پنجشنبه 9 مهر 1394 - 17:52

مینی‌بوس‌احمدی‌نژادی‌ها در راه بهارستان!

در اندیشه بازگشت هستند اما اگر تا چندی قبل باید آنها را در اتوبوسی توصیف می‌کردیم اکنون دچار ریزش نیرو هستند وتعدادشان برای یک مینی‌بوس هم کافی است. واژه «احمدی‌نژادی‌ها» را که می‌گویند منظور خود احمدی‌نژاد و شاید هم حلقه اول او نباشد بلکه باید احمدی‌نژادی‌ها را طیفی معرفی کرد که به هر صورت در دولت‌های نهم و دهم بسیار کوشیدند تا جایگاهی برای خود تبیین و تعریف کنند اما معمولا موفق نبوده و در رده‌های خیلی پایین ساختار نزدیکان به دولت قرار می‌گرفتند. حالا هم که دولت متبوعشان به پایان رسیده است به طور طبیعی جایگاهی در دولت جدید ندارند البته نه از آن رو که دولت یازدهم پذیرای اعضای دولت قبل نیست بلکه تفکر برخی از نزدیکان دولت قبل با آنچه راهبرد و برنامه دولت یازدهم است همخوانی ندارد و از آنجا که حسن روحانی قول داده خواست مردم برایش در اولویت باشد پس به رای آنها در خرداد 92 که «نه» به عملکرد دولت قبل بود احترام می‌گذارد و از نیروهای همفکر دولت سابق در پست‌های تاثیرگذار استفاده نمی‌کند. در چنین شرایطی است که آنها ادامه حیات سیاسی خود را در خطر می‌بینند و به هر شیوه‌ای متوسل می‌شوند تا مانع فراموش شدن‌شان شوند.
طبق شنیده‌ها برخی از این افراد با اعضای موثر جبهه اصلاحات تماس گرفته و خواستار همراهی انتخاباتی با آنها شده‌اند که درخواستی بدون منطق بوده است. یکی از این اعضای موثر جبهه اصلاحات به آرمان گفت: «ظاهرا احمدی‌نژادی‌ها فراموشکار هستند و یادشان نیست در هشت‌سال که دولت را در اختیار داشتند چه شرایطی برای اصلاح‌طلبان فراهم کردند.» پیشنهاد اصلاح‌طلبان به این اعضای احمدی‌نژادی، اصلاح روند گذشته خودشان و شناختن جایگاهی بود که نزد افکار عمومی دارند. اما وضعیت آنها در جبهه اصولگرایی متفاوت است چنانکه هنوز اصولگرایانی هستند که دل در گرو دولت قبل دارند و احتمال بازگشت آنها برای دوره‌های بعد را می‌دهند مانند روح‌ا… حسینیان که عضو جبهه پایداری است اما مشی او در قبال احمدی‌نژاد و دولت او متغیر است به نحوی که روزی از او اعلام برائت و روز دیگر از تکرار دولتی با آن تفکر استقبال می‌کند. اما آنچه مسلم است طیف احمدی‌نژاد در اردوگاه اصولگرایی جایگاهی نخواستنی دارد.

 ما به ریاست مجلس فکر می‌کنیم!

«علی‌اکبر ناطق نوری، محمدرضا عارف، علی لاریجانی، روح‌ا… حسینیان، سعید جلیلی و غلامحسین الهام» شش نامی بود که در معرض نظرسنجی سایت دولت بهار متعلق به مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد قرار گرفت. قرار است در این نظر سنجی مشخص شود کدام گزینه برای ریاست مجلس دهم مناسب‌تر است. ناطق نوری، لاریجانی و عارف از چهره‌هایی هستند که مطرح شدن نام آنها برای ریاست مجلس سبب تعجب و سوال در اذهان عمومی نمی‌شود چرا که دو شخصیت اول سابقه حضور بر کرسی ریاست مجلس را دارند و عارف هم تحت حمایت بخش مهمی از اصلاح‌طلبان است اما اینکه مطرح کردن نام غلامحسین الهام چه دلیلی داشته را هیچ کس نمی‌داند چون بسیاری هستند که وقتی درباره کاندیداتوری الهام برای حضور در مجلس به آنها خبر می‌دهید می‌گویند تصور نمی‌کنیم که اقبال عمومی به سمت او باشد و بتواند وارد مجلس دهم شود چه رسد که بر کرسی ریاست مجلس بنشیند. محتمل ترین گزینه برای گنجاندن نام الهام در نظرسنجی به این باز می‌گردد که طیف حامی وی می‌خواهد با چنین اقدامی دو پیام به بیرون مخابره کند. نخست اینکه بگوید احمدی‌نژادی‌ها تمایل دارند با خواست حداکثری در انتخابات حضور داشته باشند و از سویی از الهام که عضو شورای نگهبان بوده و احتمال تایید صلاحیتش وجود دارد استفاده کرده‌اند که بگویند شایعات درباره رد صلاحیت دولت قبلی‌ها کذب است! دیروز سایت اجرا‌کننده نظرسنجی نوشت: «در این نظرسنجی که از روز شنبه هفته جاری آغاز و تا شنبه آینده نیز ادامه خواهد داشت، از کاربران پرسیده شده، درصورت کاندیداتوری، احتمالا کدام گزینه رئیس مجلس آینده خواهد شد؟ در این نظرسنجی که اسامی علی اکبر ناطق نوری، محمدرضا عارف، علی لاریجانی، روح‌ا… حسینیان، سعید جلیلی و غلامحسین الهام، به عنوان گزینه‌های مطرح درج شده است، تا کنون محمدرضا عارف و غلامحسین الهام بیشترین آرا را کسب کرده‌اند. ذکر این توضیح ضروری است که تا عصر دیروز (سه‌شنبه) عارف با چند درصد رای بیشتر اول بود اما پس از انتشار گسترده خبر نظرسنجی دولت بهار در رسانه‌های اصلاح‌طلب و استقبال بیشتر کاربران این طیف، فاصله به صورت معناداری افزایش یافته است!»

 تلاش در خراسان

البته تلاش احمدی‌نژادی‌ها به همین نظر سنجی معطوف نمی‌شود. شنیده می‌شود شهردار مشهد که روزی معاون سیاسی وزارت کشور دولت او بود این روزها تدارکات زیادی برای مطرح شدن نام دولت قبل دارد چنانکه مشخص نیست صولت مرتضوی که باید در مشهد به اوضاع این شهر رسیدگی کند چگونه سر از کردستان درمی‌آورد تا در کنار محمود احمدی‌نژاد بایستد و عکس بگیرد و بگوید: «چنانچه مدیریت شهری در مکه و مدینه توان مدیریت مناسک حج را ندارند شهرداری مشهد آمادگی دارد با بیمه کردن تمام زائران وارد میدان شود!» در کنار همه اینها باید به سفرهای استانی احمدی‌نژاد هم دقت داشت به عنوان مثال روز پنجشنبه در بیرجند سخنرانی می‌کند و در خبری که برای اعلام این مراسم در سایت‌های حامی دولت قبل منتشر شده، آمده است: « دکتر محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه به دعوت مردم خونگرم استان خراسان جنوبی، در بیرجند سخنرانی خواهد کرد.» نکته قابل تامل‌تر اینکه در پوستری که به این مناسبت تدارک دیده شده است سمتی برای احمدی‌نژاد ذکر نشده اما در پوسترهای دیگر معمولا از او به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد می‌شود!

ارمان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164233
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شوگر گفت:

    با مینی بوس می آیند و با تریلی پول اختلاس میکنند و می برند

دیدگاه شما