دوشنبه 30 شهریور 1394 - 22:26

مهم ترین مشکل دانشگاه پیام نور یاسوج (+تصاویر)

وی گفت: در زمینه محوطه سازی کمبودهای زیادی هست که از راه و شهرسازی و دهیاری برای آسفالت بخش های از دانشگاه انتظار همکاری بهتر و بیشتر می رود.

گروه دانشگاه؛ دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی، آموزشی واندیشه ساز در هر جامعه ای به شمار می رود که در همه شهرها شاهد همراهی همه مسئولان و خیرین با این محیط نخبه پرور و فرهنگی هستیم.

DSC_0006نمره ضعیف مسئولان استان در تحولات علمی استان

به گزارش بویرنیوز، در شهر یاسوج دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مطرح می باشد که با سیستم خوب آموزشی و هزینه های بسیار کم توانسته تعداد زیادی دانشجوی فعال را به خود علاقه مند کند و با توجه به محرومیت استان قابل تقدیر و حمایت است اما متاسفانه نگاهی که مسئولان باید داشته باشند متوجه این دانشگاه نشده و کمبودهایی را شاهدیم که خیلی پیش پا افتاده هستند و این بی توجهی به یک مرکز علمی بزرگ در استان پذیرفته و در شان استان نبوده و نیست.

باید مد نظر باشد همه تحولات از دانشگاه آغاز می شود و سر منشا پیشرفت فرهنگی، علمی و اقتصادی به دست همین دانشجویان است و باید هر سازمانی که دل در گرو اعتلای دانش، فرهنگ و پیشرفت استان محروم کهگیلویه و بویراحمد دارد در حد توان خود به این مرکز انسان ساز کمک کند.

DSC_0010

در همین رابطه با دکتر دانش پایه، مدیر دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج به گفتگو نشستیم که تقدیم مخاطبان عزیز می شود:

دکتر دانش پایه مدیریت دانشگاه پیام نور مرکز استان به خبرنگار ما گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور با جذب اساتید خوش نام و موفق و تدارک کلاس ها به گونه ای که هر دانشجو اگر بر اساس آرایش ترمی پیش برود تنها ۲ یا ۳ روز به دانشگاه می آید.

دانشگاه پیام نور یکی از موفق ترین دانشگاه هه در تحصیلات تکمیلی

وی از افتتاح ساختمان های جدید در این مرکز خبر داد و صریح کرد: تا اواخر ماه مهر جاری ساختمان اداری دانشگاه به ساختمان تازه تاسیس در میان دانشکده های موجود در مرکز به گونه ای که دسترسی برای دانشجویان همه دانشکده ها بهتر ممکن شود و هم اینکه در فضایی جداگانه به دور از کلاس ها برای آرامش بیشتر در فضای کلاس و درس، انتقال می یابد.

دانش پایه تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به دلیل شیوه آموزشی موفقی که دارد در این چندساله موفقیت های چشمگیری در تحصیلات تکمیلی را به نمایش گذاشته است که پذیرش دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه ها گواهی خوب بر این مدعاست.

وی به بیان مشکلات این مرکز هم پرداخت و گفت: شاید بزرگترین دغدغه برای ما ایاب و ذهاب برای دانشجویان می باشد و با توجه به فاصله از مرکز شهر این معظل حساسیت بیشتری به خود می گیرد.

DSC_0013

دانش پایه از ارسال نامه هایی به سازمان های اتوبوسرانی و معاونت شهرداری برای کمک به حل این مشکل خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته و به خصوص در ترم اول در زمینه ایاب و ذهاب دانشجویان مشکلی وجود نداشت و سرویس های دانشگاه هر ۱۰ دقیقه یک بار به دانشگاه تردد می کردند اما در ترم ۲ برخی تمهیدات سازمان اتوبوسرانی و سپردن موضوع قرارداد به بخش خصوصی، معظلاتی را متوجه عبور و مرور دانشجویان کرد.

قابل توجه مسئولان به خصوص سازمان اتوبوسرانی!!!

وی گفت: در ابتدای کار سخنی از قرارداد در کار نبود اما در ادامه سازمان اتوبوسرانی، دانشگاه پیام نور را مجبور به عقد قراردادی کرد که روزهای تعطیل هم در آن پیش بینی نشده بود و حتی ۱۰ ماهه بسته شده بود که پس از رایزنی ها، آقای شجاعی رئیس سازمان اتوبوس رانی آن را یک ماه کاهش داد و هم اکنون تامین مبلغ قرارداد با توجه به اینکه اعتباری برای ایاب و ذهاب پیش بینی نشده و دانشگاه نمی تواند راساً پولی بابت این موارد از دانشجویان اخذ کند برای پیام نور مشکل است و نیاز مند کمک و همراهی مسئولان با تدبیر استان را دارد.

DSC_0014

مدیر پیام نور یاسوج گفت: با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور با هزینه بسیار کم و با سیستم مناسب آموزشی که موفقیت بیشماری را در تحصیلات تکمیلی برای این دانشگاه به ارمغان آورده است لازم است مسئولانی که دل در گرو تحقق مراتب علمی و گسترش دانش در مناطق محروم دارند توجه بیشتری را به دانشگاه بنمایند.

وی گفت: در زمینه محوطه سازی کمبودهای زیادی هست که از راه و شهرسازی و دهیاری برای آسفالت بخش های از دانشگاه انتظار همکاری بهتر و بیشتر می رود.

پیشنهاد جالب دانش پایه به سازمان اتوبوسرانی

دانش پایه تصریح کرد: هم اکنون سوخت دانشگاه از گازوئیل می باشد که در این زمینه از مسئولان دلسوز شرکت گاز انتظار می رود همکاری لازم با دانشگاه را داشته باشند تا فرزندان خودشان در این محیط علمی با فراغ بال بیشتر، شکوفایی های چشم گیر تری را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه این ۶ هزا دانشجوی در حال تحصیل پیام نور عضوی از شهروندان هستند و باید به آنها خدمت رسانی شود، پیشنهاد داد: سازمان اتوبوسرانی خود با تعریف یک خط ایستگاه به ایاب و ذهاب دانشجویان بپردازد و هم خدمت رسانی به شهروندان می باشد و هم اینکه درآمد زایی خوبی از قبال این موضوع نصیبش خواهد شد.

مدیر مرکز پیام نور یاسوج خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان و خیرین اینست که این محیط علمی را مورد توجه قرار داده با کمک ها و همراهی های خود هم از بخشی از مشتاقان علم و دانش که توان مالی کمتری دارند حمایت کرده و هم زمینه شکوفایی علمی در استان را فراهم آورند.

DSC_0016DSC_0012DSC_0011

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=163052
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید گفت:

    خواهشا مسئولان کمک کن باور کنید این دخترا مثل دخترای خودتون هستن کمک کنید جای دوری نمیده حالا که پیام نور با هزینه کم به بچه های ما کمک میکنه شما هم همکاری کنید

  2. مجیدی گفت:

    ممنون واقعا دانشگاه پیام نور خوبه هزینه هاش هم کمتره فقط کاش تو سطح شهر برگزار میشود کلاس ها

  3. دانشجو گفت:

    واقعا دانشگاه پیام نور برای افراد کم بضاعت محیط مناسبی جهت ادامه تحصیل فراهم اورده خواهشا مسولان استانی همکاری لازم را بفرمایند

  4. قلعه گفت:

    باسلام بیا باشت روببین برادر شده دفترانتخاباتی تاجگردون

دیدگاه شما