یکشنبه 3 آبان 1394 - 14:12

پشت پرده تغییر رئیس دانشگاه پیام نور چیست؟

به هر حال باید در طی روزها و ماه های آینده دید که دکتر رستمی چگونه با مشکلات پیام نور مواجه خواهد شد.

هفته گذشته شاهد انتصاب سومین سرپرست دانشگاه پیام نور در دولت تدببیر و امید بودیم.

سایت عصرامید نوشت، بزرگترین دانشگاه دولتی ایران در شرایطی تغییرات مدیریتی را تجربه می کند که رقبای آن در جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی گوی سبقت را از آن ربوده اند.

۸ ماه سرپرستی دکتر سرلک با تحولات متفاوتی روبرو شد.

پس از انتصاب سرلک بسرعت برخی از مسئولان وزارت علوم سخن از محدود کردن دانشگاه پیام نور دادند و این در حالی بود که با کاهش دانشجو در مقطع کارشناسی و جمعیت عظیم اعضای هیئت علمی و کارمند این دانشگاه،قطعا کاهش دانشجو تاثیر بسیار منفی بر مدیریت این دانشگاه و کاهش توان رقابتی آن با سایر دانشگاه ها بود.

22

سرلک با شعار برند سازی به پیام نور آمد اما محدود کردن پیام نور موجب تیره شده رابطه سرلک با وزارت علوم شد و او بارها گفت که نمی توانید بدست من پیام نور را محدود کنید.

سرلک معتقد بود که پیام نور دانشگاه محرومان است و او در طی دو نشست خبری شدیدا به این موضوع تاکید کرد که من ناراحت می شوم که با محدود کردن این دانشگاه حتی یک دانشجو از ادامه تحصیل محروم شود.

به نوعی بیشترین انرژی سرلک در این مدت مقابله با طرح محدود کردن و تغییر اساسنامه این دانسگاه بود که می توان گفت تا حدودی موفق بوده است،

در زمینه افزایش رشته ها کارشناسی ارشد، افزایش حقوق کارکنان، تلاش برای ایجاد روحیه کار بیشتر در مدیران ستادی و استان ها از طریق سایت دانشگاه و قراردادهایی با بانک ها برای افزایش خدمات به دانشجویان و اعضای علمی و همچنین تفاهم نامه هایی برای افزایش حوزه پیام نور به حارج از ایران قابل ذکر است.

در این میان البته انتصاب دکتر رستمی ابوسعیدی اما همچنان برای جامعه پیام نور مبهم است.

سرلک در سخنان خود معتقد بود اگر قرار بر انتخاب رئیسی از بیرون دانشگاه بود بهترین انتخاب را وزارت علوم انجام داده و رستمی ابوسعید را انتخاب کرده است.

شاید دلیل دکتر سرلک این باشد که:

اولا : رستمی مرد باتجربه ای در مدیریت دانشگاه های بزرگی همچون سیستان و بلوچستان و کرمان است و این تجربه کمک بزرگی به او خواهد نمود و به این لحاظ شاید رستمی اولین رئیس دانشگاه پیام نوری است که سوابق این چنینی در کارنامه خود دارد.

ثانیا: سرپرست جدید این دانشگاه همچنان معاون وزیر علوم نیز هست و این خود جای بسی امیدواری است که فردی با نفوذ در بدنه وزارت علوم به این دانشگاه آمده و تا حد زیادی می توان خوشبین بود که بتواند هجمه ها علیه دانشگاه را خنثی کند.

ثالثا: بنا به گفته دکتر فریدون نامه دکتر رستمی برای طرح در شورا و گرفتن حکم با عنوان رئیس دانشگاه ارسال شده و این موضوع می تواند به ثبات دانشگاه پیام نور کمک شایانی داشته باشد

به هر حال باید در طی روزها و ماه های آینده دید که دکتر رستمی چگونه با مشکلات پیام نور مواجه خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=167030
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما