پنجشنبه 23 مهر 1394 - 4:48

چه کسانی نمی خواهند رئیس جمهور به محروم ترین استان کشور سفر کند؟/ حرف های تاسف برانگیز یک مسئول کشوری درباره سفر روحانی به کهگیلویه و بویراحمد

و ای کاش روزی که رئیس جمهور به این استان سفر می کند، یاد شعر شهریار نیفتیم که چه خوش گفت “آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا…” چرا که دیگر وقتی برای تحقق دستاوردهای رئیس دولت یازدهم نمانده است.

گروه سیاسی – دو سال و سه ماه از عمر دولت یازدهم می گذرد و این دولت کمتر از دو سال دیگر فرصت کار کردن دارد و اگر بخواهیم موضوعاتی وقت گیری چون برگزاری انتخابات های مجلس و ریاست جمهوری را نیز از زمان باقیمانده کم کنیم، فرصت خدمت رسانی عملا حدود یکسال است.

به گزارش «بویر نیوز»، چند روز پیش رئیس جمهور به همراه اعضای هیئت دولت در بیست و دومین سفر استانی خود به مازندران سفر کرد تا تنها 8 استان دیگر باقی بماند که نتوانسته اند میزبان رئیس جمهور باشند.

یکی مقام مسئول در معاونت اجرایی رئیس جمهور نحوه انتخاب مقصد هیئت دولت را اینگونه تشریح می کند: ” اول باید بگویم من نباید مصاحبه بدهم اما برای ذهن کنجکاو شما چند نکته را می گویم. خوب استان خراسان رضوی دارای جایگاه معنوی خاصی است و ریاست محترم جمهوری و مقامات دولت برای توسل و بهره گیری از معنویات حضرت امام رضا (ع) بهترین نقطه شروع برای آغاز هر دولتی است، اما پس از آن با اعلام آمادگی استان ها از طریق استاندار و نمایندگان مقصد سفر رئیس جمهور مشخص می شود.”

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «بویر نیوز» مبنی بر اینکه با وجود محرومیت های گسترده کهگیلویه و بویراحمد در همه زمینه ها و بالاترین آمار بیکاری در این استان، چرا هیئت دولت به این استان سفر نمی کند، گفت: “دلایل متعددی می تواند داشته باشد اما همانگونه که توضیح دادم قطعا عدم اعلام آمادگی و مکاتبه از سوی استان دلیل عدم سفر ایشان است و هرگاه آمادگی ایجاد شود این سفر شکل خواهد گرفت و برکات سفر استانی ریاست جمهوری شامل حال مردم خوب این استان نیز خواهد شد.”

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما با این عنوان که زمان احتمالی سفر ایشان به این استان چه تاریخی خواهد بود، نیز گفت: “اطلاع دقیقی ندارم و فعلا چیزی مشخص نیست و هر وقت مقدمات سفر محیا شد، قطعا ایشان مهمان مردم خوب این دیار خواهد بود انشالله.”

این سخنان که بگونه ای از ناتوانی مسئولان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد برای تدارک مقدمات سفر رئیس جمهور حکایت دارد، حاوی چند نکته مهم است که مردم شریف استان باید از آن اطلاع داشته باشند.

1 – سفر رئیس جمهور خیر و برکات زیادی برای هر استان خواهد داشت. برای مثال تعریف ۴۵ پروژه با اختصاص ۹۹۱ میلیارد تومان از دستاوردهای مهم سفر رئیس دولت یازدهم به استان مازندران و در استان فارس نیز تعریف 82 پروژه و اختصاص 953 میلیارد تومان دستاوردهای سفر دولت یازدهم بوده است.

جالب است بدانید بودجه استان فارس در سال 94 ، سه هزار و 260 میلیارد و برای استان مازندران یک هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، رقم هایی که در سفر رئیس جمهور به این دو استان اختصاص داده شده است به ترتیب 30/3 درصد و 58/2 درصد بودجه سال این استان ها بوده است!

با توجه به این آمار که بر اساس اطلاعات رسمی استخراج شده است، و نگاهی به کل بودجه کهگیلویه و بویراحمد که نیمی از سوغات رئیس جمهور برای دو استان یاد شده هم نیست، اگر فرض را بر هدیه ی 100 درصدی افزایش بودجه استان توسط رئیس جمهور هم بگیریم این رقم بازهم به مراتب پائین تر خواهد بود و قطعا دولت هم بدش نمی آید به جایی سفر کند که هزینه کمتری برایش داشته باشد!

2 – گفتن از محرومیت کهگیلویه و بویراحمد و بلعکس داشته های بالقوه این استان در زمینه نفت، گاز، آب، منابع طبیعی، معادن، خاک و … تکرار مکررات است اما همین بس این استان در بیکاری، محرومیت جاده ای و زیرساخت ها در همه حوزه ها، پروژه های بر گل مانده و … رکوردار است که می طلبید در اسرع وقت رئیس جمهور به این استان سفر کند تا محرومیت های تاریخی استان که نمایندگان، استانداران و مسئولان مدام از آن سخن می گویند، تاریخی تر نشود.

3 – اگر واقع بینانه بنگریم، درمی یابیم دولت زمان زیادی ندارد و هر وقت به این استان سفر کند تا اختصاص بودجه و اجرایی شدن مصوبات زمان زیادی لازم دارد که یقینا به عمر دولت یازدهم قد نمی دهد و بعید نیست مصوبات این دولت همچون هزار و ۸۰۰ پروژه به‌جامانده از گذشته زخمی دیگر بر پیکره این خاک نحیف باشد.

4 – استاندار و مدیران دولتی باید توضیح دهند که تاکنون برای مهیا کردن زمینه سفر دولت چه اقداماتی کرده اند و نتیجه آن چه شده است و اگر اقدامی نکردند باید در این مورد هم به افکار عمومی توضیح دهند.

5 – نمایندگان نیز باید نسبت به این موضوع به موکلان خود گزارش دهند.

آقای بزرگواری باید شفاف سازی کند که همواره تربیون دار جریان خاص سیاسی هستند و تندترین موضع گیری ها را دارند چرا به این مهم بی توجه بوده اند.

آقای تاج گردون که همواره تریبون دارد و بیشتر وقتش را نیز به دولت اختصاص می دهد و به تعبیری وکیل الدوله هستند تا وکیل ملت، باید گزارش دهند که چرا از دولتی که اینهمه به آن ادعای نزدیک بودن دارد، یکبار نخواسته اند به این استان سفر کند؟

آقای زارعی هم که در این زمینه مسکوت مانده اند بجای گشت و گذار در روستاها یکبار از دولت درخواست کند تا به این استان بیایند و تا شاید بخش اعظمی از محرومیت های مناطق استان برچیده شود.

به گزارش «بویر نیوز»، برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند عدم تلاش نمایندگان و مسئولان دولتی برای سفر به استان دلایل سیاسی دارد که قطعا در آینده برای تنویر افکار عمومی به دلایل نمایندگان و مسئولان برای این بی توجهی ها خواهیم پرداخت.

ای کاش نمایندگان استان بجای دویدن به دنبال انتصاب فلان مدیر از  قوم و منطقه خود یکبار همصدا برای این استان تلاش می کردند.

البته مادامی که مردم استان توسعه نیافته کهگیلویه و بویراحمد سرگرم به انتصابات و دلخوش به سه کیلومتر آسفالت جاده و مسائلی از این قبیل باشند و روحیه مطالبه گری نداشته باشند، هر سال باید شاهد افزون شدن بر محرومیت های تاریخ استان باشیم.

و ای کاش روزی که رئیس جمهور به این استان سفر می کند، یاد شعر شهریار نیفتیم که چه خوش گفت “آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا…” چرا که دیگر وقتی برای تحقق دستاوردهای رئیس دولت یازدهم نمانده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=165772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فارغ از اینکه تحلیتون واقعا عالی بود، نگارشتون حرف نداره رسانه وزین و مردمی

  2. پاتاوه گفت:

    متاسفانه روندمحرومیت ومظلومیت تاریخی این دیاربرکسی پوشیده نیست. استان ازمامحروم تراصلاوجودنداردنبوراه مواصلاتی درست نبودامکانات  کتابخانه ای وفرهنگی اجتماعی نبودبیمارستان ومراکزدرمانی  ودرمانگاه درمناسب وکافی وپرتجهیزات وامکانات وبانیروی انسانی کاغی ومهارت دارودرمون نبودسینماوامکانات تفریحی نبودراه ان وخطوط هوایی کافی نبود دانشگاههای قوی وباامکانات ضعف ساختاری نبودامکانان اینترنتی وشبکه های همراهوهزاران مشکل ومعضل  ونقص وناذسایی وکمبوددیگر دل هرانسان آگاه رابه دردمی اورد.دریغ وافسوس

  3. ناشناس گفت:

    نمایندگان ما یکیش که همش فاتحه خونی یه یکیش هم داره چوب ا یچینه سی چماق  یکیش هم منتظره بینم کو اداره نیروایخا یکی نه معرفی کنه 

  4. ناشناس گفت:

    موقع رای دادن به روحانی کجابودید آنموقع که بجای  تفکر و لیاقت افراد رفتید دنبال ککاگری  و رای ریختید به اسم یک نفر دیگر حالا تحویل بگیرید

  5. بويراحمد گفت:

    محيا كردن امكانات و زمينه  سفر دولتمر ان  به استان وظيفه استاندار و مديران ارشد استانيست ؛ وظيفه نمايندگان كه زدن بنر و آب و جاروي شهر ها نيست نگارنده بي سواد ؛ نمايندگان پيگير حضور و درخواست براي تشريف فرمايي آقايان هستند 

    • ناشناس گفت:

      طرفدار کدوم نماینده ای باسواد؟؟
      چطور عزل سرایدار مدارس و دخالت در همه چی مثل انتصابات و پروژه ها و مجالس دولتی وظیفه نماینده هاست اما دعوت از رئیس جمهور نیست؟ تو مصاحبه هم گفته با هماهنگی نمایندگان! 

  6. لر گفت:

    ضمن اینکه نماینده های ضعیفی داریم ما به این اقا رای ندادیم که بیاد یا نیاد

  7. آبموردي گفت:

    درود بر رييس تدبيرواميد درضمن ميخوام به شماهابگم بايد مسولان استاني زمينه رابراي آمدن رييس جمهور محترم فراهم كنند كه بياد

  8. اسکندر گفت:

    اتفاقا سه نماینده کارشون درسته چرا?چون چیزی برای افتتاحیه ندارند،،استان هم محروم نیست جایی که هم نفت داره هم گاز داره هم اب و منابع بکر گردشگری کجاش فقیره اها یه جاش فقیره اون هم فقر فرهنگ،واقعا تا حالا برای فرهنگ چماق ،سنگ، عربده کشی چه کردیم برای عدم رشد و زمین زدن همشهریهایمانودر جهت کسب درامد چه کردیم،موقع رانندگی هوش و حواس جوانانمان کج
    است سر شون تو موبایل و هزاران هزار مشکل فرهنگی دیگر رییس جمهور بیاد چیکار کنه.

  9. موسی گفت:

    این یک چیز کاملا مشخصیه دولت سعی میکنه سفرهای آخرشو به استان های بره که جمعیت کمتری داره

  10. دنا گفت:

    سایت وزین بویر نیوز من اعتقاد دارم که حالا که تا این مدت زمان منتظر ماندیم وخبری از سفر دولت کریمه تدبیر وامید نشده بگذارید این سه ماه باقی مانده تحریم ها هم بگذرد شاید به امید خدا با دست پر امد که جبران دیر امدن را حداقل بنماید

  11. رضا گفت:

    مسائلی پشت پرده هست که مانمیدونیم بهتر است ازجناب ………………………………

  12. ناشناس گفت:

    میخواد بیاد حرف تکراری تحویلمون بده از گجستون وتنگ تامرادی وپدخندق بگه از اینکه دلاوریم ورشید از استعدادهای بچه هایمان از نفت گچساران
    یا پتروشیمی دهدشت یاقول بدن دست به یارانمون نمیزنن.هی درد دل کو گوش شنوا

    • دانشجو گفت:

      به نظرتون دلیل مشکلات استان ما چی هست ؟؟؟!!! مطمئنا 10درصد از مردم ما هم جواب درست را نمی دانند..!!!! دلیل……… خودمون هستیم…نااگاهی خودمان هست…از ماست که بر ماست… نفت و گاز وذخایر معدنی و اب ما را از اونجا تا تهران و شهرهای دیگه میبرن ولی تو استان خودمون هیچ صنعتی وجود ندارد … باور کنید دلیلش خودمون هستیم… خواهشا به شهرهای دیگه سفر کنید تا متوجه شوید که ما چقد عقب هستیم… دوستان به خود و خانواده هاتون اموزش بدین که دیگه دوره طایفه گری تموم شده … به خاطر طایفه گری و قومیتی نمایده و استاندار انتخاب نکنید….

  13. هم استانی گفت:

    دوستان خواهشا بیدار بشین از این خواب غفلت … ما رو با یه جاده و چند کیسه آرد گول میزنند… مقصر اصلی خودمان هستیم که این مسئولین ناتوان، بی ظرفیت و … را انتخاب کردیم … خواهشا به شهرهای بزرگ و اطراف سفر کنید تا ببینید که استان ما بسیار عقب افتاده هست… ما مقصریم و بس… پس بهتره خودتون تغییر کنید تا سرنشتتون تغییر کنه… 

  14. بویراحمدی گفت:

    فقط سیدباقر

  15. دهدشت گفت:

    واقعا مطالب خوبی عنوان نمودید ای کاش مسئولین مربوطه و نمایندگان محترم بخوانند.

  16. ناشناس گفت:

    سلام سفر ریس جمهئر را باید اول استاندار مهیا کند چون استاندار هر استان مقام اول است وقتی استاندار و کابینه اش همه کسانی می باشند که دیگر پیر شده اند و چند سال پیش باید بازنشسته می شدند و اینان از همکاران ما در جهاد سازندگی قدیم بودند که اصلا هیچ گونه پست مدیریتی نداشتند و نمی توانند این استان را اداره کنند و همه از سازمان مدیریت دولتی مدرک گرفته اند و اکنون همین مدارک مدیریت دولتی هم را سازمان بازنشستگی اعتبار ندارد …پس ضعف اصلی از استانداری استان می باشد وو

  17. ناشناس گفت:

    درود بر حاج زارع قهرامان……………..
    شجاع ترین نماینده تاریخ بویراحمد

  18. مهمان گفت:

    شاید مسولین (برخی)محترم حرفی برای گفتن نداشته باشند. و نگرانند که سفر هیات دولت می تواند ضعف و ناتوانی آنها را بیشتر آشکار کند. 

  19. همشهری یاسوجی گفت:

    اگر هدایت خواه نماینده می بود تا حالا دوبار روحانی به استان میاورد کجایند مردان بی ادعا

  20. ناشناس گفت:

    استان های محروم را فقط دکتر احمدی نژاد درک میکرد این انسان انقلابی و مبارز دیگه در تاریخ ایران تکرار نخواهد شد

دیدگاه شما