یکشنبه 5 مهر 1394 - 11:03

شما وکیل مردم هستید یا مدافع چند خودروساز؟!/ دفاع تامل برانگیز نمایندگان مجلس از خودروسازان

نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب و غیر منطقی قصد داردند عرفه واردات خودرو را 1000 درصد افزایش دهند.

گروه سیاسی؛ نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب و غیر منطقی قصد داردند عرفه واردات خودرو را 1000 درصد افزایش دهند.
به گزارش بویرنیوز، چند ماهی است کمپین “نه به خودروی صفر داخلی” در کشور فعال شده و آنگونه که مشاهده می شود موفقیت هایی هم حاصل شده است.
شاید یکی از عمده ترین دلایل شروع این حرکت مردمی را بتوان در ناهماهنگی بین کیفیت و قیمت خودروهای داخلی دانست.
متاسفانه خودروسازهای داخلی ایران هیچگونه تغییر محسوس کیفیتی در خودروهای خود نداده و افزودن کیسه هوا و ترمزabc را از افتخارات خود می دانند و به همین جا بسنده کرده اند.

505514_164
هم اکنون در بازار ایران خودروهای همچون پژو پارس که سرآمد خودروهای ایرانی است با قیمتی تقریبا45 میلیونی به فروش می رسد که حتی کمترین امکانات خودروی هم قیمت چینی را هم در خود ندارد و این عامل باعث شده مردم قیمت گذاری ها را ناعادلانه بدانند و در مقابل آن واکنش نشان دهند.
در هفته های اخیر شاهد واکنش های متفاوتی از سوی دولتمردان و خودروسازها بودیم که گاها با بی احترامی هایی به مررم شریف ایران اسلامی همراه بوده که خود جای سوالی را باقی می گذارد که “مگر دفاع از حق قانونی و عرفی جرم، گناه و ضدیت با انقلاب! است؟”.
اما واکنش تعداد معدودی از نماینده های مردم! در مجلس که مشخص نیست وکیل مردم هستند یا خودروسازان در اقدامی فاجعه بار طرح دو فوریتی 10 برابر کردن تعرفه خودورهای وارداتی را به مجلس برده اند که دقیقا شمشیر بستن از رو به مردم ولایت مدار ایران می باشد.
هرچند این افزایش غیر منطقی است اما بی شک موفق خواهند شد نه در این حد بلکه با درصد کمی بر تعرفه های خودروهای خارجی بیفزایند که عین ظلم به مردم و مقابله با خواست اراده همین مردم است که با رای آنها به این جایگاه رسیده اند.

117
گفتنی است یکی از دلایل این دست از نمایندگان نگرانی از بیکاری حدود 80 هزار نفر از جوانان مشغول در این صنعت است، اما آیا آنها پاسخ و دل مشغولی برای هزاران کشته در جاده های کشور که بیشترین آنها مربوط به سه خودروی داخلی (پراید، پژو 405 و وانت نیسان) می باشد، دارند؟!!
چرا با وجود آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای و آتش سوزی خودروهای داخلی تا کنون طرح ثمربخشی برای افزایش کیفیت خودروها و یا مقابله با تولید خودروهای بی کیفیت و بدون امکانات آنهم با قیمتی نجومی! به مجلس داده نشده؟! به راستی جان هزاران هم وطنی که از خودروهای بی کیفیت داخلی استفاده می کنند مهم تر است یا سود خودرو سازهای داخلی؟!
به هر ترتیب نمایندگان مجلس باید بدانند که جایگاه کنونی را از خواست و اراده همین مردم به عاریت گرفته اند و نباید با اقداماتی از این دست که منافی خواست و حرکت مردمی است موجبات نارضایتی در جامعه را ایجاد کرده و با پشت کردن به مردم به نوعی خود را وکیل چند خودروساز و قطعه ساز کنند.
بر پایه این گزارش کمپین نه به خودروهای داخلی از خواست عموم مردم جامعه است و آنطور که از صحبت های فعالان این جنبش برداشت می شود، تا زمانیکه کیفیت و قیمت خودروها در همین سطح باقی بماند ادامه دار خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163590
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سيف گفت:

    مردم ما لايق ظلم هستند 
    وقتي كه همه ما بسنده مي كنيم فقط به چهار كلام حرف پيك فلان شخصي كه موقع انتخابات مياد پشت اين تريبونهايي كه به دست هركسي مي دهندشون وچندتا خالي بندي ميكنه وملت ما هم بدون از شناخت از اندرون وماهيت اين تيپ افراد كه بسيار بسيار زياد هستندوعدم شناخت به آنها راي ميدهند نتيجه اش هم بايد همين باشه اينها را همين مردم وكساني كه تا ديروز جان خودراكه بهترين سرمايه شون بود درميدانهاي جنگ دركف دست گذاشتند تا به شهادت برسند به اين پست هايي كه هرگز لياقتشان رانداشتند نائل گردانيدندحالا هم حق مردمي است كه با اين گونه انتخابها اين شكلي ازحقوقشان دفاع شود آنها كه به لطف بزرگي كه دولت جمهوري اسلامي بهشون ميكنه بابت ماشين هاي آنچناني وحقوقهاي آنچناني وهر گونه رفاهيات عالي ديگري كه دوست داشته اند مثل ما كه گرسنه نيستند پس طبيعي است كه نمي تونند به فكر مردم باشن مصداق همان ضرب المثل قديمي . آدم سير ازحال . دل گرسنه باخبر نيست  و يا سوارخبر از پياد ندارد  

  2. منتقد گفت:

    تا وقتی جیب آقایون با پولهای مردم پر میشه دلیلی ندارن ک صحبت از چنین طرح هایی نکنند. چند سال دیگه جزئیات این خبر میاد بیرون: رشوه میلیاردی به نمایندگان مجلس جهت افزایش قیمت خودروی داخلی

  3. ناشناس گفت:

    اسفند  نزدیکه حواستون باشه نمایندگان محترم.

  4. محمد گفت:

    تا میتونید ظلم کنید شاید

  5. مهمان گفت:

    تعداد قابل توجهی از آنها نمایندگان واقعی مردم نیستند و به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. بیش از این از آنها انتظار نداشته باشید. باید هم از منافع بی حساب و کتاب شرکت ها دفاع کنند.

دیدگاه شما