دوشنبه 6 آذر 1391 - 0:56

بزرگواری:منکر را وارد مراسم شهید امر به معروف و نهی از منکر نکنید

بویر نیوز – عضو فراکسیون روحانیون در مجلس با انتقاد از به کارگیری ابزارآلات موسیقی درمراسم عزاداری ابا عبدلله الحسین (ع) گفت: موسیقی جزئی از منکرات است و نباید منکر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، وارد شود.

سیدعلی محمد بزرگواری، در مورد استفاده از موسیقی در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: استفاده از هر نوع آلات موسیقی در مراسم عزاداری از جمله طبل، سنج، ارگ و …نادرست بوده و موسیقی جزئی از منکرات است و نباید منکر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که شهید راه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، وارد شود.

نماینده مردم کهکیلویه، بهمئی و چرام درمجلس شورای اسلامی درادامه افزود: استفاده از اشعار و الفاظ نامناسب از سوی مداحان نیز در مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) به نوعی منکر است، چراکه این افراد برای ایجاد شور دراین مجالس از احساسات مردم سوءاستفاده می کنند. مراسم عزاداری امام حسین(ع) در زمان امام صادق(ع) نیز برگزارمی شده است، ولی دراین مراسم از زنجیرزنی، طبل، ….استفاده نشده و فقط به روضه خوانی می‌پرداختند.

بزرگواری تصریح کرد: وارد کردن منکردر مراسم عزاداری ایام محرم، ما را از فرهنگ حسینی دور می‌سازد چراکه فرهنگ حسینی باعث ایجاد بصیرت شده و انسان را در فضایی که امام حسین (ع) و یارانشان درروز عاشورا در آن قرار داشتند، قرار می‌دهد و انسان را در مسیری جای می‌دهد که به واسطه درک واقعیت ازمرگ هراس نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی یادآورشد: ما باید دربرگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) به دنبال زنده کردن حق و مبارزه با ظلم باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که امام حسین (ع) و فرزندشان امام زمان (عج)نیزاز نتیجه عملکرد ما راضی باشند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16353
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یا حسین گفت:

    ما در مجلس عزاداری امام حسین ع طبل و سنج و نی دید ه ایم ولی ارگ من یکی که درعزادازی ها ندیده ام احتمالا آقای بزرگواری نی را با ارگ اشتباهی گرفته اند

دیدگاه شما