یکشنبه 3 آبان 1394 - 0:42

پاسخ تحقیر آمیز کارشناس وزارت خارجه ایران به وزیر خارجه سعودی

یک کارشناس مسائل منطقه در وزارت خارجه به گستاخی های اخیر وزیر خارجه عربستان واکنش نشان داد.

به گزارش «بویرنیوز»، یک‌ کارشناس مسائل منطقه در وزارت امور خارجه  در پاسخ به سخنان وزیر خارجه عربستان گفت : ظاهرا عادل جبیرکه  بیشتر عمرش را  در آمریکا گذرانده و به ادبیات آمریکایی ها عادت کرده،  فراموش کرده از جانب کشوری صحبت می کند که 7 ماه است با تمام توان نظامی اش و با تعدادی متحدین اش وارد جنگ وحشیانه ای علیه کشور همسایه مسلمان خود شده و  مردم بی دفاع یمن را به خاک و خون کشیده و از هیچ جنایتی فروگذار نکرده ولی نتوانسته هیچ پیروزی به دست آورد.

این کارشناس با ذکر اینکه سخنان تکراری و سخیف وزیر سعودی  فاقد ارزش پاسخگویی هم سطح سیاسی  و یا واکنش رسمی  وزارت خارجه ایران می باشد، اضافه کرد: بهتر است مقامات عالی سعودی قبل از این که این وزیر خارجه عصبی، ناشی  و بی تجربه کاری بدستشان بدهد به او نصیحت کنند که به اندازه قد و وزن خود و سنجیده سخن بگوید و حد بردباری مردم بزرگ ایران را نیازماید.

قابل ذکر است، پاسخ یک کارشناس به سخنان وزیر خارجه عربستان در عرف دیپلماتیک معنای خاص خود را دارد. عموما کشور ها وقتی یک مقام طرف مقابل را در حدی ندانند که در سطح برابر به او پاسخ دهند یا او را شایسته ندانند که وی را مخاطب قرار دهند، ادعاهای او را بی پاسخ نمی گذارند، اما مقامی در رده پایین تر پاسخ او را می دهد تا ضمن تحقیر وی، این پیام را به آن مقام منتقل کنند، که او را در حد پاسخگویی نمی دانند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166971
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سيد مهدي گفت:

    از لحاظ عرف سياسي و ديپلماتيك جواب وزير امور خارجه را همسطح خودش مي دهد نه كارشناس،،

    • ناشناس گفت:

      اقای سید مهدی
      حالا یه بار بویر نویز زحمت کشیده و خبر رو خیلی شفاف توضیح دادند. و شما بد برداشت کردی برادر. ایشون در پاراگراف آخر بخوبی به این موضوع اشاره کرده برادر.

  2. انصارالله گفت:

    فعلا وزیر خارجه ما دیپلماسی زانو زدن و تسلیم را بلد است . و تعظیم را خوب یاد گرفته

  3. محسن گفت:

    این تحقیر نیست..این کوتاه آمدن در برابر ارحیف وزیر خارجه عربستانه..همونطور که وزارت خارجه و دولت واکنش در خور توجهی به حادثه منا نشون نداد..افکار عمومی جهان،نظر یک کارشناس رو نمی خونن،وزارت خارجه معلوم نیست تا کی می خواد دوستان آقای هاشمی رفسنجانی رو از خودش نرنجونه!

  4. ناشناس گفت:

    گل گفتی انصاری جون ببینیم برجام اینان را

  5. میکائیل گفت:

    دولت یازدهم زلثیل ترین دولت حکومت اسلامی بوده

  6. آذرمهر گفت:

    واقعا عادل الجبیر خیلی آدم گستاخ وبی منطقی است ٬به نظر بنده باید جواب کوبنده ودرشان خودش بگیرد.

  7. مطلع گفت:

    فعلا در زمانی که احتیاج به وحدت کشورهای اسلامی هست که دنیای اسلام با مشکلات عدیده ای مواجه شده شما هم استانیها هم اتش بیار معرکه شده اید شاید یادتان رفته که ما کشور مصرف کننده ای هستیم ونتوانستیم پنج سال در مقابل ظلم اشکار  تحریم ها استقامت کنیم وچشم را بر واقعیت ها نبندیم وزمان شعار تمام شده وموقع عمل است ما وقتی میتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشی که بر مشکلات کشور که خیلی ان بخاطر بی سیاستی مسولان کشوری بوده فایق اییم مانند بیکاری حداقل دوازده میلیون نفر که اکثر خانواده ها درگیر ان هستند وبیشترین اسیب ها از همین نکته است که اعتیاد دزدی فقر تن فروشی سرقت  زنان خیابانی  ارازل واوباش  پرشدن زندانها و……پس بهتر است عقلانی برنامه ریزی شود تا زمینه رفاه مردم مهیا شود حتی اگر لازم است از دنیا عذر خواهی کنیم وکشور را از نو بسازیم وشغل ایجاد کنیم نه شعار بدیم ما کشوری هستیم که بعداز سیوپنج سال صنعت کشورمان خصوصا خودروهایمان پیشرفتی نکرده که نماد توسعه صنعت است فقط موتور این ماشین را گذاشتیم روی بدنه ماشین دیگر ونامهای پرطمطراق برایشان انتخاب کردیم  ورزشمان دولتی اقتصادمان دولت دیگر ادارات وسازمانها اینقدر کارمند دارند که جای نفس کشیدن نیست  منابع هدر رفت اب در دنیا اول اتلاف انرژی در دنیا اول  اختلاسهایمان در دنیا رکورد میزند وامارهای توسعه از اخر اول خواهشا دولت مروان با کار کارشناسی یکبار برای همیشه سنگ بنا را محکم از اول ببندند

  8. انصارالله گفت:

    دیپلماسی تعظیم هیچ کشوری رو روو به پیشرفت نمی برد . از این توهم بیرون بیا برادر عزتت کجا رفته؟ امام حسین می تونست تعظیم کنه و به مال و ..برسه اما نکرد. اینها تعظیم می کنند اما کشور رو به عقب بر می گردانند اینده خواهید دید. 

  9. علیرضا گفت:

    فکر کنم عادل جون سنش به دفاع مقدس نرسه که چطور ما تمام دنیا رو شکست دادیم

دیدگاه شما