتند و جایگزینی با مدرک دیپلم و از خوانین وکدخدا ها جاش گذاشتند فاطمی سید اولاد پیغمبر بود ومدرک دکتری داشت خدا جای حق است

  13. عجب گفت:

    پسر عموی بنده که با برادر بنده همکلاس بوده با نامه تاجگردون وبدون از امتحان ومصاحبه ای الان1سال خورده در شرکت نفت گچساران مشغول شده وهمه فامیل اینو میدونن که دقیقا(م)توی لیست23 نفره تاجگردون بوده/.ک.عدالت خدایی؟

  14. شهریار گفت:

    با “بویر نیوز” موافقم. متاسفانه بعضی وقت ها مطالبی از طریق بعضی افراد در شبکه های اجتماعی منتشر میشود که هیچ گونه منبع موثقی ندارند، سواد رسانه ای یکی از مهم ترین نیازهای روز است… و یا مطالبی را به بعضی شخصیت ها مانند دکتر شریعتی، کوروش کبیر، پروفسور سمیعی، مرحوم حسین پناهی و… نسبت می دهند که کاملا عملی غیر اخلاقی است. لطفا هیچ مطلبی را بدون سند موثق قبول نکنید…

  15. کشاورزشوشتی گفت:

    امان از دست شایعه ایمانتان کجاست چرا هرروز شایعه ای جدید درست می کنید از خدا بترسید

  16. اداره برق گچساران گفت:

    یه سری هم به امور اداری اداره برق گچساران بزنید ببینید تاج از مهر ماه سال قبل تا الان چند نفر بدون تخصص رو بدون آزمون وارد این اداره کرده.
    از گچساران گرفته تا باشت حداقل 25 نفر.
    تحقیق کنید.
    50 درصد از فامیل نزدیک ایشون هستن.

  17. استان محروم گفت:

    از جمله مدیران ناکارا منصوب شده توسط تاجگردون ، اقای گوهرگانی میباشد که متاسفانه برخورد منطقی هم با ارباب رجوع ندارد. و مشکلات جهاد کشاورزی در دوره مدیریت ایشان بیشتر شده است.

  18. ppp گفت:

    واقعا بکارگیری 50 نفر توسط خواهرزاده دکتر قایدی که با حمایت خودش پیمانکار شد را میشه انکار کرد ؟ از خدا بترسید

  19. ناشناس گفت:

    سلام من مدتها ست که با جناب دکتر تاجگردون مراوده دارم این مسائل به ایشان ربطی ندارد شاید بالای 95 درصد   دروغ باشد

دیدگاه شما