چهارشنبه 29 مهر 1394 - 3:53

خوش آمدگویی زاگرس نشینان به پارا زاگرس

سید سعید مهریان – شرکت بین المللی پارازاگرس ایران،سوئد به مدیریت یک هم وطن کرمانشاهی که ۳۰شرکت اروپایی زیر مجموعه آن است و ۳بانک معتبر اروپایی آن را پشتیبانی می کند در نظر دارد یاسوج سرمایه گذاری کند. مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی و گردشگری ، مدیرکل تامین اجتماعی و مدیرکل تامین اجتماعی استان در ملاقات با نماینده این شرکت آمادگی نهادهای تحت مدیریت خود را برای همکاری با شرکت پارازاگرس اعلام کردند.
خبرنگار ما با مدیرکل امور اقتصادی استانداری و نماینده پارازاگرس در این رابطه گفتگویی داشته که ماحصل آن چنین است:
مدیرکل اموراقتصاد استانداری با تاکید بر این که هیچ محدودیتی از نظر قوانین و مقررات برای جذب منابع سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه بعد ازتوافق هسته ای سرمایه گذاران خارجی در قالب هیئت های تجاری از آسیا و اروپا روانه ایران شده اند و برای عقد قرار داد در حال مذاکره با مسئولین و دولتمردان ما هستند و استان کهگیلویه و بویراحمد که فرصت های سرمایه گذاری متعددی در بخش گردشگری: از قبیل احداث تله کابین، هتل پنج ستاره، مناطق نمونه گردشگری- بخش کشاورزی از جمله تولید خاویار و ماهیان خاویاری وتولید پروتئین و در بخش صنعت و معدن مثل آب معدنی، صنایع نساجی و صنایع غذایی و زیر بخش های پتروشیمی از قبیل پلی اتیلین و زیر بخش های استخراج و فناوری و… دارد لذا این استان جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران خارجی دارد به گونه ای آقای سید فخرالله حسینی مدیرمحترم شرکت اسکله ساز دنا به عنوان نماینده شرکت بین المللی پارا زاگرس در فارس، کیش و کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری در استان با بنده مذاکراتی داشتند.
سهمگین در دیدار و تبادل نظر با مدیر شرکت اسکله ساز دنا و نماینده شرکت بین المللی پارا زاگرس اظهار داشت: با توجه به این که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای نیروی تحصیل کرده و آماده کار و فرصت های بی شماری در تمام بخش ها ست بنابراین به عنوان منطقه هدف برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارای جاذبه فراوانی است و در صورت سرمایه گذاری سود سرشاری عاید بنگاه های سرمایه گذار خواهد کرد.
وی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و طبیعی کم نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وجود مناظر و چشم اندازهای طبیعی متعدد و متنوع شامل رودخانه ها و دریاچه ها، رشته کوه معروف دنا،پوشش جنگلی مناسب و مراتع وسیع و.. باعث شده که در همه ایام گردشگران زیادی به استان ما مسافرت و توسعه زیر ساخت های گردشگری در استان بسیار ضروری نموده است.
وی اذعان داشت: به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای احداث هتل در مرکز شهر و تپه جهانگردی یاسوج زمین در اختیار سرمایه قرار خواهد گرفت.
سهمگین اعلام آمادگی کرد: بنده به نمایندگی از استانداری در هر ساعتی از شبانه روز پاسخ گوی نمایندگان کلیه بنگاه های اقتصادی که تمایل به سرمایه گذاری در استان داشته باشند هستم و هرشرکتی در هر بخشی از فرصت های سرمایه گذاری مایل به سرمایه گذاری باشد تمام دستگاه های اجرایی ذیربط را برای فراهم کردن مقدمات کار در اسرع وقت بسیج خواهیم کرد.
سید فخرا… حسینی در این دیدار علاقه مندی شرکت متبوعش را برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و پتروشیمی گچساران اعلام کرد و بیان داشت: سرمایه گذاری شرکت های خارجی سبب اشتغال زایی، انتقال فناوری و تکنولوژی و دانش روز مدیریت، ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و ساخت کالاهای باکیفیت تر و ارزان تر در داخل کشور خواهد شد.
وی افزود: آمارها بیان گر این واقعیت است که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید تعداد توریست هایی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند رشد چشمگیری داشته است و بخشی از این گردشگران استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد را برای گردش و تفریح انتخاب کرده اند. البته مرکز استان همواره یکی از مقاصد گردشگری هموطنان به ویژه جنوب کشور بوده، بنا براین ساخت هتل یا یک مرکز بزرگ تجاری در مرکز یاسوج توجیه اقتصادی دارد و بنده به نمایندگی از شرکت متبوعم شرایط کار را برای احداث هتل خواهیم سنجید.
وی افزود: در صورتی که پتروشیمی گچساران نیاز به سرمایه گذاری داشته باشد از شرکت بین المللی پارزاگرس برای بازدید از این پروژه و در صورت صلاحدید برای عقد قرار داد و تکمیل این طرح اشتغالزا و تولیدی دعوت به عمل خواهم آورد.
حسینی در معرفی شرکت بین المللی پارازاگرس ایران، سوئد اظهار داشت: این بنگاه توانمند اقتصادی که متشکل از ۳۰شرکت اروپایی است و ۳بانک بزرگ اروپایی آن را پشتیبانی می کند، با نیروهای مجرب و توانمند خود تاکنون پروژه های متعدد و متنوعی را از قبیل پالایشگاه ، راه و بیمارستان در کشورهای مختلف از جمله اروپا انجام داده است.
وی افزود: این شرکت بین المللی براساس توافق با مسئولین استان کرمانشاه دو طرح بزرگ را که شامل تله کابین و یک مجموعه تفریحی،فرهنگی و توریستی می باشد با سرمایه گذاری دوبانک معتبر اروپایی و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰میلیون یورو احداث خواهد کرد.
حسینی با اشاره به این که مدیرعامل این شرکت بین اللملی یک ایرانی است، گفت: مراتب تقدیر و تشکرم را به خاطر اعلام آمادگی مسئولین استان برای پهن کردن فرش قرمز جلوی پای این هموطن عزیز و ارجمند و استقبال از ایشان صمیمانه اعلام می کنم و اما تسهیل در امور و رفع موانع و مشکلات اداری در سال همدلی و همزبانی همان فرش قرمزی است که ما بی صبرانه منتظریم با دست دولت مردان تدبیر و امید عملاپهن شود. البته برگزاری همایش سرمایه گذاری و تشکیل پنجره واحد برای انجام امور اداری به صورت متمرکز و فعال و تسریع در صدور مجوزها و حذف رفتارهای سخت گیرانه در امر سرمایه گذاری به دستور نماینده عالی دولت در استان چراغ سبزی است که نگرانی سرمایه گذاران را برطرف می کند.
حسینی با اشاره به شر ایط اقلیمی مناسب و تنوع آب و هوایی استان گفت: جاذبه های گردشگری زیادی در بعد فرهنگی و در بخش طبیعی و مادی در استان وجود دارد که در بخش جاذبه های طبیعی می توان تنگه مهریان، پارک جنگلی آبشار یاسوج، دریاچه سد شاقاسم، تنگ تامرادی، باغ چشمه بلقیس، تنگه گنجه ای، آبشار توف شاه، دریاچه نگین، دریاچه کوه گل، پارک ساحلی رودخانه بشار، بلاد شاپور و… را نام برد که اکثر این گردشگاه ها به وسیله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ساماندهی شده است ولی متاسفانه ورودی برخی از مسیرهای گردشگری از جمله تنگه مهریان که به عنوان محور مواصلاتی یاسوج اقلید ترافیک زیادی دارد انباشته از زباله است که چشم انداز نازیبایی را به وجود آورده و برای تنظیف این اماکن گردشگری نیاز به یک اقدام جهادی و همکاری بین بخشی می باشد تا سرمایه گذاران با بهشتی عاری زباله مواجه شوند و برای سرمایه گذاری در این مناطق رغبت خود را دست ندهند.
مدیر شرکت اسکه ساز دنا که تاکنون پروژه های عمرانی متعددی را در زمینه ساختمان سازی از جمله اقامت گاه های تفریحی، مجتمع های مسکونی در یاسوج، مهمان سرا ساختمان مدیریت و شعبه مرگزی بانک کشاورزی استان یزد ، مجتمع قضایی خانواده و اطقال قوه قضاییه دادگستری استان تهران را احداث نموده، برای بررسی وضعیت اراضی مرکز شهر یاسوج جهت احداث یک پروژه بزرگ در این اراضی با مدیرکل تامین اجتماعی استان نیز دیدار و ملاقات کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166558
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما