دوشنبه 6 آذر 1391 - 10:13

كشت محصولات زراعی در كهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

بویر نیوز – مدیر امور زراعت سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد از آغاز كشت محصولات زراعی در 194 هزار و 434 هكتار سطح زیركشت این محصولات در استان خبر داد.

‘ علی ملك زاده ‘ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به بارش های اخیر در سطح شهرهای مختلف استان كشاورزان همچنان امیدوار به كاشت محصولات زراعی در سطح اراضی پیش بینی شده خود هستند.
وی میزان سطح زیر كشت گندم ، جو و كلزا در سال زراعی جاری را به ترتیب 127 ، 38 و یكهزار هكتار عنوان كرد و افزود: امسال همچنین حدود شش هزار و 400 هكتار حبوبات شامل نخود و عدس در سطح استان كشت می شود.
ملك زاده با بیان اینكه بر اساس پیش بینی های هواشناسی سال بارشی خوبی پیش روی كشاورزان است ، اظهار داشت: تاكنون بیش از پنج هزار و 200 تن بذر اصلاح شده گندم و جو در بین كشاورزان استان توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع بیش از 26 هزار تن انواع كود شیمیایی در بین كشاورزان استان خبر داد.
ملك زاده از اعطای 140میلیارد ریال تسهیلات بانكی با بهره 14درصد به كشاورزان این استان در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: ان میزان تسهیلات در سه بخش كاشت ، داشت و برداشت به كشاورزان اعطا شده است.
وی افزود: هر كشاورزی در سطح استان برای هر هكتار گندم آبی شش میلیون ریال ، گندم دیم چهار میلیون ریال ، جوآبی چهار میلیون و 500 هزار ریال و برای هر هكتار جو دیم نیز سه میلیون و 500 هزار ریال وام دریافت كرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16389
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما