پنجشنبه 2 مهر 1394 - 18:36

یادداشت انتقادی شهردار یاسوج درباره حواشی سخنان اخیرش

هرچند که ایشان باید هوشیارتر از آن باشد که با طناب پوسیده برخی از این پایگاه ها به چاه بروند ولی چون رفته اند شفاف می کنم تا راحت بیرون بیایند

گروه اجتماعی – عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار و با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده برگزار شد با شهردار یاسوج با اشاره به زیرساخت‌های ضعیف شهری در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه بیشتر به این شهر شد.

به گزارش «بویر نیوز»، نقل سخنان شهردار در برخی از رسانه ها حاشیه ی هایی نیز به دنبال داشت و حتی فرماندار شهرستان بویراحمد را نیز به واکنش واداشت.

 در پی این اتفاقات دکتر محمدعلی جاوید در یادداشتی که بصورت اختصاصی در اختیار «بویر نیوز» قرار داده است، ضمن رد برخی از مطالب به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد.

shahrdar

متن یادداشت شهردار یاسوج بدین شرح است:

در پی انتشار خبری در فضاهای مجازی استان در خصوص کاهش اعتبارات شهرداری یاسوج و مجددا خبری دیگر مبنی بر تکذیب موضوع توسط اینجانب بدینوسیله لازم میدانم در راستای تنویر افکار عمومی به استحضار شهروندان فهیم رسانده شود که اینجانب در طول دو سال مدیریتم در شهرداری یاسوج علیرغم اینکه همواره مورد هجمه های تبلیغاتی زیادی از طریق افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفتم بنا به اعتقادی که به آزادی بیان دارم و از انتقاد های سازنده و غیر مغرضانه استقبال می نمایم هیچگاه در مقام پاسخگویی و یا درج مطلبی له و یا علیه کسی برنیامدم و تنها در یک مورد آن هم چون پای منافع شهروندان شهر یاسوج درمیان بود در خصوص مبالغی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از شهروندان وصول می نمود ورود پیدا کردم و نتیجه هم همانگونه شد که بنده مدعی آن بودم البته در این راستا لازم میدانم از ریاست محترم سازمان نظام مهندسی استان تشکر نمایم.

اینکه باعث شد در پی درج این اخبار جوابیه ای داشته باشم به دلیل آن است که مطالبی در فضاهای مجازی استان از زبان اینجانب نقل شده است که یا اصلا صحت ندارد و یا کاملا تحریف شده است و آنگونه که مدیران محترم این پایگاه های خبری خودشان دوست دارند می نویسند نه آنگونه که بنده عنوان نموده ام که در این راستا عین صحبتهای بنده در سایت شهرداری یاسوج درج شده است و فایل صوتی آن موجود است و قطعا در پاسخ به این بداخلاقی رسانه ای از طریق مراجع قضایی طرح دعوی خواهم نمود.

اما در خصوص اظهارات فرماندار محترم هرچند که ایشان باید هوشیارتر از آن باشد که با طناب پوسیده برخی از این پایگاه ها به چاه بروند ولی چون رفته اند شفاف می کنم تا راحت بیرون بیایند. ایشان حتما واقفند که به دلیل تحریم های ظالمانه ای که در دو سال گذشته تشدید یافته اند کمترین میزان اعتبار دولتی جهت امورات عمران اختصاص داده شده است و در این راستا شهرداری یاسوج به نسبت سالهای گذشته حداقل اعتبار دولتی را دریافت نموده است که قابل قیاس با دوره های قبل از بنده نیست لذا شرط عقل ایجاب می نماید که باید نگران وضعیت جاری باشیم و به گذشته و آینده نپردازیم در صورتیکه در مدت همین دو سال نه تنها بدهی جدیدی ایجاد ننمودیم بلکه عمده بدهی 35 میلیارد تومانی گذشته شهرداری یاسوج را هم پرداخت نموده ایم.

علیرغم کاهش نرخ تعرفه عوارض توسط شورای محترم اسلامی شهر بودجه داخلی شهرداری را در همان سال اول از 20 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان افزایش دادیم و کارهایی عمرانی قابل توجهی در سطح شهر انجام دادیم و سایر اموراتی که قصد گزارش دهی ندارم و قضاوت را به شهروندان فهیم می سپارم.

 این نبود مگر لطف خدا و تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری در این دوره گذار مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، جلوگیری از هرز بیت المال و بذل و بخشش های بالا دستان و پایین دستان و ایجاد همدلی و هم زبانی در بین مجموعه شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر یاسوج و امروز شهرداری یاسوج در حال تبدیل به یک شهرداری پویا، سرزنده، تخصصی، غیر بدهکار و قدرتمند است و فرماندار محترم کاملا واقفند که در همه جلسات شورای اداری ، شورای برنامه ریزی و یا هر فرصت دیگری که مسئولین کشوری حضور پیدا نمودند بنده به جای ایشان و کسان دیگر زبان گویای مشکلات مرکز استان بودم و چون حوزه تخصصی بنده حوزه انسان و شهر است می توانم تشخیص بدهم چه پروژه ای نیاز است و چه پروژه ای نیاز نیست و اگر یک قدم همراهی شوم و یا لااقل چوب لای چرخمان نگذارند در آینده ای نزدیک خیلی از مشکلاتی را که مردم سالها در مرکز استان با آن دست و پنجه نرم می نمایند را حل خواهم نمود و در پایان لازم است به استحضار رسانده شود بنده بر صحبتهایی که در شورای مدیریت استان مطرح نمودم اصرار دارم و تا ريال آخر از حقوق شهروندان مظلوم این شهر دفاع خواهم نمود و همانگونه که پیشنهاد بنده و رایزنی بنده در شورای برنامه ریزی استان اختصاص اعتبار جهت بهسازی معابر نقاط پیرامونی شهر من جمله شرف آبادها ، اکبرآباد ، نجف آباد و بلکو بوده است در صورت عدم تخصیص در سال جاری شرمنده شهروندان نقاط پیرامونی شهر خواهم بود.

درپایان از محضر تک تک شهروندان فهیم از اینکه ناچار شدم به این فضا ورود نمایم و موجبات تشویش اذهان آنان را ایجاد نمودم عذر خواهی می نمایم.

محمد علی جاوید

شهردار یاسوج

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163358
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    از شهردار پاکدست وکاربلد کمال تشکر وقدردانی را داریم

  2. ماندگار گفت:

    جناب جاوید در حکمیت جایی برای شما نیست

  3. عمادی گفت:

    دشمنت شرمنده اقای جاوید مردم قید خدمت رسانی شما و شورای شهر را زده اند . چرا ؟ برای نمونه عرض می کنم با هزار فریاد و اعتراض میوه فروشی اقای … بعد از پل شهید عوض زاده که با رانت ایجاد شده بود تعطیل شد .یا کیوسک مجوز داده شده بگذریم راستی قراره بلکو و حاشیه های ان اسفالت بشه بدون لطف شما و دستگاه خدمت رسان شهرداری. این هم بگذرد 

    • سعیدی گفت:

      اسفالت در مجموعه شهر، پیاده روسازی، پارک ها و فضای سبز، پل بشار که کار میشه، ساماندهی میوه فروش هی ورودی ها و…رو نمیبینی؟! بهترین شهردار تاریخ یاسوج جاوید هستش برا تبلیغات مجلس و… کار نمیکنه برا اعتلای شهر کار میکنه!

  4. بویر احمد گفت:

    بنازم به این روحیه قوی  بانشاط  که تماما  به فکر شهر وشهروندان میباشد و بدون وابستگی  به هیچ گروه، باند ،خطی  کار خود را جحت رضای خدا وخلق خدا انجام میدهد بدون هیچ چشم داشتی   

  5. معلم بازنشسته گفت:

    از جناب آقای دکتر جاوید که با همکاری ریاست محترم سازمان نظام مهندسی استان جناب مهندس صادقی در کمیته 4نفره مصوب کردند پول های کلانی که از جیب مردم به ناحق به جیب بعضی ها سرازیر میشد جلوگیری کردند صمیمانه تشکر میکنم.

  6. شریان گفت:

    درود بر شهردار پاک دست و مردمی.

  7. ناشناس گفت:

    شهرداری زمان آقای جاوید واقعا پاکدست می باشد 

  8. محمد گفت:

    آقایان . آزموده را آزمددن خطاست.آقای جاوید  زمانی که در همیاری بودند و همچنین زمانی که بخشدار پاتاوه بودند نشان دادند که چقد توانمند و کار دان و دلسوز مردم هستند.پس نمیخواد چوب لای چرخ کنید و با یک سری حرفهای بی پایه و اساس اذهان عمومی را نسبت به ایشان دچار تحریف کنید.

  9. کریم گفت:

    واقعا بهترین شهردار یاسوج هست اینهمه کار میکنه تو شهر ، نگاهی به شهردارهای قبل بندازیم تفاوت رو میبینیم….احسنت بر جاوید

  10. ندا گفت:

    شهردار محترم نيم نگاهي به مغازهاي فلكه ساعت ميروه فروشان پلاسكو و لوازم خانگي و كفش فروشان كه چگونه سد معبر كرده اند و بايد مردم داخل خيابان عبور كنند

  11. شهروند گفت:

    درود بر دکتر جاوید که ثابت کردند نترس وپا ک دست هستند و با دست خالی کارهای ماندگاری انجام دادند

  12. O گفت:

    شهردار واقعا شهردار لایقی است و بعترین شهردار یاسوج تاکنون.

  13. علي گفت:

    اگر شهردار محترم در رابطه با مجوز پروانه ساخت به اين مغازه هاي غير اصولي و غير فني با سقف زشت شيرواني يا بقول خودمون پليتي توضيح بدهند متشكر ميشويم زيرا كه اين سازه هاي زشت در ديد مردم و مسافرين گردشگر هستند اگر پاي منافع شخصي بعضي از دوستان شورا در ميان نيست كه هست(چون يكي از اعضاي شورا در دونقطه از شلوغترين مكانهاي ياسوج چندين دهانه مغازه به همين سبك اجرا نموده)توضيح بدهيد

دیدگاه شما