چهارشنبه 29 مهر 1394 - 16:04

شهرستان بویراحمد امن ترین مقصد برای گردشگران

 رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد ، این شهرستان  را امن ترین مقصد برای گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد .

به گزارش بویر نیوز، “محمد حسین زاده” با اعلام این مطلب گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود نا امنی در مناطق گردشگری این شهرستان به مراجع نظامی ارسال نشده است .

وی با بیان اینکه 18 متهم در خصوص حفاری های غیرمجاز و تخریب آثار باستانی این شهرستان در اختیار مقامات قضایی قرار گرفتند، افزود : پس از بررسی های مراجع قضایی برای این متهمان از شش ماه تا سه سال حبس صادر شده است .

این مسئول اظهار داشت : با تلاش شبانه روزی پرسنل این اداره ، محل آثار ثبت شده در شهرستان بویراحمد از امن ترین آثار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستند .

حسین زاده به عملکرد مجموعه خود در اداره شهرستان بویراحمد نمره قبولی داد و تصریح کرد : با برگزاری دوره های آموزشی در روستاها و ارائه گواهی مهارت ضمن ایجاد اشتغال برای روستاییان این شهرستان تا حدود زیادی از خالی شدن این روستاها  ومهاجرت روستا نشینان به شهر جلوگیری بعمل آمد .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه برای 2780 نفر گواهی مهارت صادر شده است گفت : با این اقدام ضمن ایجاد اشتغال و حمایت خانواده های کم درآمد توانستیم برخی رشته های منسوخ شده در استان را دوباره احیا نماییم.

وی مهمترین برنامه اداره مطبوع خود را تلاش در جهت تکمیل زیرساخت ها عنوان کرد و اظهار داشت : تا کنون قریب به 800 میلیون تومان در جهت ایجاد زیرساخت در برخی مناطق گردشگری این شهرستان هزینه شده است .

وی با بیان اینکه در سه ماهه تعطیلات تابستان امسال قریب به یک میلیون و 200 هزار نفر از مراکز تفریحی این شهرستان بازدید نمودند ، گفت : در شش ماه نخست امسال هشت باغ تفریحی این شهرستان به دلیل رعایت نکردن موارد قانونی پلمپ شد.

این مسئول افزود: در این مدت 113 مورد بازدید از باغ های تفریحی، اردوگاه های گردشگری و مراکز اقامتی بین راهی بویراحمد انجام شد که علاوه بر دادن تذکرهای لازم به صاحبان برخی از باغ های تفریحی این شهرستان تعداد هشت مورد از آنها به دستور دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد پلمپ شدند.

حسین زاده ابراز داشت: یکی از اهداف و رویکردهای مهم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد ایجاد امنیت، آسایش و آرامش برای مردم، مسافران و گردشگران در باغ های تفریحی، اردوگاه های گردشگری و مراکز اقامتی بین راهی این شهرستان است.

وی گفت: اداره میراث فرهنگی بویراحمد با تعامل مطلوبی که با دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد دارد آماده پاسخگویی به شکایت های مردم این شهرستان در زمینه تخلفات باغ های تفریحی شهرستان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166607
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منطقی گفت:

    یکی نیست به این آقای مدیر بگه آخه مگه گردشگران اینجا اتراق میکنن که کسی بخواد بهشون بی احترامی کنه . اخه کدوم هتل کدوم مسافرخونه کدوم امکانات که کسی بخواد اینجا اتراق کنه . بابا جان چرا باور نمیکنین اینجا فقط یه مسیر عبوره برای مردم

دیدگاه شما