شنبه 9 آبان 1394 - 3:05

استقلال باخت؟

مهدی شادمانی – دربی 81 تهران با نتیجه 1-1 به پایان رسید. تیم استقلال و پرسپولیس از هفته یازدهم لیگ برتر و از ساعت 15 رو در روی یکدیگر قرار گرفتند . بازی ای که در نیمه اول گل نداشت اما موقعیت های پرسپولیس بیشتر بود. در نیمه دوم و همان دقایق ابتدایی استقلال به گل رسید و همین سبب شد که نمایش قرمزها در نیمه دوم بهتر باشد. البته که نمی شود از تعویض های تمام دفاعی مظلومی گذشت. او عملا به قرمزها اجازه داد نزدیک به یک نیمه روی دروازه شان حمله کنند.

نیمه اول دربی تهران با نتیجه 0-0 به پایان رسید. بازیکنان پرسپولیس و استقلال در این نیمه تقریبا نمایشی مساوی داشتند. استقلال 10 دقیقه اول را عالی بازی کرد و پرسپولیس در 15 دقیقه دوم بهتر بود. در 2 دقیقه پایانی نیمه هم پرسپولیس نمایش بهتری داشت. اما در موقعیت ها قرمزها صاحب دوموقعیت عالی شدند که رحمتی هر دو را به خوبی سیو کرد. اما استقلال صاحب موقعیت 2به2 بین بنگر و مکانی و انصاری و شهباززاده شد که بنگر توپ را به کرنر زد.

ترکیب اصلی استقلال :سیدمهدی رحمتی، هرایر مگویان، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، میثم مجیدی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، سجاد شهباززاده، جابر انصاری
گزارش لحظه به لحظه دربی 81 / استقلال - پرسپولیس / اعلام ترکیب اصلی تیم ها(+شماتیک)
ترکیب اصلی آبی ها همانطوری است که پیش بینی کرده بودیم
ترکیب اصلی پرسپولیس :سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، رامین رضاییان، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، محسن مسلمان، مهدی طارمی
گزارش لحظه به لحظه دربی 81 / استقلال - پرسپولیس / اعلام ترکیب اصلی تیم ها(+شماتیک)
برانکو تیمش را با یک تغییر به زمین فرستاده و مسلمان را به جای بنگستون به زمین فرستاده. این تغییر سرعت پرسپولیس در ضدحمله را پایین می آورد و قدرت نگه داشتن توپ را بالا می برد.برانکو می خواهد بازی را مالکانه آغاز کند.
14:10 : عادل فردوسی پور به صورت زنده از استادیوم آزادی گزارش می دهد :« 75 هزار نفر در استادیوم ازادی هستند و باز هم مردم در حال آمدن هستن و من فکر می کنم که استادیوم، پر بشه»
14:15 : شبکه 3 همه مجریان خود را دور هم جمع کرده و قراراست تا پیش ازبازی خاطره تعریف کنند. خدا را شکر هیچ کدام هم خاطره هایشان را به یاد ندارند.اصلا معلوم نیست چرا وقتی استادیوم آزادی پر است و مردم آنجا نشسته اند و اتفاقات مهم آنجا اتفاق می افتد مردم باید خاطرات گزارشگر ها را گوش دهند؟
14:56: تصویر داخل استودیو هست اما صدانیست . حالا پس ازمدتها انگار مشکل استادیوم آزادی حل شده اما مشکل جام جم حل نشده.
14:56 : تصاویر داخل استادیوم را به خاطر تبلیغات نشان نمی دهند اما احمدی برای مردم تعریف می کندکه پرسپولیسی ها پیراهن های منقش به عکس نوروزی را برای تماشاگرانشان فرستاده است. در مسابقات عادی ای که در اروپا برگزار می شود یک ساعت پیش از بازی تصاویر بازیکنان به نمایش درمی آید اما دربی تهران دقیقه آخر تازه وارد استادیوم شده است.
دقیقه 1 : خطا روی بازیکنان استقلال گوشه سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس روی یعقوب کریمی.
دقیقه 3: حرکت مشکوک در محوطه جریمه پرسپولیس . ابراهیمی خودش را به زمین انداخت و البته صحنه آهسته نشان می دهد که پنالتی نیست . بازی ادامه پیدا می کند.
دقیقه 3: توپ به رحمتی هم می رسد. رضاییان توپ رااز راست می برد جلو و لو می دهد
دقیقه 4: استقلال بهتر بازی می کند . یعقوب کریمی توپ را جلو می برد  دو نفر را دریبل می کند و توپ اش را تکل می کنند. چند ثانیه بعد همان توپ را برایش می کارند اما با پای چپ بیرون می زند.
دقیقه 4: پرسپولیس نمی تواند توپ را در میانه میدان نگه می دارد و مالکیت توپ در اختیار استقلال است. برتری عددی آبی ها سبب شده که خطاهای پرسپولیس بالا برود.
دقیقه 8 : بازی کمی آرام شده است و پرسپولیسی ها کمی توپ را نگه می دارند. اما همچنان به نظر می رسد که آنها برنامه شان برای ضدحمله است و در مالکیت توپ در نیمه زمین حریف مشکل دارند. توپ را در زمین خود نگه می دارند اما در زمین استقلال لو می دهند.
دقیقه 9: فخر الدینی از راست نفوذ و سانترمی کند و 3 بازیکن استقلال روی خط شش قدم توپ همدیگر رابا سر می زنند و موقعیت هدر می رود.
دقیقه 9 : استقلال از جلو پرس می کند و این شیوه در دقایق پایانی بازی آنها را بسیار خسته خواهد کرد. استقلال اگر با همین شیوه ادامه دهد از دقیقه 60 به بعد مشکل عمده خواهد داشت.
دقیقه 10: حالا رضاییان خودش را در محوطه جریمه زمین می زند و خب داور پنالتی نمی گیرد چون نبوده .
دقیقه 11: پرسپولیس آرام آرام جلو می آید.
دقیقه 11 : عالیشاه با رحمتی تک به تک می شود بهترین موقعیت بازی و البته عالیشاه توپ را به رحمتی سپرد و کرنر شد.
دقیقه 12: کرنر پرسپولیس لو می رود و استقلال در ضدحمله به صحنه ای تقریبا مشابه می رسد و کرنر.
دقیقه 12: کرنر استقلال هم با ضدحمله پرسپولیس پاسخ داده می شود .
زیباترین لحظات بازی …
دقیقه 17 : مالکیت پرسپولیس بر روی توپ بیشتر شده و البته بازی برخلاف دقایق اول متعادل شده است.
دقیقه 20: اتفاق های بازی کم شده و بازی بیشتر در میانه میدان است.
دقیقه 22: هردوتیم برای ضدحمله آمادگی لازم را دارند. آبی ها هم مانند قرمزهامنتظرفرصت هستند. در زمان هایی که مالکیت توپ پرسپولیس بیشتر شده.
دقیقه 24 :طرفداران دو تیم می ایستند و برای نوروزی دست می زنند و با او خداحافظی می کنند. این حتما اولین دربی ای است که دو تیم یک شعاردارند. 81 دربی و یک شعار هماهنگ عجیب است و قابل تقدیر.
دقیقه 26: تکرارکرنراستقلال که بنگر دوباربیرون زده است.
دقیقه 28: طارمی برای چندمین بار توسط مدافعان حریف مهار می شود.
دقیقه 29: حجازی روحش شاد و مظلومی روحش شاد شعار های بعدی است که آبی و قرمزها با هم می خوانند. اثراین شعارهاست یا هر چیز دیگر بازی آن تب و تاب اولیه را ندارد.
دقیقه 31 : بازی هم چنان صحنه خطرناکی ندارد.
دقیقه 33 : هر دوتیم موقعیت های نصفه و نیمه دارند و جوری بازی می کنند که انگار خسته شده اند.
دقیقه 34: دربی شبیه دربی های گذشته شده . کم موقعیت و کم تحرک.
دقیقه 38 : چهارمین کرنر استقلال .
دقیقه 40 : استقلالی ها همه توپ های سوم را صاحب شده اند. آنهاپشت هیجده قدم خودشان و پرسپولیس در توپ های سوم صاحب توپ می شوند.
دقیقه 41: پخش اچ دی مسابقه در صحنه های آهسته بیشتر به چشم می آید. میثم مجیدی اخطار می گیرد.
دقیقه 43: ضدحمله برق آسا از پرسپولیسی ها و باز هم رحمتی . تک به تک نوراللهی و رحمتی را دروازه بان استقلال دوباره مهار می کند.
دقیقه 45 : پرسپولیس بهتر بازی می کند اما آبی ها به نظر خسته هستند. این مساله در پایان بازی هم دوباره به چشم خواهد آمد
2 دقیقه وقت اضافی هم به پایان می رسد. نیمه اول بازی 0-0 به پایان رسید.
در بین نیمه این آقای حسینی مجری اپراتور همراه خودش به تنهایی کم روی مخ هست یک دوجین گزارشگر را هم آورده اند استادیو که با هم روی مخ مردم بروند. وسط دربی بهروان یک دفعه یادش افتاده در مورد تیم ملی حرف بزند و به کی روش انتقاد کند که چرارحمتی 33 ساله و خلعتبری 32 ساله دیگر در تیم ملی نیستند. بدتر از همه اینکه کوتی هم به او اضافه می شود و می گوید که بهانه کی روش جوانگرایی است و خب هیچ کس نیست به این آقایان بگوید در مورد بازی حرف بزنید. آخر این برنامه و شمارا چه به تیم ملی ؟ کارتان را بکنید خب
دقیقه 46: این بار پرسپولیس نیمه را خوب شروع می کند و صاحب موقعیت می شود که رحمتی توپ را می گیرد.
دقیقه 47: انصاری مدافع پرسپولیس 5 بازیکن را دریبل می کند و جلو می رود و توپ را لو می دهد و برمی گردد.
دقیقه 48 : گللللللللللللللللللللللللللللللل
استقلال با سانتر زیبای حیدری از راست و ضربه سر انصاری که مزاحمی در هیجده قدمی پرسپولیس نداشت به ثمر رسید.
دقیقه 50 : مظلومی خرسند نیا را برای ورود به زمین آماده می کند. هافبک دفاعی که حضورش در زمین کار قرمزها را برای جبران گل مشکل خواهد کرد.
دقیقه 51 : پرسپولیس هم بنگستون را برای گل زدن به زمین خواهد فرستاد و این پرسپولیس را هجومی تر خواهدکرد. از این به بعد موقعیت های بازی بیشتر می شود. حمله پرسپولیس و البته ضدحمله استقلال.
دقیقه 53: سانتر بد مسلمان و ضدحمله استقلال. پرسپولیس شانس می آورد.
دقیقه 54: بنگستون به جای نوراللهی به زمین خواهد آمد. یک مهاجم به جای یک هافبک دفاعی پرسپولیس تغییر تاکتیک هم می دهد.
دقیقه 55 : استقلال هم تغییر تاکتیک می دهد ؛ یک وینگر بیرون می آید و یک هافبک دفاعی به جایش داخل می رود. استقلال 4.5.1 پرسپولیس 4.1.4.1
دقیقه 58 : فردوسی پور می گوید بازی باز هم گل دارد.
دقیقه 59 : پرسپولیس سراسیمه جلو آمده و این می تواند در ضدحمله له موقعیت های خوبی برای استقلال منجر شود.
دقیقه 60 : طارمی هدف همه توپ های قرمزهاست . … شهباززاده کارت زرد می گیرد.
دقیقه 61: استقلال در ضدحمله کم تعداد و پر اثراست. آبی ها خطا می گیرند در زمین پرسپولیس.
دقیقه 62 : ضربه فنی ابراهیمی را سوشا بیرون می زند.
دقیقه 63: ترکی کمتر خطا می گیرد و این بازی را خشن خواهد کرد.
دقیقه 65 : پرسپولیس با بازی مالکانه زور ایجاد کرد موقعیت را ندارد . قرمزها روی ضدحملات بهترهستند و الان دیگر نمی توانند ضدحمله بزنند.
دقیقه 65: استقلال هم در ضدحملات بسیار ضعیف است و این خیمه پرسپولیس را سنگین تر خواهد کرد.
دقیقه 66: سانتر عالی به تیر دوم توپ راروی خط شش قدم زیر پای بنگر می اندازد که او توپ را به بیرون می زند . بازی فعلا یک دروازه دارد.
دقیقه 68 : رحمتی روی توپ های تیر دوم مشکل دارد توپ می رود تیر دو و عمران زاده توپ را از روی خط به کرنر می فرستد.
دقیقه 69 : رحمتی یک توپ را از گوشه دروازه بیرون می کشد. او بهترین بازیکن زمین در این دقایق است. پرسپولیس فشار می آورد و جلو می آید.
دقیقه 70 : پرسپولیس فشار می آورد. ادامه این روند یا پرسپولیس را به گل می رساند یا در ضدحمله استقلال را .
دقیقه 71: مظلومی ، کریمی رابه زمین خواهد فرستاد . بازیکن جوانی که با دوندگی کمی ازفشار کم کند.
دقیقه 72: علیپور پرسپولیس به زمین خواهد . این یعنی هجوم دو تیم بیشتر و بیشتر .
دقیقه 75: برانکوعالیشاه را بیرون می کشد و علیپور به زمین می آید.
دقیقه 76 :خطا روی طارمی پشت محوطه جریمه استقلال. رضاییان ضربه نا امید کننده ای به توپ می زند. پرسپولیس در این دقایق آرام ترشده و این نشان می دهد که 10 دقیقه اخیر آنها راخسته کرده.
دقیقه 77 : دو موقعیت پشت سرهم که یکی را رحمتی می گیرد و آن یکی آفساید میشود. پرسپولیس دوباره فشار می آورد. و موقعیتهایخوبی را صاحب شده است. مظلومی حاج محمدی را به زمین خواهد فرستاد و این یک مدافع دیگر در زمین است. سرمربی استقلال نمی خواهد این 3 امتیاز را از دست بدهد.
دقیقه 78 : شهباززاده بیرون می آید و حاج محمدی داخل می شود . یک مدافع جای یک مهاجم . اما استقلال فعلا جلوتر بازی می کند.
دقیقه 78:حاج محمدی وارد زمین نشده کارت زرد سوم را استقلال را می گیرد.
دقیقه 83: برخلاف پیش بینی حالا دقایق آخر بازی است و استقلال بهتر بازی می کند. آبی ها با گل زود هنگام کمتر خسته شده اند و پرسپولیسی ها خسته اند.
دقیقه 86 : پرسپولیس فشار را شدید کرده است  اما گلی در بر نداشته . رحمتی توپ را با کندی می زند.
دقیقه 87 : پرسپولیس به زور بیشتری برای گل زدن نیاز دارد اما آبی ها به خوبی از دروازه شان دفاع می کنند.
دقیقه 90: امید ابراهیمی هم کارت گرفت . 4 دقیقه وقت اضافه .
دقیقه 90 : ارسال بلند و نورمحمدی ضربه ای به زانوی رحمتی می زند و ستاره بازی رحمتی روی زمین می افتد و به خودش می پیچد.
دقیقه 92:رحمتی توپ را بعد از دو دقیقه می زند.
دقیقه 94 : خطای مگویان پشت خط محوطه جریمه استقلال . آخرین فرصت پرسپولیس . قرمزها بر سر زدن ضربه کاشته بحث و جدل می کنند و رضاییان موفق می شود که پشت توپ بایستد. طارمی می زند به خط و دفاع و به نظر تمام است.
دقیقه 95 : گلللللللللللللللللللللللللللللللللللل
پرسپولیس روی فشاری که وارد کرد موفق شد گل بزند. زننده گل بنگستون است. او که توپ را به رحمتی کوبید بود دوباره توپ به تنش خورد و گل زد .
پایان بازی .
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167788
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. انصاف گفت:

    ظلم به استقلال توسط ترکی محرز بود

دیدگاه شما