سه شنبه 31 شهریور 1394 - 3:13

شفاف سازی رویکرد اول در واحد مالی شهرداری یاسوج

مسعود تیربند

مدیر حوزه مالی شهرداری یاسوج گفت: رویکرد اصلی شهرداری یاسوج برای جلب اعتماد مردم شفاف‌سازی مالی است که این مهم در شهرداری انجام می‌شود.

شفافیت در صورت های مالی

مسعود تیربند اظهار کرد: رویکرد حوزه مالی شهرداری یاسوج در سال 94 شفاف است.

وی گفت: یکی از مهمترین انتظارات مردم از مدیریت شهری اداره شهر در حوزه‌های مختلف با کیفیت بالا و هزینه مناسب است.

این مسئول افزود: شیرینی اجرای پروژه‌ها نباید با طولانی شدن مدت اجرای آن به مذاق مردم تلخ شود چرا که مردم انتظار دارند پولی که تحت عناوین مختلف به شهرداری پرداخت می‌کنند به بهترین شکل در بخش‌های مختلف شهری هزینه شود.

تیربند بیان کرد: این مسئله تنها با تغییر رویکرد در برنامه‌ریزی و امور مالی ممکن است لذا شهرداری باید با استقرار حسابداری تعهدی و بودجه‌ریزی عملیاتی و استقرار سامانه بهای تمام شده خدماتی رویکرد برنامه‌ریزی و امور مالی شهرداری را تغییر دهد.

این مسئول افزود: اجرای سامانه بهای تمام شده، این امکان را ایجاد می‌کند که از آغاز یک پروژه همه هزینه‌ها بررسی و برآورد شود و قبل از اجرای پروژه بودجه مورد نیاز آن تخمین زده و همچین زمان اجرای پروژه با توجه به تخصص‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود.

جلوگیری از ریخت و پاش ها و دست اندازی به منابع شهرداری

تیربند تصریح کرد: زمانی می‌توانیم تعریف درستی از شفافیت مالی داشته باشیم که همگان بتوانند به تصمیمات و فعالیت‌هایی که در شهرداری وجود دارد دسترسی داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه حجم گسترده‌ای از گردش مالی در شهرداری وجود دارد در دو سال اخیر سعی شهرداری بر این بوده که به سمتی حرکت کند که اولاً انضباط مالی در همه حوزه‌ها و سازمان‌ها و زیر مجموعه‌ها حاکم شود و ثانیاً از ریخت و پاش‌هایی که احتمال دارد صورت گیرد جلوگیری شود تا بتواند به نحو درست از منابع مالی استفاده کند.

تیربند افزود: در همین راستا حوزه مالی شهرداری فعالیت‌هایی برای شفاف‌سازی مالی در دو سال گذشته آغاز کرده که در آینده نیز ادامه خواهد داشت .

عدم حسابرسی شفاف در شهرداری از 91 تا الان

وی در خصوص حسابرسی شهرداری گفت: از سال 91 تاکنون حسابرسی انجام نگرفته و حوزه مالی جهت شفاف‌سازی صورت‌های مالی قصد دارد که حسابرسی مالی شهرداری را به روز کند.

تیربند بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات مالی و بروز رسانی صورت‌های مالی با ایجاد شفاف‌سازی مالی یک اطمینان خاطر میان شهروندان و مجموعه شهرداری به وجود می‌آورد و شهروندان مطمئن می‌شوند درآمدهای شهرداری در خدمت‌رسانی به خودشان پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وقتی این اطمینان صورت گرفت آن دسته از عوارضی که شهروندان به شهرداری بدهکارند، بهتر، سریع‌تر و به موقع پرداخت می‌شود.

پرداخت مطالبات به روز می شود

وی در خصوص بدهی کارگران خدماتی شهرداری اینطور گفت: این دسته از کارگران مستقیما با شهرداری در ارتباط نیستند بلکه از طریق شرکت های خدماتی مجری حقوق و مزایای خود را دریافت میکندد با این وجود شهرداری خود را ملزم به پرداخت به موقع مطالبات آنها دانسته و برای بهبود وضعیت آنها تلاش می کند.

تیربند بیان کرد: در انتخاب شرکت های خدماتی سعی شده آنهایی انتخاب شوند که توان پرداخت حداقل 2 ماه از حقوق کارکنان را زودتر از موعد و زمانی که شهرداری به آنها پرداخت هایی بابت خدماتشان میدهد، داشته باشند.

مدیر مالی شهرداری با بیان اینکه زمانیکه شهرداری را به دست گرفتیم حدود 12 ماه حقوق و بدهی های عقب مانده داشتیم، تصریح کرد: هم اکنون در پرداخت مطالبات جدید به روز هستیم و تلاش میکنیم بدهی های پیشین را هم به فراخور اهمیت و اولویت پرداخت کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163086
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما