شنبه 9 آبان 1394 - 3:21

پشت پرده افزایش بیسابقه کلنگ زنی در کهگیلویه و بویراحمد

از طرفی برخی از مدیران ناکارآمد برای حفظ صندلی خود حاضرند هر امتیازی برای نمایندگان قائل شوند که از جمله این امتیازات سیاسی کردن پروژه هاست.

گروه سیاسی – در ماههای اخیر تعداد کلنگ زنی ها به نحو محسوسی افزایش یافته است که شائبه سیاسی شدن پروژه ها را در اذهان ایجاد می کند.

به گزارش «بویر نیوز»، در همین حال رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از سیاسی شدن پروژه‌های اقتصادی استان انتقاد کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی پروژه‌ها سیاسی و اعتبار پروژه‌ها خرد می‌شود که انتظار می‌رود مسئولان از این کار جلوگیری کنند.

دولت به عنوان مجری قانون وظیفه اجرای امور را بر عهده دارد و طبیعتا نماینده دستگاههای دولتی در استان ها یعنی مدیران کل و روسای سازمان ها وظیفه اجرای سیاست های دولت را بر عهده دارند اما گاها بنا به دلایلی از جمله وابستگی مدیران و یا امتیاز دادن به نمایندگان ممکن است به فضای سیاسی شدن پروژه ها دامن بزنند.

از آنجا که نمایندگان ادوار ابتدا به عنوان بازوی کمکی دولتی ها در جذب اعتبار و روند رشد پروژه ها وارد عمل شدند و رفته رفته نقش محوری تری در اجرای پروژه ها و عمده وظایف دستگاههای دولتی نقش بازی می کردند تا جائیکه مشاهده می شود بعضا نمایندگان بیش از مدیر برخی دستگاههای دولتی برای به ثمر نشستن پروژه ها حرص و جوش می خورند، شکی نیست در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از هر قشر دیگری دوست دارند کلنگ و قیچی به دست در محل پروژه ها حاضر شوند و نقش خود را در پروژه ها یادآوری کنند.

اینکه نمایندگان بدشان نمی آید و اتفاقا دوست هم دارند در به ثمر نشستن پروژه ها نقش ایفا کنند، جای تعجب ندارد ولی اینکه چرا از ابتدا دولتی ها اجازه و اختیار را در دست آنها قرار می دهند را باید در ریشه انتصابات مدیران که همان وابستگی مدیریت ها به نمایندگان است جستجو کرد.

از طرفی برخی از مدیران ناکارآمد برای حفظ صندلی خود حاضرند هر امتیازی برای نمایندگان قائل شوند که از جمله این امتیازات سیاسی کردن پروژه هاست.

البته نباید کسی را به سیاسی کردن پروژه ها متهم کرد و منظور از طرح این موضوعات، پروژه هایست که توجیه اقتصادی ندارند و بدوجه شهرستان ها بخاطر وعده های سیاسیون صرف آنان می شود.

عمده این پروژه ها بخاطر طی روند غیرمعمول بی کیفیت هستند و بعضا بصورت ناقص و حتی چندبار افتتاح می شوند.

بی شک سیاسی شدن پروژه ها خسارت جدی در پی دارد چرا که باعث توزیع نامتوازن امکانات و اعتبارات خواهد شد و تبعات آن چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت متوجه مناطق مختلف خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیراحمد گفت:

    شما سفر های خارجه رو با پول مردم برو اقای رئیس اتاق بازرگانی….. اعتبار بیارن و کلنگ بزنن بزار سیاسی باشه ….. اعتبارات نفت اولین بار هست که وارد استان شده در طول عمر این استان :::: یاسوج که صنعت نفت نداره    زنده باد حاج زارعی که اعتبارات نفت رو آورد و با همون اعتبارات داره کلنگ سالن های ورزشی و چمن های مصنوعی رو میزنه

  2. استان گفت:

    شما برين اتاق بازرگاني را سروسامان بدين ؟ دراين چند سالچه كارهاي كردين كه هردوره شما مسئول اتاق ميشين ؟ ؟؟؟؟/

  3. ناشناس گفت:

    یا آدم بیکار زیاد داریم یا کلنگ ارزان شده

  4. قلی گفت:

    به تو چه

  5. امید گفت:

    حالا که می خواهند عوضت کنند خود زنی میکنی…

  6. ناشناس گفت:

    همه اش به خاطرانتخابات مردم ما هوشیار هستنند

  7. ناشناس گفت:

    کلنگ زنی به نام بی عدالتی جایی که رای نداشتن کلنگ نمیزنن ……

دیدگاه شما