دوشنبه 27 مهر 1394 - 23:07

اصلی‌ترین تهدید برای جنگل‌های بویراحمد

 رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد گفت: آتش‌سوزی اصلی‌ترین تهدید برای جنگل‌های بویراحمد است.
خبرگزاری فارس: آتش‌سوزی اصلی‌ترین تهدید برای جنگل‌های بویراحمد است

به گزارش یویر نیوز، سعید نظری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های جنگلی به عنوان انفال وظیفه‌ای همگانی است، اظهار کرد: صیانت از این نعمت‌های خدادادی وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است و همه باید خود را در قبال جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی مسئول بدانند.

رئیس اداره منابع طبیعی بویراحمد عنوان کرد: شهرستان بویراحمد به لحاظ برخورداری از منابع غنی جنگلی و پوشش متنوع گیاهی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به وجود خطراتی که جنگل‌ها و مراتع بویراحمد را تهدید می‌کند، عنوان کرد: آتش‌سوزی، تلاش برای تصرف، تخریب و حذف برخی از گونه‌های گیاهی از مهم‌ترین تهدیدات این منابع خدادادی هستند که متاسفانه آتش‌سوزی بیشترین خسارات را به دنبال دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد یادآور شد: خوشبختانه در اداره کل منابع طبیعی استان و منابع طبیعی شهرستان بویراحمد عزم جدی در مبارزه با زمین‌خواری و تصرفات عدوانی وجود دارد و کوچک‌ترین تلاش برای تصرف مراتع از دید مسئولان پنهان نخواهد ماند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=166426
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدی زاده گفت:

    درود بر مهندس نظری و همکاران پرتلاش و سخت کوشتان در اداره شهرستان
    همانطور که در سال گذشته جهت اجرایی کردن طرحهای جنگلکاری در مناطق مختلف شهرستان زحمت های زیادی توسط مجریان طرحها صورت گرفت متاسفانه با بی احتیاطی بعضی افراد باعث وقوع آتش سوزی در عرصه جنگلها هستیم واز طرفی بی توجهی دامداران و ورود دام به طرحها جنگلکاری باعث تخریب جنگلها شدن خواهشمندم جهت همکاری با مجریان طرحها جهت برخورد با افرادی که تخریب کننده طبیعت این شهرستان هستند باشید.

  2. احمد گفت:

    كم كاري 

دیدگاه شما