جمعه 3 مهر 1394 - 5:17

پیروز احتمالی انتخابات نظام مهندسی ساختمان چه کسانی هستند؟/ تغییرات گسترده در هیئت رئیسه جدید

مهندسانی که معمولا از فضای نظام مهندسی انتقاد می کردند اکنون فرصت مناسبی دیده اند تا با فعالیت در انتخابات چه بصورت حضور و چه بصورت حمایت از کاندیداها به اهداف خود یعنی رسیدن به نقطه مناسب تلاش کنند و کسانی که نیز حای بوده اند درصدد توجیه و تشریح خدمات گذشتگان هستند.

گروه اقتصادی / حوزه راه و مسکن – روز پنج شنبه ۱۶ مهرماه سالجاری همزمان با سراسر کشور انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران برگزار می شود تا اعضای هیئت رئیسه این سازمان در استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شوند.

به گزارش «بویر نیوز»، شمارش معکوس برای برگزاری مهم ترین رخداد سازمان نظام مهندسی ساختمان آغاز شده و 34 نامزد در 6 رشته برای کسب 9 کرسی هیئت رئیسه به رقابت خواهند پرداخت.

حدود 3300 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد باید از میان 4 کاندیدای رشته مکانیک، 3 کاندیدای رشته برق، 4 کاندیدای رشته معماری، 3 کاندیدای رشته نقشه برداری و تنها 1 کاندیدای رشته شهرسازی، در هر رشته 1 نفر را برگزینند تا به همراه 4 منتخب از میان 19 نامزد رشته پرترافیک عمران اعضای هیئت مدیره جدید را تشکیل دهند.

بخاطر ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی کارکنان این وزارتخانه و همچنین شهرداریها و وزارت کشوری ها نمی توانند در این انتخابات شرکت کنند و هر چند مخالفت هایی با این موضوع شد اما برخی معتقدند دستور آخوندی در راستای سالم سازی بوده و وی باید برای جلوگیری از دوشغله شدن برخی افراد، همه دولتی ها را منع می کرد!

با اعلام فهرست نهایی نامزدهای تائید صلاحیت شده از هم اکنون رایزنی ها برای تشکیل ائتلاف های نامزدهای انتخابات شروع شده و در شبکه های اجتماعی مهندسین اسامی زیادی در کنار هم چیده می شود که در برخی رشته ها وحدت نظر بیشتری نیز وجود دارد.

نکته خوب و امیدوارکننده انتخابات نظام مهندسی این دوره در کهگیلویه و بویراحمد اینست صدای خط بندی های سیاسی – قومیتی و منطقه ای به نسبت ادوار گذشته بشدت کمتر شنیده می شود که اثبات این مدعا را می توان در لیست های ارائه شده و حامیان نامزدها به وضوح شاهد بود که البته حق جامعه فرهیخته مهندسی نیز همین است و باید برای گذر از این تعصبات غلط و فضای مسموم پیشقدم باشند و البته سازمان نظام مهندسی نیز جای سیاست زدگی نیست و برای خدمت به مردم، معماری و رفاه شهروندان عمل می کند. نکته دیگری که در لیست های ارائه شده به چشم می آید اینکه مهندسان جوان در کنار قدیمی تر ها دیده می شوند.

قطعا امسال تغییرات زیادی در هیئت مدیره شاهد خواهیم بود بگونه ای که با رد شدن 2 تن از 5 عضو هیئت مدیره فعلی و افزایش تعداد اعضای هیئت مدیره، قطعا هیئت مدیره بعدی بیش از 65 درصد دستخوش تغییر خواهد بود و به ازای رای نیاوردن احتمالی هر کدام از سه عضو باقیمانده نیز به تناسب به این میزان افزوده می شود و جالب اینکه در رشته شهرسازی با توجه به حضور یک کاندیدا می توان گفت پیروزی ایشان قطعی است که البته به احتمال زیاد وی نیاز به رسیدن آرائیش به یک حدنصاب دارد.

مهندسانی که معمولا از فضای نظام مهندسی انتقاد می کردند اکنون فرصت مناسبی دیده اند تا با فعالیت در انتخابات چه بصورت حضور و چه بصورت حمایت از کاندیداها به اهداف خود یعنی رسیدن به نقطه مناسب تلاش کنند و کسانی که نیز حای بوده اند درصدد توجیه و تشریح خدمات گذشتگان هستند.

هر چند معمولا هر کاندیدایی در آستانه هر انتخاباتی مهربان تر می شود که این امر در مورد این انتخابات هم صدق می کند، اما در انتخابات نظام مهندسی بخاطر حساسیت های خاص آن و البته تفاوت های جامعه رای دهنده، ملاک های متفاوتی از جمله تفکرات اجرایی، عملکرد، رزومه علمی، سوابق مهندسی و گذشته کاری افراد مورد توجه قرار می گیرد که این نیز از وجهه تمایزهای این انتخابات است.

در همین راستا پایگاه خبری – تحلیلی «بویر نیوز» نیز به عنوان پربیننده ترین رسانه 14 استان زاگرس نشین و رسانه مرجع در موضوع اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان، بخصوص استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد تا یادداشت ها، نقدها و نقطه نظرات نامزدهای انتخاباتی را در معرض دید عموم قرار دهد.

کاندیداهای انتخابات نظام مهندسی ساختمان می توانند جهت هماهنگی انتشار مطالب خود با شماره تماس «0464 364 0936» تماس حاصل فرمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163439
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس گفت:

    اگه به سایت (صما) وپایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهر سازی مراجعه کنید میبینید که در اعلام اسامی تمامی استانها فقط اسم رشته و نام ونام خانوادگی داوطلبان نوشته شده ولا غیر ،ولی در کمال تاسف در استان ما نمی دانم بعضی ها میخواهند چه چیزی را ثابت کنند که اسم دانشگاه و چیزهای دیگر را میزنند روی سایت ، مهندسان باید مواظب این حرکات خزنده باشند و روز انتخابات جواب خوبی به اینها بدهند……………………………..

    + پاسخ

    • مطلع گفت:

      بویر چرا میخوای همه چیزو گل و بلبل نشون بدی.مهندسان مواظب باشند شخصی که از نظام کنار زده شده الان داره برا نظام تعیین تکلیف می کنه و اعتلاف راه اندازی میکنه..حالا بویر شما بگو تعصبات منطقه ای کم شده در این دوره…

      • ناشناس گفت:

        برات متاسفم که اطلاعاتت انقدر کمه همون فردی که میگی کنار گذاشته شده خیلی خدمات برای امثال شما انجام داده 

  2. محمد گفت:

    معلومه در رشته عمران ریس فعلی سازمان (مهندس صادقی) به دلیل عملکرد مناسب به همراه دو همکار دیگر خود (مهندس خورشیدی و سلیمانی) و عضو یا سابقه ترین عضو کنترل دفترچه محاسباتی (مهندس رسولی) و در رشته معماری عضو گروه کنترول نقشه معماری (مهندس دانشی) اینا کاملا مشخصه صدر صد عضو هئیت مدیر جدید خواهند شد

    • منتقد گفت:

      محمد مگه بیکاری اینهمه کامنت میزاری و همش این افراد رو مطرح میکنید.فکر کردی مهندسین اینقدر ساده هستند که چهارتا کامنت شما روشون تاثیر گذار باشه…

  3. م- خ گفت:

    از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند———–سخت دل‌بسته‌ی این ایل و تبارم چه کنم؟
    من کز این فاصله غارت‌شده‌ی چشم توام——— چون به دیدار تو افتد سر و کارم چه کنم؟
    قاصدک! پیرهن مشکی خود را بردار—– کیست غیر از تو که بی دست، خبر را ببرد؟
    (تقدیم به دادش عزیزم مهندس کامران جهانباری – و – دوست خوبم مهندس اصالت زاده)
     م – خ 

  4. شهروند گفت:

    خدایی فقط برای انجام بورو کراسی و تکمیل پرونده ی ساخت و ساز وجود این عزیزان موثر هست! وگرنه از نظر کیفیت و خلاقیت قابل مقایسه با استانهای دیگر نیستند! باید مهندسین محترم این حقیقت را بپذیرند و تلاش بیشتری بنمایند. انشاالله

  5. مهندسی عمران گفت:

    ارسلان رسولی100در صد

  6. مهندس حوزه مسكن اداره راه و شهر سازي گفت:

    به نظر بنده به جز مهندس صادقي بايد بقيه دوستان از تم جوان براي مديريت نظام مهندسي استفاده شود

  7. محمدی گفت:

    علی صادقی/علی محمدحسینی/عزت اله محمدی/احمدرضا خورشیدی/داریوش دیودیده/رحمت اله افشین پور/کیهان دیبازر/مکی علیزاده/عمران کهزادی

  8. سالار گفت:

    نقشه برداري(مهندس يوسفي)-معماري(مهندس افشين پور )قطعي هستند.

  9. ناشناس گفت:

    از میان کاندیداهای رشته عمران مهندس خورشیدی انسان مردمدار ، جوان و بادانشی است که می تواند گره گشای خیلی از مشکلات فعلی باشد.

  10. ناشناس گفت:

    به نظر من جدا از مسائل قومي قبيله اي بايد أفراد تحصيلكرده وارد هيات مديره بشن

  11. م.روشن گفت:

    فقط مهندس صادقي و عليزاده

  12. علی گفت:

    مهندس دانشی با سوابق درخشان مدیریتی پاک دست ودلسوز و استاد دانشگاه ودارای رتبه یک منطقه سه وفارغ التحصیل دانشگاه تهران انشا اله کاندید کارشناسان دلسو یکه به فکر عمران و ابادی استانمان هستند به ان رای خوا هند داد

  13. ناشناس گفت:

    نقشه برداری مهندس موسوی شیرازی

  14. ناشناس گفت:

    یکی از کسانی که سوابق درخشانی در استان داشته ودلسوزانه اصول مهندسی را به نحو بسیار مطلوبی انجام میدهد مهندس رسولی است انشا ا… اعضا این انتخاب را بخوبی انجام دهند ووظیفه خود را ادا کنند.

  15. مخاطب گفت:

    به نظر بنده باید جامعه مهندسی تحول 100 در صدی و جدی بوجو آورند و تابع رایزنی و تماس های هیئت رئیسه قبل نشوند

  16. الیاس گفت:

    بنده عضوکوچکی از جامعه مهندسین هستم که برای اخذ پایه 2 کوچکترین هزینه ای جهت رفتن به خارج از استان را نداشتم ولی در وضع کنونی متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف کمیته آموزش مجبور هستم به خارج از استان جهت ارتقاع پایه مسافرت کنم و دلیل زیادی هم تا آلان متوجه نشدم ولی از همه عزیزانی که برای کرسی هییت مدیره خودشون آماده می کنند لطفا برنامه ای ارايه شود الخصوص ریاست محترم که انصافا در زمان تصدی ایشان به عنوان ریاست این کمیته برنامه های خوبی اجراء گردید ولی متاسفانه بعد از ایشان یعنی دو سه سالی که کمیته آموزش رسالت قبلی خود را فراموش کرده بند در گروه های عضو هستم دوستانی را می بینم که برای اجاره سالن ورزشی برنامه های متعددی دارند ولی متاسفانه فقط جهت ارتقاع سطح علمی مهندسین بلا تکلیف مانده اند بنذه احساس می کنم این دوستان راه را گم کرده اند باید عضو هئیت مدیره فدراسیون در برنامه داشته باشن به جای سازمان نظام مهندسین

  17. آگاه گفت:

    با سلام، مهندسین عزیز دیگر نوبت آغاز فصل جدید شده است، هیئت مدیره باید با ترکیبی جدید و با نگرشی همگانی شکل گیرد تا بتواند مدافع حق همه مهندسان عزیز باشد. از حوزه ی عمران : مهندس سلیمانی، مهندس خورشیدی و مهندس اصالت زاده

  18. ناشناس گفت:

    مهندس خورشیدی و مهندس سلیمانی رای 100% رو دارن .

  19. حمیدی گفت:

    با توجه به سابقه مهندس موسوی شیرازی دررشته نقشه برداری که هم در این رشته تدریس می کند وهم تجربه عملی در این خصوص داردٰلیاقت عضویت در هیات مدیره نظام مهندسی استان را دارد

دیدگاه شما