چهارشنبه 8 مهر 1394 - 14:28

عضور شورای شهر یاسوج: علیرغم بی مهری ها سهم خود از این سفره بزرگ را خواهیم گرفت(+تصاویر)

در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز علی رغم بی مهری ها به صنعت گردشگری سهم خود را از این سفره گسترده خواهیم گرفت

شب گذشته در محفلی صمیمی شهروندان یاسوجی در هتل جهانگردی یاسوج گرد هم جمع شدند.

به گزارش بویرنیوز، در این نشست صمیمی که به دعوت مدیر هتل جهانگردی یاسوج برگزار شد بر نقش و اهمیت توریسم و توجه به جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی در توسعه اشتغال زایی و درآمد زایی برای استان تاکید شد.

DSC_0002

در ابتدای این نشست سعید پایدار اظهار داشت: ایران از نظر جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی جزو 10 کشور اول دنیاست که متاسفانه از نظر درآمد زایی با رتبه زیر 100 در جایگاه خوبی قرار ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در دنیا یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت را در زمینه درآمد زایی از توریسم مد نظر قرار داده اند که د ایران و به خصوص در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جاذبه های بیشمار گردشگری می توان حداقل تعدادی از این توریست ها را جذب و گامی موثر در مسیر توسعه اشتغال و درآمد زایی برای استان برداشت.

DSC_0006

پایدار بیان کرد: بدون شک هم دنیا تمایل به دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی ما دارد و هم ما برای طی کردن سریع تر مسیر توسعه به درآمد زایی بیشتر در این حوزه نیاز داریم.

مدیر هتل جهانگردی تصریح کرد:  در دولت تدبیر و امید روزنه ها و نقاط امید بخش خوبی مشاهده می شود و بدون شک تغییرات خوبی را در گردشگری به وجود خواهد آورد و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز علی رغم بی مهری ها به صنعت گردشگری سهم خود را از این سفره گسترده خواهیم گرفت.

وی گفت: استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با آداب و رسوم، جاذبه های بیشمار تاریخی و طبیعی با کمترین دخل و تصرف در طبیعت، قابلیت مطرح شدن به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری ایران را در خود دارد.

این عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه زیرساخت های اولیه که همان طبیعت ماست به خوبی فراهم است، عنوان کرد: متاسفانه تا کنون اقدا ثمر بخشی در استفاده از این ظرفیت های خدادای نشده و یکی از برنامه های هتل جهانگردی با توجه به ویژگی های بارزی که نسبت به سایر اماکن اقامتی در استان می باشد کمک به رونق صنعت گردشگری استان می باشد.

DSC_0007

وی از ارائه رسوم عشایری استان به عنوان نقطه امید بخشی در توسعه گردشگری گفت و خاطرنشان کرد: با معرفی همین رسوم و زنده نگه داشتن آن هم در استان و هم برای توریست ها و مسافران می توان گام موثری در حفظ و نگهداری از طبیعت و تاریخ استان برداشت.

سعید پایدار افزود: هتل جهانگردی یاسوج وابسته به شرکت ایرانگردی و جهانگردی حدود 50 سالی است با مطالعات و طراحی مهندسان فرانسوی اجرایی شد.

وی عنوان کرد: در این هتل فضاهای زیبایی از قبیل رستوران، 40 سوئیت ویلایی، کافی شاپ، چایخانه سنتی و محوطه ای زیبا در بام شهر یاسوج وجود دارد که قصد استفاده حداکثری از این فضا را داریم.

پایدار گفت من بعنوان مدیر هتل جهانگردی قصد بومی سازی شعار یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت را در این مکان خواهیم داشت و با کمک و همراهی رسانه ها و حضور مردم شریف استان رونق قابل قبولی به این مرکز رفاهی بدهیم.

عکس۰۱۶۴_4948

در ادامه کی عطا طاهری با اشعاری زیبا در وصف زیبایی، تاریخ و تمدن استان کهگیلویه و بویراحمد تاریخ و طبیعت استان را سرشار از زیبایی های وصف نشدنی بیان که همه باید در حفظ و اشاعه این میراث گرانبها تلاش کنیم.

دکتر یزدانپناه هم از دیگر سخنرانان بود که با اشاره به نقش توریسم و گردشگری در توسعه استان هم از بعد اشتغال زایی و هم درآمد زایی برای صنوف استان، بیان کرد: با توسعه گردشگری در استان و معرفی ظرفیت ها و آداب و رسوم مطرح استان می توان گام خوبی در حفظ میراث گذشتگان و همچنین نقش آفرینی در گردشگری مدرن دنیا ایفا کرد.

بر پایه این گزارش، موسیقی زنده لری و ترکی و غذای محلی عشایری  با صدای جواد صالبی از هنرمندان خوش ذوق هم استانی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده بود که مورد استقبال حاظرین و به خصوص توریست های هلندی حاضر در این محفل قرار گرفت.

گفتنی است هتل جهانگردی شهر یاسوج که در یکی از بهترین نقاط شهر یاسوج و بر با این شهر واقع شده علاوه بر چشم انداز زیبا به کل شهر، امکانات رفاهی بی نظیری از جمله 40 سوئیت زیبای رفاهی، کافی شاپ، چایخانه و غیره را در خود جای داده است.

25_big 52174356

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=164069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مجیدی گفت:

    به نظر من از نظر غذایی حرف نداره واقعا با کیفیت تر از همه هتل ها و رستوران های شهر . جاش هم خیلی قشنگ و زیباست از اون بالا همه جای شهر رو میشه دید عاااااااااااااااااالیه 

  2. مجيد گفت:

    كلوا واشربوا ولاتسرفوا- بخوريد و زياده روي نكنيد????????

  3. سعيد گفت:

    بخوريد و بياشاميد و زياده روي نكنيد????????????

  4. مسعود گفت:

    انصافا هم غذا بهتر از بقیه جاها هستش و هم محیطش خیلی دنج و مفرح

دیدگاه شما