چهارشنبه 1 مهر 1394 - 9:43

۵۵درصد زایمان ها طبیعی و رایگان/ ناباروری به ۲۰ درصد رسیده است!

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر رضا چمن عصر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، با اشاره به توسعه برخی شاخص‌های بهداشتی و درمانی در این استان، اظهار کرد: همزمان با طرح تحول سلامت اقدامات بسیار خوبی در استان ما انجام شده است.

وی  سپس به نقش و جایگاه های کارمندان خانم در مجموعه گسترده علوم پزشکی استان اشاره نمود و گفت: اکنون بخش عمده‌ای از کارکنان و دانشجویان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خانم‌ها هستند.

دکتر چمن تاکید نمود: از مجموع ۵ هزار و ۵۰۰ نفر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ درصد آنها خانم‌ها هستند و همچنین ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند و مهم‌تر اینکه ۷۰ درصد از دانشجویان پزشکی ما از قشر بانوان هستند.

چمن از جذب ۴۰۰ نیروی استخدامی در سال‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: تمامی استخدام های اشاره شده در دانشگاه با برگزاری آزمون و رعایت مقررات و قوانین ابلاغی در این زمینه بوده است که  ۴۵ درصد از این استخدام‌ها  نیز خانم‌ها بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو سال اخیر تعداد ۶۰ نفر متخصص و فوق‌تخصص جذب کرده‌ایم که ۴۵ درصد آنها خانم بوده‌اند.

چمن به طرح تحول سلامت و موفقیت در زایمان‌ها در این طرح اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار زایمان انجام گرفته که ۵۵ درصد آنها طبیعی و به‌صورت رایگان بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون دو دغدغه بزرگ در استان نسبت به بانوان در بخش بهداشت و درمان داریم که یکی از آنها راه‌اندازی مرکز ناباروری است.

چمن گفت: اگر در گذشته تلاش‌ها برای کنترل جمعیت بود اما اکنون سبک زندگی باید تغییر کند و می‌بینیم که گاه ناباروری‌ها به ۲۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش، پیگیری و رایزنی فراوانی برای اخذ مجوز این مرکز در استان داشته ایم که هم اکنون  مرکز ناباروری استان توسط وزارت بهداشت به تصویب رسیده و لازم است برای تأمین اعتبارات آن به این دانشگاه کمک شود.

دکتر چمن مهمترین سرطان در استان کهگیلویه و بویراحمد سرطان پستان زنان ذکر کرد و گفت: مرکز غربالگیری سرطان سینه در حد مصوبه بر روی کاغذ است که باید وزارت بهداشت به ما کمک کند تا این مرکز راه‌اندازی شود، البته نکته مورد تاکید ما در این میان این است که از سوی دانشگاه نیروهای تخصصی و تجهیزات مورد نیاز این مرکز نیز تامین شده است.

وی هم چنین یادآور شد: یکی دیگر از برنامه هایی که برای آن تلاش نمودیم، جلب مشارکت وزارت بهداشت در تامین اعتبار برای توسعه زایشگاه دو بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت و امام سجاد(ع) بوده است که خوشبختانه منجر به نتیجه شده و بخشی از اعتبار مورد نیاز این دو بلوک نیز تامین شده است./سلام دنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد اورژانسی گفت:

    د ست مریزاد باید گفت به رئیس شجاع و باانصاف دانشگاه علوم پزشکی استان که همیشه و همه جا از بیان واقعیات ابایی نداشته و با مردم و کارکنان روراست می باشد ( در این دنیا تنها، آدم های خوب احساس گناه می کنند ) ایشان درست می فرمایند وضعیت فیزیکی بیمارستانها و زایشگاهها مناسب نیست چرا که عمری بیش از 50 سال دارند و خدمات رسانی از طرف پرسنل به بیماران بسیار سخت است ولی بااینحال هیچ گاه چرخه خدمت در بیمارستانها کند نشد و در بالاترین سطح به مردم عزیز ارائه خدمت شده و انشاءالله با توسعه بلوک ها و فضای فیزیکی زایشگاهها و ورود پزشکان متخصص جدید به استان و بهره برداری از ساختمانهای جدید کلینیک های درمانی قطع به یقیین مردم عزیزمان خدماتی را که در شأن آنهاست را دریافت خواهند نمود ولی ای کاش ما هم کمی با انصاف تر به کارآمدترین دستگاه خدمت رسانی استان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر توانمند آن و کارکنان با غیرتش که با کمترین امکانات ، بالاترین و بهترین خدماتی را که در توان دارند به مردم تقدیم می نمایند یادتان نرود که تا دو سال پیش وضعیت بهداشتی و درمانی استان ما چه معضلاتی داشت و مردم محروم مناطق مختلف استان برای دریافت کوچکترین خدمت پزشکی به جاهای دیگر می رفتند ولی اکنون در دورافتاده ترین مناطق استان پزشک و متخصص وجود دارد و در کلیه بیمارستانهای ما تجهیزاتی قرار داده شده که تا چند سال پیش حتی خوابش را هم نمی دیدیم و کمی هم منصف باشید کاربران عزیزی که کامنت های تخریبی می گذارید آیا تمام مناطق استان دارای امکانات تفریحی سالم و آموزشگاههای عالی و امکانات رفاهی کافی می باشند زیر ساختها مانند راه و مسکن و ارتباطات و…. مناسب است؟؟ ، پزشکان و متخصصین و کادرهای درمانی بدون داشتن حداقل این اینها در اکثر نقاط به خدمت رسانی مشغول هستند ( خود فرمانداران محترم شهرستانها اذعان دارند که مردم دارند مهاجرت می کنند بخاطر حداقل این خدمات ) پس عزیزان بیایید چشمهایمان را شسته و جوری دیگر به عملکرد فرزندان و برادران و خواهران خود در دانشگاه علوم پزشکی استان بنگریم ،، آب دریا را اگر نتوان کشید —- پس به قدر تشنگی باید چشید.. حداقل قدردان زحمات آنها باشیم .

دیدگاه شما